دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقتی و دائمی


اینستاگرام به‌عنوان پلتفرمی که این روزها به دوران اوج خود رسیده، گاهی می‌تواند خسته‌کننده و حتی اعتیارآور باشد؛ بنابراین استفاده از قابلیت دی‌اکتیو (غیرفعال‌سازی) اکانت به‌صورت موقت می‌تواند اندکی برایتان زمان بخرد و تاحدودی شما را از این فضا دور کند.

همچنین علاوه‌بر غیرفعال‌سازی موقت، شما می‌توانید به صورت دائمی حساب خود را دی اکتیو کنید که همان حذف کامل حسابتان از اینستاگرام محسوب می‌شود.

در ادامه، توضیحات مرحله به مرحله برای غیرفعال‌کردن یا همان دی اکتیو کردن اینستاگرام به‌صورت موقت و دائمی آورده شده است.

نحوه حذف موقتی یا دی‌ اکتیو اینستاگرام از طریق سایت

غیرفعال‌کردن یا دی اکتیو کردن اینستاگرام گزینه‌ای کاربردی است که به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا موقتاً حساب‌کاربری خود را از دید فالورها پنهان کنند و سپس بتوانند به اکانت خود بازگردند.

برای انجام این‌کار، ابتدا باید به تنظیمات حساب‌کاربری در اینستاگرام بروید. سپس گزینه “Temporary Disable Account” یا همان “غیرفعال‌سازی موقت اکانت” را انتخاب کنید. در این‌ مرحله، دلیلی برای غیرفعال‌کردن اکانت خود بنویسید و رمزعبور خود را وارد کنید. سپس بر روی “Temporarily Disable Account” کلیک کنید. در ادامه با تایید عملیات، حساب شما به‌صورت موقت غیرفعال می‌شود.

هنگامی که تصمیم به بازگشت یا فعال‌کردن دوباره اکانت خود گرفتید، می‌توانید با همان اطلاعات قدیمی وارد اینستاگرام شوید و حساب‌کاربری خود را به حالت فعال بازگردانید. این عملیات به شما امکان می‌دهد که بدون ازدست‌دادن اطلاعات به اکانت خود بازگردید و هر زمان که تمایل دارید، با واردکردن اطلاعات خود، به حساب‌کاربری اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

حذف دائمی یا دیلیت اکانت اینستاگرام

حذف دائمی اکانت اینستاگرام به‌معنای حذف کامل و بدون بازگشت به حساب‌کاربری است. زمانی که تصمیم به دیلیت اکانت می‌گیرید، تمام اطلاعات شامل پست‌ها، استوری‌ها و سایر اطلاعات ذخیره شده در حساب‌کاربری‌تان از بین می‌روند. این عملیات نه‌تنها اطلاعات را از دید مخاطبان پنهان می‌کند بلکه آن‌ها را از سرورهای اینستاگرام نیز حذف می‌کند.

پس از انجام این کار، شما و هیچ شخص دیگری به اطلاعات و پست‌های حذف شده دسترسی نخواهید داشت و این فرآیند به‌صورت دائمی و غیرقابل بازگشت انجام می‌شود.

توجه: در مرحله نخست حذف اکانت، اینستاگرام حساب‌کاربری را به حالت مخفی در می‌آورد و پس از یک ماه، امکان بازگرداندن اکانت توسط کاربر وجود دارد. درصورتی که در این مدت هیچ فعالیتی انجام نشود، اطلاعات کاملا از سامانه حذف می‌شوند و امکان بازیابی حساب وجود ندارد.

حذف دائمی حساب‌کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکشن

برای حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن گوشی خود، مراحل زیر را دنبال کنید.:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. به منوی تنظیمات (Setting) بروید.
  3. روی گزینه Accounts Center و سپس Personal details ضربه بزنید.
  4. روی گزینه Accounts ownership and control و پس از آن روی Deactivation or deletion ضربه بزنید.
  5. اکانت موردنظر را انتخاب کنید و در نهایت روی Delete account ضربه بزنید.

حذف دائمی حساب‌کاربری اینستاگرام از طریق سایت

برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام از طریق وب‌سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت اینستاگرام شوید و به صفحه “Delete Your Account” مراجعه کنید.
  2. اطلاعات حساب‌کاربری خود را وارد کنید.
  3. دلیل حذف حساب را انتخاب کنید.
  4. با واردکردن دوباره رمزعبور، گزینه “Delete” را انتخاب کنید.
  5. برای تایید نهایی، سوالی از شما پرسیده می‌شود و با انتخاب گزینه”OK”، عملیات حذف نهایی انجام می‌شود.
  6. پس از حذف دائمی اکانت، پیغام “Your account has been removed. We’re sorry to see you go” ظاهر خواهد شد.

دراین‌مرحله، اطلاعات اکانت شما به حالت مخفی در می‌آید و تا تاریخ مشخصی فرصت دارید تا با لاگین مجدد، فرآیند حذف اکانت را متوقف کنید. در این بازه زمانی، اطلاعات اکانت شما پنهان و نام شما به‌صورت “Instagram user” نمایش داده می‌شود.

جمع‌بندی

غیرفعال‌کردن یا دی اکتیو اینستاگرام راهی موقتی است که به کاربران اجازه می‌دهد برای مدتی از این فضا دور شوند و پس از مدتی مجددا به حساب‌کاربری خود بازگردند. در این حالت، اطلاعات و فعالیت‌های حساب‌کاربری به‌صورت موقت پنهان می‌شوند و امکان بازگشت به حالت فعلی وجود دارد.

ازسوی‌دیگر، حذف دائمی اکانت (دیلیت‌اکانت) غیرقابل بازگشت است. با انجام این فرآیند، اطلاعات کاربر به‌صورت دائمی از اینستاگرام حذف می‌شود و برای استفاده مجدد باید پروفایل جدیدی ایجاد کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link