راه حل معجزه آسا برای درمان ریزش مو


درمان ریزش مو با روش های متفاوتی انجام می‌ شود. در واقع ریزش مو یک مشکل شایع است و صرف نظر از سن و جنسیت، امکان رخ دادن آن برای هر فردی وجود دارد. این مشکل می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، عدم تعادل هورمونی، کمبودهای تغذیه ای، شرایط پزشکی، استرس یا عوامل مرتبط با سبک زندگی باشد. در نتیجه، اولین گام در درمان ریزش مو تشخیص علت و سپس انتخاب روش درست درمان است. از طرفی، روش های درمانی، شامل مصرف داروها، تزریق پروتئین و ویتامین به فولیکول های مو، مصرف مکمل های تقویت کننده مو، کاشت مو و تغییر رژیم غذایی است. در این راستا مراقبت مناسب از موها و استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو، بهترین روش درمانی می باشد. در ادامه به معرفی چند روغن گیاهی که به کاهش ریزش مو و تقویت و رشد آنها کمک می کند، می‌ پردازیم پس با ما همراه باشید.

راه حل معجزه آسا برای درمان ریزش مو

انواع مختلف ریزش مو:

ریزش مو که با نام آلوپسی هم شناخته می شود، ممکن است در هر قسمتی از بدن رخ دهد. البته ریزش متوسط ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در روز مسئله ای عادی است اما اگر بیشتر از این مقدار شود، لازم است به فکر درمان باشید. در ادامه شایعترین انواع ریزش مو بطور مختصر معرفی شده است.

درمان ریزش مو سکه ای سخت تر از انواع دیگر آلوپسی است. چرا که در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های مویی حمله کرده و باعث ریزش مو در مناطقی خاص می‌ شود. عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، اختلالات ایمنی، اضطراب و استرس، عوامل زیست محیطی و عفونت ها بر روی این بیماری تاثیر دارند.

ریزش مو ارثی به معنای از دست دادن موها به خاطر عوامل ژنتیکی است که از جانب والدین به فرزندان منتقل می‌ شود. این بیماری، نتیجه فعالیت زیاد هورمون دی هیدروتستوسترون در فولیکول های مو است. همچنین این نوع ریزش مو معمولا از سن جوانی شروع شده و به مرور زمان تا سن بالاتر ادامه می یابد. در آخر باید بگوییم که این نوع از ریزش مو بیشتر در مردان، رایج است.

ریزش مو هورمونی به علت تأثیر هورمونها بر فرآیند رشد مو به وجود می آید. یکی از عوامل اصلی ریزش مو، هورمونی به نام آندروژن (هورمونهای جنسی مردانه) است که در تنظیم رشد موها نقش دارد. عوامل دیگر نظیر هیپوتیروئیدیسم (کم کاری غده تیروئید)، بعضی بیماری های پوستی، تغذیه ناسالم و کمبود مواد مغذی و عوامل استرس زا نیز می توانند به ریزش مو هورمونی منجر شوند.

آیا برای درمان ریزش مو می توان از روغن های گیاهی استفاده کرد؟:

بله، استفاده از برخی روغن های گیاهی در درمان ریزش مو بسیار موثر است. در حالی که درمان های متعددی در دسترس می باشند، برخی افراد ترجیح می دهند از روغن تراپی به عنوان یک درمان طبیعی و جایگزین استفاده کنند. روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون، روغن تخم کدو و روغن درخت چای به علت خاصیت نرم کنندگی می توانند به بهبود سلامت موها و کاهش ریزش آنها کمک کنند. همچنین، روغن های جوجوبا، رزماری و اسطوخودوس هم به عنوان روش های طبیعی برای تقویت ریشه های مو و پیشگیری از ریزش آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

درمان ریزش مو با روغن رزماری:

درمان ریزش مو با روغن رزماری یکی از روش های طبیعی و سنتی برای تقویت ریشه مو و مقابله با ریزش آن است. این روغن با خواص ضد قارچی و ضد التهابی به درمان برخی از مشکلات پوستی مرتبط با ریزش مو کمک می کند. همچنین روغن رزماری، تقویت کننده و تحریک کننده فولیکول های مو است و به تسریع رشد مو، افزایش ضخامت موها، تقویت موهای شکننده و کاهش ریزش مو کمک می ‌کند. همچنین باعث متعادل شدن ترشح چربی مو شده و چربی بیش از حد روی پوست سر را کاهش می دهد.

درمان ریزش مو با روغن رزماری

خواص بی نظیر روغن آرگان برای درمان ریزش مو:

برای درمان ریزش مو می توان از روغن آرگان نیز استفاده کرد. این روغن حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 و آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت مو می شود. همچنین، برای موهای خشک و سوخته بسیار مناسب است. روغن آرگان ترکیبی از مواد چرب و قندی دارد که موها را نرم، درخشان و زیبا می کند. روغن مذکور قادر است موها را در برابر عوامل محیطی مانند آفتاب، آلودگی هوا و دمای بالا یا پایین که می‌ توانند موها را آسیب پذیر و ضعیف کنند و باعث ریزش آنها شوند، حفظ کند. در نهایت نیز باید بگوییم که روغن آرگان دارای خاصیت ضد التهابی بوده و ضخامت، حجم و اندازه موها را افزایش می دهد.

درمان ریزش مو هورمونی با استفاده از روغن تراپی

درمان ریزش مو با روغن سیاه دانه:

روغن سیاه دانه یکی دیگر از روغن هایی است که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. فارغ از اینکه به دنبال درمان ریزش مو ارثی هستید یا درمان ریزش مو هورمونی، روغن سیاه دانه می تواند به کمک شما بیاید. این روغن با توجه به عناصر آنتی اکسیدان، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد عفونتی که دارد می تواند برای درمان ریزش مو در تمامی انواع آن موثر واقع شود. از جمله خواص این روغن برای درمان ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سلامت پوست سر.
  • از بین بردن بیماری های پوست سر.
  • بهبود گردش خون.
  • متعادل کردن چربی پوست سر.
  • کمک به رشد مجدد موها.
  • تنظیم چرخه رشد مو.

روغن نارگیل:

قرن هاست که از روغن نارگیل برای درمان ریزش مو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و مغذی بودن آن استفاده می شود. ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل گرم می تواند به رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید است که به تغذیه و تقویت موها کمک می کند. این روغن خواص مرطوب کننده فوق العاده ای دارد، رطوبت را به موها منتقل کرده و از این طریق باعث بهبود سلامت موها می شود. همچنین روغن مذکور خواص ضد قارچی و ضد التهابی داشته و به این صورت، خشکی و خارش پوست سر را که به ریزش مو منجر می شود، کنترل می کند.

روغن های گیاهی مناسب را از کجا بخریم؟:

مجموعه فروشگاهی بندیتو مرجع تهیه و تولید تخصصی انواع روغن های گیاهی است. ما برای تهیه این محصولات از مرغوبترین و با کیفیت ترین مواد موجود در بازار استفاده می کنیم تا محصولی با خلوص بالا به شما ارائه دهیم. در مجموعه فروشگاهی بندیتو برای حفظ ترکیبات موجود در دانه ها از روش پرس سرد استفاده می شود. این روش باعث حفظ اسیدهای چرب اساسی و ویتامین ها در روغن شده و از اکسیده شدن آنها جلوگیری می کند. به این صورت شما قادر خواهید بود از روغنی باکیفیت و سرشار از مواد مغذی استفاده کنید. پس می توانید همین الان روغن مورد نظر خود را سفارش دهید. و همچنین میتوانید از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو استفاده کنید که ترکیبی از روغن های مختلف مناسب برای تقویت ریشه مو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link