سوارکاری حرفه ای | راهنمای تبدیل شدن به یک اسب سوار حرفه ای!


در این مقاله به بررسی مهارت‌ها و تکنیک‌ها، تجهیزات لازمی پرداختیم که برای تبدیل شدن به سوارکاری حرفه ای به آن نیاز دارید. علاوه بر آن، نژادهای برتر اسب را معرفی کردیم و ویژگی های یک مربی اسب سوار با تجربه را بررسی کردیم.

سوارکاری حرفه ای | چگونه در اسب سواری حرفه ای شویم؟

سوارکاری یکی از ورزش‌ها و تفریحات هیجان انگیزی است که نیاز به تعادل و همانگی بسیار زیادی دارد. این ورزش، چیزی بیشتر از پریدن بر پشت اسب و فرمان دادن به حیوان است. حتی زمانی که می‌دانید چگونه اسب سواری کنید، یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک اسب سوار حرفه‌ای بسیار بیشتر طول می‌کشد. برای تبدیل شدن به سوارکاری حرفه ای، باید از یک سری قوانین پیروی کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تجهیزات سوارکاری

سوارکاری حرفه ای، مستلزم آن است که از همان ابتدای کار خود، روی تجهیزات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. تجهیزات شما شامل شلوار سوارکاری، چکمه های مخصوص، کلاه ایمنی و جلیقه است. ما در وب سایت تارگتینو به معرفی هرآن چه که برای تبدیل شدن به یک سوارکار حرفه ای نیاز دارید، پرداخته‌ایم. اگر اسب سواری را تازه شروع کرده‌اید، استفاده از تجهیزاتی که ذکر کردیم مهم است.

کسب مهارت

چگونگی حفظ تعادل خود بر روی اسب، اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش اسب سواری است و هماهنگی کامل بین اسب و سوارکار چیزی است که سوارکاری حرفه ای را از یک مبتدی جدا می‌سازد. یک سوارکار خوب به مهارت و امنیت خود اطمینان دارد. اگر دائما نگران زمین خوردن خود باشید، نمی‌توانید به یک اسب سوار ماهر تبدیل شوید. قبل از خرید لوازم سوارکاری، باید یاد بگیرید به عضله و تعادل خود تکیه کنید، نه به رکاب یا فرمانی که شما را روی اسب نگه داشته است!

سوارکاری حرفه ای | مهارت های لازم برای سوارکاری

انتخاب رشته سوارکاری

از دیگر مواردی که می‌تواند شما را در آموزش سوارکاری به یک شخص حرفه‌ای تبدیل کند، پیدا کردن تخصص در یکی از رشته های این ورزش است. برای این کار می‌توانید رشته‌هایی که حس بهتری در شما ایجاد می‌کنند را امتحان کنید و پس از آن، تمرکز اصلی خود را در یکی از آن‌ها بگذارید و کسب مهارت کنید. محبوب‌ترین این رشته‌ها شامل درساژ، پرش، سواری استقامتی است که مکمل یکدیگر هستند.

تکنیک های سوارکاری

بعد از آن‌که رشته مدنظر خود را انتخاب کردید، باید همه تکنیک‌ها و روش های مختلفی که برای حرفه‌ای شدن در آن رشته نیاز دارید را یاد بگیرید و آن‌ها را به صورت عملی انجام دهید. عادت کنید بخشی از زمان اسب‌سواری خود را به تماشا کردن سوارکاران دیگر بگذرانید. با این کار خیلی چیزها می‌توانید یاد بگیرید. مثلا می‌توانید برخی از اشتباهات دیگر سوارکاران را شناسایی کنید یا از تکنیک‌های خاصی که استفاده می‌کنند تقلید کنید.

ارتباط با اسب

اگر می‌خواهید به یک اسب سوار خبره تبدیل شوید، یاد بگیرید با اسب خود ارتباط برقرار کنید. سعی کنید برعکس سوارکاران آماتور که تنها با صدا و فرمان با حیوان خود رفتار می‌کنند، زبان بدن حیوان خود را بخوانید و با او با مهربانی و لطافت برخورد کنید. یافته‌ها نشان می‌دهد اسب‌ها می‌توانند به راحتی رفتار خوب از بد را تشخیص دهند. بنابراین اگر می‌خواهید این موجودات باهوش با شما بیشترین همکاری در سوارکاری را داشته باشند، زمان بیشتری را در اطراف اسب‌ها بگذرانید و با آن‌ها دوستانه رفتار کنید.

سوارکاری حرفه ای | ارتباط با اسب از مهم ترین عوامل اسب سواری حرفه ای است

مربی اسب سواری

تا زمانی که خود را از چشم یک سوارکار حرفه‌ای نبینید، ارزیابی مهارت هایتان کاری دشوار است. اگر در مورد حرفه‌ای شدن در رشته خود جدی هستید، باید تحت نظر مربی‌های باتجربه اسب‌سواری آموزش‌های لازم را ببینید. انتقاد مثبت از طرف کسی که تجربه بیشتری در زمینه سوارکاری حرفه ای دارد، به شما در تکمیل مهارت هایتان کمک می‌کند. یک مربی اسب سوار حرفه‌ای به نقاط ضعف شما اشاره می‌کند و از شما می‌خواهد بر روی آن‌ها کار کنید. از آن طرف هم، تشویقتان می‌کند تا با انگیزه بیشتری به مسیر خود ادامه دهید.

رقابت

به مسابقات اسب سواری بپیوندید! هیچ چیز به اندازه شرکت کردن در مسابقات سوارکاری، به شما انگیزه پیشرفت کردن در مهارت‌هایتان را نمی‌دهد. اگر شما هم جز افرادی هستید که گاهی اوقات نسبت به پروسه سوار کاری خود ناامید می‌شوید، شاید رقابت کردن همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. پس این یک قلم را دست کم نگیرید. رقابت کردن فراتر از برنده شدن است. این کار باعث می‌شود که زمان بیشتری را برای تمرین صرف کنید، با تکنیک‌های متفاوت آشنا شوید و میزان خونسردی و آرامش خود را بالا ببرید.

سلامتی و تناسب اندام

اسب سواری، بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. برای تبدیل شدن به سوارکاری حرفه ای، نیاز است اصطلاحا بدنی رو فرم داشته باشید. اگر عضلات ضعیفی، به خصوص در قسمت پایین تنه داشته باشید، احتمال از دست دادن تعادل و خطر آسیب افزایش میابد. هرچه بدن قوی‌تری داشته باشید درصد میزان صدمه دیدنتان پایین می‌آید. بهتر است تمرکز اصلی خود را بر تقویت کردن عضلات پا بگذارید.

سوارکاری حرفه ای | سلامت و تناسب اندام سوارکار

حفظ آرامش

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که شما را تبدیل به سوارکاری حرفه ای می‌کند، حفظ آرامش است. آرامش در این حرفه دو مرحله دارد : جسمی (لطافت و مهربانی)، ذهنی و معنوی (رهایی از ترس، عصبانیت، رنجش، حسادت و سایر نگرش های منفی). از آن‌جایی که احساسات ما بر اسب تاثیر مستقیم می‌گذارد، بهتر است ذهن خود را در مواقعی که با استرس،تنش، ترس یا سردرگمی مواجه می‌شود، آرام کنیم.

نژاد اسب

انتخاب نژاد اسب عاملی بسیار مهم حین خرید آن است که باید در نظر بگیرید. نژاد اسب، تعیین کننده ویژگی‌های بسیار زیادی درباره آن‌ها است. ویژگی‌هایی مانند خلق و خو، سلامتی و حتی سطح مهارت آنها. پیدا کردن نژاد مناسب، با توجه به اینکه بیش از 350 نژاد برای انتخاب وجود دارد، ممکن است کاری سخت به نظر برسد. بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن در سوارکاری حرفه ای توجه کرد، انتخاب نژادی مناسب است. در ادامه به معرفی برترین نژادهای اسب برای مسابقات، درساژ و اسب سواری عمومی می‌پردازیم.

سوارکاری حرفه ای | معرفی نژادهای برتر سوارکاری
اسب فریزین

اسب‌های فریزین، حیوانات قدرتمند با چثه بسیار بزرگی هستند که برای سالیان سال در جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. فریزین، نژادی اجتماعی، آرام و مشتاق به یادگیری است که تمایل زیادی به راضی نگه داشتن صاحب خود دارد. بخاطر همین ویژگی‌های فیزیکی و اخلاقی، فریزین، گزینه‌ای عالی برای رشته درساژ به حساب می‌آید. اسب فریزین اصیل نباید هیچ گونه علامت یا نوارهای سفید رنگ روی صورت خود داشته باشد.

اسب کوارتر آمریکایی

این نژاد با ظاهر فیزیکی کوتاه و تنومند، سینه‌هایی پهن و قدرتمند در دویدن در مسافت‌های کوتاه شهرت دارند. اسب کوارتر سریع‌ترین نژاد اسب است. در واقع، نام این نژاد، از توانایی‌اش برای پیشی گرفتن از سایر نژادهای اسب در مسابقات گرفته شده است. سرعت برخی از اسب‌های کوارتر تا 55 مایل در ساعت (88.5 کیلومتر در ساعت) می‌رسد. اسب کوارتر آمریکایی یکی از قدیمی‌ترین نژادهای اسب شناخته شده در ایالات متحده آمریکا است.

اسب عربی

قابل شناسایی‌ترین خصوصیات ظاهری اسب عربی سر تراشه شده، صورت بشقابی شکل، گردن بلند قوس دار و دمی بلند است. ظاهر این نژاد زیبا نشان از انرژی، هوش، شجاعت و غرور است. این نژاد باهوش، به دلیل ویژگی های فیزیکی برای اکثر رشته‌های سوار کاری گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آیند. از پرش با نمایش و درساژ گرفته تا مسابقات استقامتی و بشکه.

سخن پایانی

اکثر افراد مهارت‌های لازم برای سوارکاری حرفه ای را دست کم می‌گیرند. اما واقعیت آن است که این حرفه علاوه بر تجهیزات مختص به خود، نیازمند صبر و آرامش، کسب مهارت و تکنیک‌های خاص خودش است. از دیگر موارد مهم در این ورزش، ارتباطی است که سوار کار با اسب خود برقرار می‌کند. بدون تردید با رعایت موارد گفته شده، می‌توانید تجربه‌ای پر فراموش نشدنی را با اسب خود رقم بزنید!



Source link