چگونه تیرگی های پوستمان را از بین ببریم؟


پوست ما می‌تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کم‌آبی، سبک زندگی اشتباه یا انتخاب آسان‌ترین و ارزان‌ترین روتین‌های مراقبت از پوست، کدر شود. خوشبختانه با انجام برخی اقدامات ساده و استفاده از محصولات اورجینال و باکیفیت می‌توانید درخشندگی طبیعی پوست‌تان را افزایش دهید. محصولات لایه‌بردار پوست و مرطوب کردن آن، استفاده از سرم آبرسان و مصرف محصولات حاوی رتینوئید، می‌تواند پوست کدر و تیره‌ را سالم‌تر و درخشان‌تر کند.

چگونه تیرگی های پوستمان را از بین ببریم؟

سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله‌ی ران گاهی خجالت آور است. این تیرگی‌ها اعتماد به نفس را تحت‌ا‌لشعاع قرار می‌دهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی‌ها روابط اجتماعی را مختل می‌کند. این مشکلات به تدریج کلافه کننده می‌شود و مانع لذت بردن از لحظات زندگی می‌شود. بنابراین عجیب نیست که بسیاری برای سفید کردن این ناحیه‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند تا اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند.

روش‌های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل، کشاله ران، سر زانو‌ها و آرنج‌ها وجود دارد. برخی ترجیح میدهند از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنند و برخی دیگر از لیزر.

چه عواملی باعث تیرگی پوست می‌شود؟

  • کم‌آبی (دهیدراتاسیون)

  • استفاده‌ ناکافی از مرطوب‌کننده

  • تجمع سلول‌های پوستی مرده

  • استعمال دخانیات

  • خشکی پوست

  • سایش

  • اصلاح کردن با تیغ

  • عدم تعادل هورمونی

1.کم آبی:

 اگر به اندازه‌‌ کافی آب ننوشید، ظاهر پوست‌تان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

2استفاده ناکافی از مرطوب کننده:

استفاده‌ کم یا ناکافی از کرم مرطوب‌کننده، به ‌ویژه اگر پوست‌ خشکی داشته باشید، می‌تواند سلامت و شادابی پوستتان‌ را تحت تاثیر قرار دهد.

3. تجمع سلول‌های پوستی مرده:

 سلول‌های مرده‌ به طور طبیعی هر روز پوسته ریزی می‌کنند و سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شود. اما گاهی اوقات سلول‌های مرده آن‌ طور که باید با سرعت و روال طبیعی جدا نشده و روی سطح پوست جمع می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث خشک، فلس مانند شدن، کدر و تیرگی پوست و عدم یکنواختی رنگ آن خواهد شد.

4.استعمال دخانیات:

 استعمال دخانیات می‌تواند تولید کلاژن را مختل و فیبرهای الاستیک و بافت‌های پیوندی (همبند) پوست را تجزیه کند.

5.خشکی پوست:

 پوست خشک می‌تواند به سرعت کدر و بی‌حال شود.

6.سایش:

 ساییده شدن پوست با سطح دیگر مثل پوشیدن لباس تنگ و گذاشتن مداوم آرنج روی سطوح سخت.

7.اصلاح کردن با تیغ 

نحوه شیو موهای زائد بدن بسیار مهم است. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که از ژیلت و تیغ برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند، باید بگوییم که نواحی که تیغ میزنید به سرعت تیره میشوند و تغییر رنگ می‌دهند. بهترین روش‌های جایگزین برای شیو موهای بدن لیزر یا استفاده از کرم‌ها و پودرهای موبر است.

8. عدم تعادل هورمونی:

 تغییرات هورمونی در زمان‌هایی مانند دوران بارداری به تیره شدن بخش‌هایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران منجر می‌شود.

درمان رفع تیرگی پوست:

لایه‌ برداری منظم پوست، کلید داشتن پوستی درخشان است. جمع شدن سلول‌های مرده پوستی روی لایه‌های بیرونی، باعث کدر شدن و تیرگی پوست ، خشک شدن، فلس مانند شدن (به وجود آمدن تکه‌تکه های خشک) و حتی مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. لایه برداری منظم پوست می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. لایه ‌برداری همچنین به نرم و درخشان شدن پوست، کاهش ظاهر خطوط ظریف و یکنواخت کردن بافت آن کمک می‌کند. لایه‌ برداری به شما کمک می‌کند زمانی که از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، یک لایه‌ تازه از پوست، که در اثر لایه برداری روی سطح قرار گرفته، آماده‌ دریافت و حفظ رطوبت شود. در واقع این کار، به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک کرده و باعث جوان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود. لایه ‌برداری منظم به مرور زمان می‌تواند فرایند تولید سلول‌های جدید و جایگزین شدن آن‌ها با سلول‌های جدید را افزایش داده و تولید کلاژن را تحریک کند. برای اضافه کردن لایه‌ برداری به روتین مراقبت از پوست، توصیه می‌شود این کار را با روتین دو روز در هفته شروع کنید و به تدریج و با عادت کردن پوست به آن، تعداد دفعات لایه ‌برداری را افزایش یا کاهش دهید. اگر پوست‌تان خیلی خشک یا حساس است، در لایه‌ برداری خیلی احتیاط کنید.

لایه‌ برداری را تبدیل به بخشی از روتین پوستی‌تان کنید.

1.استفاده از روغن و کرم های لایه بردار و سفیدکننده:

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های روشن کننده بسیار کارآمد است و هیچگونه عوارضی ندارد. استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی متداول‌ترین روشی است که افراد زمانی که برای نخستین بار می‌خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند به دنبال آن می‌روند. مواد تشکیل دهنده اصلی موجود در کرم‌های موضعی شامل اسید کوجیک، اسید آزالائیک و هیدروکینون می‌باشد. این مواد بر روی لایه‌ی بیرونی پوست اثر می‌گذارند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست روشن‌تر در زیر آن را آشکار می‌کنند.

استفاده از لایه بردار و سفیدکننده ایچون بیوتی:

ژل لایه بردار و سفیدکننده ایچون بیوتی یکی از پرفروش ترین اسکراب ها و لایه بردارهای موجود در بازار است. اسکراپ ایچون بیوتی در مدت زمان 5 دقیقه پوست را به صورت عمیق لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. حاوی مرطوب کننده است و پوست صورت و بدن را خشک نمی کند. ژل لایه بردار و سفیدکننده ایچون بیوتی حاوی 6 محصول متنوع شامل: خاویار، روغن آرگان، عصاره چای سبز، ژل عصاره چای سبز، ژل عصاره ویتامین سی، ژل عصاره روغن کوسه میباشد.

 لایه بردار و سفیدکننده ایچون بیوتی

ژل ایچون بیوتی با توجه به انواع پوست دارای 6 مدل ژل لایه بردار پرفروش شامل:

مناسب برای صورت و بدن، یکی دیگر از اسکراب های پرطرفدار برند ایچون بیوتی، ژل لایه بردار ایچون بیوتی خاویار است. این اسکراب حاوی عصاره گران قیمت خاویار است. که خاویار سرشار از پتاسیم است و باعث لیفت شدن پوست می شود و مانع از شل شدن و افتادگی پوست می شود. همچنین باعث می شود سلول های مرده پوست از بین برود و پوست را روشن و مرطوب می کند و از ایجاد آکنه و جوش در پوست نیز جلوگیری می کند. از این ژل لایه بردار می توان برای صورت و بدن استفاده کرد.

  • ژل روغن آرگان:

ژل لایه بردار ایچون آرگان یکی از محبوب ترین اسکراب ها و لایه بردارهای برند ایچون بیوتی است. که این اسکراب حاوی دانه های ریزی است که باعث می شود پوست لایه برداری شود و سلولهای مرده پوست از بین برود. که علاوه بر لایه برداری عمیق پوست باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست می شود و میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می کند، و مانع از ایجاد آکنه در پوست می شود. و باعث ترمیم و احیا پوست می شود.

  • ژل عصاره توت فرنگی:

ژل لایه بردار و سفید کننده ایچون بیوتی عصاره توت فرنگی از لایه بردار های قدرتمند و مارک اصلی در بازار بهداشتی آرایشی می باشد . ما انسانها به صورت مداوم و در طی هفت سال تمامی پوست بدن مان تعویض و بازسازی می شود، اما گاهی رفتن سلول های مرده و تیره پوستی راحت نبوده و به سختی از پوست بدن جدا می شوند و به همین علت باعث ایجاد جلوه ای ناپسند در صورت و بدن می شود.

اما برای رهایی از این مشکل استفاده از لایه بردار ایچون بیوتی عصاره توت فرنگی است. این محصول با نفوذ به بافت زیرین پوست باعث تحریک و تسریع متابولیسم سلولی و جریان گردش خون شده که همین امر باعث جدا سازی سلول های تیره و مرده و دیگر آلودگی های عمقی در پوست می شود و پوستی شاداب و سفید، نرم و مرطوب، لطیف و زیبا برای شما ایجاد خواهد کرد.

  • ژل عصاره چای سبز:

ژل چای سبز با نفوذ به پوست صورت و بدن باعث سفیدی و درخشانی پوست می شود و با تحریک در تسریع متابولیسم سلولی،‌ باعث تقویت و استحکام سلول های ضعیف پوستی می شود. این محصول تمامی آلودگی های پوست را از بین برده و باعث جوانسازی و سفیدی پوست شده و همچنین با باز کردن منافذ باز پوست باعث می شود که چربی پوست و جوش ها را کاهش دهد.

  • ژل عصاره روغن کوسه:

این عصاره با نفوذ به بافت عمیق پوست، آلودگی ها و مواد آرایشی برجای مانده در لابلای منافذ باز پوستی را نابود کرده و سبب دوباره باز شدن این منافذ می شود که در نتیجه تنفس سلولی پوست و جریان خون رسانی افزایش پیدا کرده و سبب کلاژن سازی و افزایش خاصیت الاستیک و ارتجاعی پوست می شود و پوستی سالم، سفید و شاداب ایجاد می کند.

مهم ترین ویژگی های لایه بردار ایچون بیوتی :

  • مناسب انواع پوست
  • جلوگیری از ایجاد آکنه
  • پاک سازی عمیق پوست
  • تنظیم کننده میزان چربی پوست
  • روشن کننده پوست صورت و بدن
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • لایه بردار و جوانسازی پوست بدن و صورت

نحوه استفاده ژل لایه بردار:

هنگام استفاده از محصولات لایه بردار، حتما از ضد آفتاب هم استفاده کنید زیرا در اثر لایه برداری، پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد و حتما باید در مقابل اشعه های مضر نور خورشید و فرا بنفش محافظت شود.

برای استفاده از ژل لایه بردار بدین صورت عمل می کنیم:

  •  ابتدا باید مقداری از ژل لایه بردار را برداشته و روی پوست مالیده
  • ژل را به خوبی روی پوست ماساژ میدهیم به نحوی که دانه های ریزی بر روی پوست ایجاد شود
  • بعد از مدت زمان 5 الی 10 پوست را با آب ولرم آبکشی کنید
  • بعد از استفاده می توانید از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید

استفاده از روغن بدن آرگان آگرادو:

روغن بدن آرگان آگرادو یک درمان موثر برای آکنه است و جای زخم و جوش را ترمیم می‌کند. می تواند پسوریازیس، اگزما را درمان کرده و التهاب ها را کاهش دهد. این روغن محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است، دارای توکوفریل استات و ویتامین E است که عمده ترین آنتی اکسیدانی است که در پوست انسان یافت می شود.

روغن بدن آرگان AGRADO

روغن بدن آگرادو غنی شده با روغن آرگان یک محصول ارگانیک میباشد. روغن آرگان طلا مایع نامیده میشود که حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسید چرب اشباع شده میباشد و بعنوان مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی شناخته میشود.روغن آرگان به دلیل مغذی بودن پیری زود رس را به تاخیر می اندازد و به شما کمک میکند که پوستی با ظاهر جوان تری داشته باشید. روغن آرگان آگرادو که محصول روغن هسته آرگان است، سرشار از ویتامین E می‌باشد. این ویتامین موجب بازسازی و احیای سلول‌های پوست شده و همچنین موجب تقویت مو می گردد، همچنین نقش به سزایی در جوانسازی پوست ایفا کند. مهم ترین خواص روغن آرگان نرم‌کنندگی و آبرسانی آن به پوست و مو است که به سرعت جذب می شود. از این رو به هیچ عنوان احساس سنگینی چربی بر روی پوست وجود نخواهد داشت. روغن آرگان آگرادو همچنین سبب نرم شدن پوست آرنج و زانو خواهد شد. همچنین به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین A پوست را به خوبی تغذیه می کند. آثار پیری را که بر روی پوست نمایان شده است بهبود می بخشد.

استفاده از لوسیون ماساژ پولونکس:

لوسیون های بدن که حاوی روغن آرگان و کلاژن هستند، علاوه بر بالا بردن سرعت گردش خون و افزایش میل جنسیموجب رفع چروک پوست و شفافیت و درخشندگی پوست بدن میشود. همچنین موثر در رفع چین و چروک پوست، ضد ترک های پوستی هست. کلاژن موجود در این لوسیون نیز باعث سفت شدن و فرم دهی بافت های اسفنجی بدن میشود.

لوسیون ماساژ پولونکس

لوسیون ماساژ پولونکس مدل سفت و فرم دهنده بدن حجم 250 میلی لیتر دارای روغن آرگان و کلاژن است. روغن آرگان موجود در این محصول دارای مقادیر بالای ویتامین است که موجب درخشش و جوان سازی پوست میشود و ضدآفتاب طبیعی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، رفع چین و چروک پوست، ضد ترک های پوستی و کلاژن نیز باعث سفت شدن و فرم دهی بافت اسفنجی بدن و اندام میشود.

استفاده از کرم سفید کننده لاو جوجو:

کرم سفیدکننده و روشن کننده بدن لاو جوجو بهترین و کاربردی ترین درمان برای از بین بردن سیاهی نواحی مختلف بدن می باشد این کرم حاوی مواد کاملا طبیعی و گیاهی بوده که تمامی لک ها و سیاهی های پوست بخصوص در قسمت آرنج ، زیر بغل و بین پاها را از بین می برد.

کرم سفید کننده لاو

 مهمترین و کاربردی ترین درمان برای از بین بردن سیاهی نواحی مختلف بدن می باشد این کرم حاوی مواد کاملا طبیعی و گیاهی بوده که تمامی لک ها و سیاهی های پوست بخصوص در قسمت آرنج ، زیر بغل و بین پاها را از بین می برد از خواص قابل توجه این کرم که آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز می کند علاوه بر روشن کنندگی و سفید کنندگی نواحی تیره ، سلول های سطح پوست را کاملا جارو کرده و باعث جوانسازی پوست و نرم کردن آن می شود همه این موارد بصورت کلی اعتماد به نفس شما را بالا برده و باعث می شود با قدرت بیشتری در بین جمع ( بخصوص ورزش هایی مثل شنا ، والیبال و … ) قرار گیرید این کرم فقط برای استعمال خارجی استفاده شود و دور از دسترس اطفال قرار گیرد .

2.لیزر درمانی:

یکی از روش‌های درمانی برای سفید کردن ناحیه تناسلی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیزر درمانی است. سفید کردن نواحی واژن ، زیر بغل، کشاله ران و آرنج با لیزر یک راه قطعی بوده و می‌توان به کمک آن چند درجه پوست را روشن کرد.

3.روش های خانگی درمان تیرگی واژن: روش‌های خانگی به دلیل ترکیباتی که دارند بسیار متنوع هستند. بیشتر ماسک‌های خانگی برای از بین بردن تیرگی نواحی مختلف: شامل زردچوبه، سیب زمینی، آلوئه ورا، لبو، روغن‌های گیاهی و… هستند. این روش با وجود اینکه ماده شیمیایی در ترکیبات خود ندارد اما می‌تواند موجب حساسیت و آلرژی در افراد شود. به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی آن را روی پوست دست خود تست کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی به مواد ماسک ندارید بهترین روش استفاده از کرم های سفید کننده است زیرا نسبت به روش های خانگی زودتر به نتیجه میرسید و حساسیت و آلرژی به همراه ندارد.

پیشگیری از تیرگی پوست صورت:

  • خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا تابش هر نوع اشعه فرابنفش قرار ندهید.

  • قبل از بیرون رفتن در شرایطی که نور خورشید بسیار زننده است، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.

  • مقدار زیادی آب بنوشید، این کار را جدی بگیرید و در طول روز 8 لیوان آب بخورید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.

  • از مصرف غذا‌های چرب وغذا‌های تند خودداری کنید.

  • میوه‌ها و سبزیجاتی را در طول روز و در برنامه غذایی خود مصرف کنید که علاوه بر مفید و سالم بودن حاوی مقادیر زیادی ویتامین A, B, C, E هستند.

بنر سایت

نکته پایانی:

پوست ما می‌تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کم‌آبی، سبک زندگی اشتباه یا انتخاب آسان‌ترین و ارزان‌ترین روتین‌های مراقبت از پوست، کدر شود. خوشبختانه با انجام برخی اقدامات ساده و استفاده از محصولات اورجینال و باکیفیت می‌توانید درخشندگی طبیعی پوست‌تان را افزایش دهید. محصولات لایه‌بردار پوست و مرطوب کردن آن، استفاده از سرم آبرسان و مصرف محصولات حاوی رتینوئید، می‌تواند پوست کدر و تیره‌ را سالم‌تر و درخشان‌تر کند.



Source link