انتخاب شال مناسب با مانتوی تیره یا مشکی


بعید است کسی را پیدا کنید که در کمد لباس‌هایش یک مانتوی تیره، خصوصا مانتوی مشکی‌رنگ نداشته باشد. در حقیقت مشکی تنها رنگی‌ است که به‌راحتی با دیگر رنگ‌ها ست می‌شود و می‌توان آن را در هر مراسمی پوشید. بنابراین کاملا طبیعی است که هر بانویی این آیتم را در میان لباس‌هایش داشته باشد و به‌دنبال ترفندها و اصول ست کردن شال با مانتو تیره باشد. انتخاب شال مناسب با رنگ خوب و جنس ایده‌آل در این نوع استایل بسیار مهم است، چراکه می‌تواند جلوه زیبایی به رنگ تیره مانتو بدهد. ایواز پلاس یکی از کامل‌ترین کالکشن‌های لباس زنانه، شال، روسری و اسکارف را در اختیار شما قرار می‌دهد و با انتخاب و خرید آن‌ها می‌توانید یک استایل فوق‌العاده زیبا طراحی کنید. در ادامه قصد داریم بیشتر در ارتباط با ست کردن انواع شال با مانتوهای با رنگ تیره و مشکی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اصول ست کردن شال با مانتو تیره به کمک شال‌های رنگارنگ

رنگ‌های تیره به‌دلیل خنثی‌بودن و البته جذابیت‌شان به‌راحتی با انواع شال و روسری ست می‌شوند؛ خصوصا اگر مانتوی شما مشکی باشد. تقریبا می‌توان گفت هر طرح و رنگی با مانتوی مشکی ست می‌شود و عموما نباید نگرانی خاصی در این‌باره داشته باشید. اگر شال‌های طرح‌دار و منقش را انتخاب کنید، دیگر تکمیل کردن استایل‌تان کار چندان سختی نخواهد بود. شال‌های طرح‌دار با رنگ‌های متضاد و مکمل می‌توانند پازل استایل شما را کامل کنند. شال‌های چهارخانه، خال‌دار، گل‌گلی، خط‌دار و انواع شال‌های منقش به اشکال هندسی، مدل‌های مختلفی هستند که برای پوشیدن با مانتوی تیره مناسب‌اند.

در وهله اول برای ست کردن شال‌های طرح‌دار و رنگارنگ با مانتوی تیره باید حواس‌تان به هارمونی رنگ شال با پوست‌تان باشد. این مهم‌ترین نکته در استایل شما است. می‌توانید از رنگ‌های مکمل و متضاد کمک بگیرید. در مجموعه ایواز پلاس ده‌‌ها مدل شال طرح‌دار مختلف برای تکمیل استایل شما وجود دارد و می‌توانید بهترین نمونه‌های آن را با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب کنید.

اصول ست کردن شال با مانتو تیره به کمک شال‌های تک‌رنگ

اگر علاقه چندانی به شلوغی و طرح‌های پرزرق و برق ندارید، باید سراغ شال‌های ساده و تک‌رنگ بروید. نگران نباشید! این مدل از شال‌ها هم جذابیت خاص خودشان را دارند و در کنار مانتوهای تیره‌رنگ می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند. زیبایی در سادگی است و قرار نیست این مدل شال‌ها از جلوه استایل شما کم کنند. شال‌های ساده و تک‌رنگ طیف رنگی بسیار متنوعی دارند. به شکلی که می‌توانید مثلا ۱۰ مدل شال آبی‌رنگ تهیه کنید که هرکدام با یکدیگر متفاوت باشد. این به شما اجازه می‌دهد، به شرط دانستن اصول ست کردن شال با مانتو تیره، دست بازی در انتخاب رنگ شال و ست کردنش با مانتو خود داشته باشید.

این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد! اگر چندان اهل رنگ‌های جیغ نیستید، بهتر است سراغ شال‌های تک‌رنگ خنثی بروید اما اگر علاقه‌مند به رنگ‌های شاد هستید، دست‌تان برای انتخاب بازتر خواهد بود. تمام رنگ‌ها از آبی و صورتی پاستلی روشن گرفته تا قرمز و زرد و بنفش جیغ، همگی مناسب ست شدن با مانتو رنگ تیره هستند.

اصول ست کردن شال با مانتو تیره به کمک شال‌های آب‌رنگی

شال‌های آب‌رنگی نیز یکی از محبوب‌ترین شال‌های طرح‌دار و منقش بازار هستند که در ترکیب با مانتو تیره می‌توانند جلوه‌ای خاص به استایل ببخشند. البته که این به دانستن تکنیک‌ها و اصول ست کردن شال با مانتو هم بازمی‌گردد و اگر نتوانید شال آب‌رنگی مناسبی انتخاب کنید، استایل‌تان چندان جالب نخواهد شد. شال‌های آب‌رنگی دو مدل و طرح کلی دارند؛ یا طیف رنگ‌هایشان حول محور یک رنگ است و یا از ترکیب رنگ‌های متضاد و مکمل تولید شده‌اند. برای ست کردن مانتو تیره با شال‌های دسته اول مشکل چندان زیادی نخواهید داشت، کافی است رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و بپوشید. اگر دوست دارید استایل شلوغ‌تری داشته باشید، می‌توانید سراغ گزینه دوم بروید. در این مدل شال‌ها از رنگ‌های مکمل و حتی متضاد برای طراحی استفاده شده است و حتی می‌توانید شال آب‌رنگی را انتخاب کنید که در آن هم رنگ تیره و هم رنگ روشن به کار رفته است. ایواز پلاس یکی از کامل‌ترین کالکشن‌های شال آب‌رنگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شناخت تناژ سردی و گرمی پوست برای ست کردن مانتو و شال

مهم‌ترین نکته در انتخاب و ست کردن شال با لباس این است که شال باید با رنگ پوست صورت شما هارمونی داشته باشد و اگر این چنین نباشد، هر چقدر هم که از شال‌های خوش‌رنگ و زیبا استفاده کنید، استایل‌تان جذاب نخواهد بود. بنابراین باید تنالیه پوست خود را بشناسید و بدانید چه رنگ‌هایی می‌تواند روی آن بنشیند. اصلا تناژ رنگ پوست خود را می‌دانید؟ می‌دانید که پوست‌تان سرد است یا گرم؟ با دانستن این مسئله، شما می‌توانید رنگ‌های مناسب با رنگ پوست خود را انتخاب و تلاش کنید از آن‌ها بیشتر در استایل‌تان بهره بگیرید.

رنگ‌های متناسب با پوست روشن و سرد

رنگ‌های قوی مانند آبی، قرمز، سبز و بنفش بهترین گزینه برای پوست‌های سفید و روشن هستند، چرا که می‌توانند آن‌ها را از حالت مات خود درآورده و جلوه‌ای تماشایی به پوست بدهند. بهتر است مانتو تیره خود را شال‌های قرمز، بنفش، صورتی تیره، آبی، نارنجی جیغ یا سبز ست کنید. در مقابل، شال‌هایی با رنگ روشن و اصطلاحا رنگ‌های نود، پوست شما را روشن‌تر و بی‌حال‌تر نشان می‌دهد و این مسئله احتمالا برایتان چندان جذاب نباشد. اگر به هر دلیلی دوست دارید شال‌های رنگ روشن را بپوشید، بهتر است سراغ‌ شال‌های طرح‌دار و نقش‌داری بروید که با مانتو تیره‌تان ست می‌شود. در میان کالکشن‌های مختلف ایواز پلاس، شال‌های طرح‌دار روشن بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

رنگ‌های متناسب با پوست سبزه و گندمی

اگر رنگ پوست‌تان گندمی و سبزه است و تنالیته آن نه به سمت سردی میل می‌کند، نه به سمت گرمی، محدودیت خاصی برای انتخاب شال مناسب با مانتوی تیره خود نخواهید داشت! شما بهترین رنگ پوست را برای ست کردن انواع شال‌ها دارید. رنگ‌های گرمی مانند قهوه‌ای، آجری، قرمز و سورمه‌ای پوست شما را گرم‌تر نشان می‌دهند و در مقابل، رنگ‌های پاستلی‌تر مانند آبی روشن، کرم، سفید، صورتی و زرد باعث روشن‌تر نشان دادن پوست‌تان خواهند شد. شال‌های تک‌رنگ، طرح‌دار و آ‌ب‌رنگی موجود در ایواز پلاس گزینه‌ مناسبی برای تکمیل استایل شما خواهند بود.

رنگ‌های مناسب با پوست تیره و گرم

اگر پوست تیره‌ای دارید، نکته مهمی که در انتخاب شال مناسب باید رعایت کنید این است که رنگ‌های مات و کدر درخشش طبیعی پوست‌تان را کم می‌کنند. خصوصا که می‌خواهید آن‌ها را با مانتو تیره ست کنید و باید به اندازه کافی در این رنگ بدرخشید. مثلا به‌جای رنگ سفید، می‌توانید رنگ‌هایی مانند صدفی را انتخاب کنید. رنگ‌هایی نزدیک به تناژ اصلی پوست‌تان نیز استایل شما را تکمیل خواهد کرد. بخش مهمی از این انتخاب‌ها وابسته به دانستن اصول ست کردن شال با مانتو خواهد بود.

سخن پایانی

اگر چه مانتوهای تیره به‌راحتی با هر مدل شال و روسری ست می‌شوند، اما این به آن معنا نیست که هر ستی که با این رنگ لباس‌ها طراحی می‌کنید، یک ست جذاب و ایده‌آل است. بهتر است بر روی اصول ابتدایی ست کردن انواع شال با مانتوهای تیره که در این مطلب ذکر کردیم و هارمونی رنگ‌های مختلف کاملا مسلط شوید تا بتوانید ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی استایل خود پیاده کنید. با یک مانتو تیره و شال مناسب آن می‌توانید در مهمانی‌ها بدرخشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link