و از اهمیت و مزیت های آن بهر ببرند

امروزه کاربرد لینوکس و تکنولوژی های متن باز () به صورت چشمگیری در حال افزایش است، به طوری که استفاده از لینوکس و فناوری های متن باز، از اشخاص حقیقی به سازمان های دولتی و صنایع مختلف از جمله خودروسازی و حتی صنایع هوا فضا کشیده شده است. وب سرویس آپاچی، یکی از قدیمیترین و بزرگترین وب سرویسهای موجود بهشمار میرود و پایه بسیاری از وبسایتهای حال حاضر نیز از همین سرویس است؛ ابزاری بسیار قدرتمند، سریع و وسیع که به شما امکانات و قابلیتهای بسیار زیادی در پروتوکل وب میدهد. بین فایروالهای لینوکسی، فایروال یکی از بهترینهاست که امکانات بسیار زیادی را برای مدیریت ارتباطات شبکهای لینوکس در اختیار ما قرار میدهد. مدیریت میزبانی در اختیار شماست! در این ویدئو راجع به منطق کاربر و گروه در لینوکس و همچنین دستورهای مربوط به مدیریت کاربران و گروهها توضیح داده شده است. در ادامه تعداد زیادی از ویدیوهای دوره به صورت کامل برای شما به صورت رایگان قرار داده شده است.

کرک سرور مجازی

یعنی اکثر دورههای موجود در سطح وب همین محتوا را در زمانی معادل ۳ برابر این دوره تدریس میکنند که این موضوع باعث اتلاف وقت زیادی در یادگیری شما خواهد شد! برای افزایش امنیت سرورها، آنها را در محلهایی به نام دیتاسنتر نگهداری میکنند. از جمله مزایای استفاده از این نوع مخزن و جایگزین شدن آن با مخازن اینترنتی، میتوان به افزایش سرعت استفاده از مخازن و کاهش مصرف اینترنت اشاره کرد؛ همچنین در یک شبکه Private فاقد دسترسی به اینترنت، میتواند یک راهحل مناسب برای داشتن بستهها بدون نیاز به دسترسی همیشگی همه ماشینها به اینترنت باشد. یک حفرهٔ امنیتی موجود در پوستهٔ بَش از زمان ورژن ۱/۰۳ (اوت ۱۹۸۹)، معروف به شوک پوسته در سپتامبر سال ۲۰۱۴ کشف شد و به سرعت باعث یک سری حمله در پهنهٔ اینترنت شد. سرورهای اینترنتی در تمام کسب و کارهایی که بر بستر اینترنت فعالیت میکنند، مورد استفاده قرار میگیرند. این توزیع آخرین نسخه توزیع مبتنی بر اوبونتو است و از یک دسکتاپ سفارشی Xfce استفاده میکند. اوبونتو یکی از پر استفاده ترین سیستم عاملهای لینوکسی است که در بسیاری از سرورها و کامپیوترها به عنوان سیستم عامل اصلی استفاده خرید سرور ویندوزی می شود.

لینوکس سرور چیست موضوع این ویدئو، ادامه مباحث ویدئوی قبلی با محوریت آشنایی بیشتر با لینوکس است. مدت زمان این آموزش با حفظ جامعیت و پوشش تمامی مباحث با کمک گرفتن از متدهای بروز در زمینه تدریس و آموزش ویدیویی، به گونهای تنظیم شده است که شما با کمترین زمان بیشترین میزان یادگیری را داشته باشید! این ویدئو، بخش دوم از مجموعه سه ویدئو است. در این ویدئو راجع به نصب نرمافزار با روش نصب از بسته توضیح داده شده است. یکی از بهترین و مهمترین ویژگیهای یک نرمافزار و سیستم عامل، ارائهدادن اطلاعات بهصورت لاگ است؛ در واقع تهیه لاگ درست، یک ویژگی بسیار بسیار مهم و همچنین نکته مثبتی است که میتواند به توسعهدهندگان و استفادهکنندگانِ نرمافزار یا سیستم عامل، کمک کند تا بهطور کاملاً راحت با آن کار کنند. این نوع مخزن محلی در اکثر شرکتها بهصورت جدی راهاندازی شده و مورد استفاده قرار میگیرد. در این ویدئو راجع به فرآیند مادر (فرآیند اصلی) در سیستم عامل لینوکس و همچنین درباره دو نوع مختلف و بهطور مفهومی توضیح داده شده است. در این ویدئو راجع به مفاهیم دایرکتوریها (پوشهها) و زیردایرکتوریها در لینوکس توضیح داده شده است؛ اینکه هر دایرکتوری در لینوکس چه مفهومی دارد و چه استفادهای از آن میشود و همچنین نحوه کار کردن با دستور برای یافتن فایل اجرایی دستورها و نیز دستور برای فهمیدن نوع فایل در لینوکس چگونه است.

وب سرور لینوکس چیست تیم تولید محتوای گنجه هاست، روزانه بهترین مقالات کاربردی در زمینه میزبانی وب، وردپرس و کسب و کار آنلاین را منتشر میکند. Nmap انعطافپذیری زیادی برای نظارت بر میزبان منفرد یا یک شبکه وسیع شامل صدها و یا هزاران دستگاه و زیرشبکه فراهم میکند. برخورداری از ابزارهای تست نفوذ؛ لینوکس کالی به طور اختصاصی برای تست نفوذ طراحی شده است و از ابزارهای مختلفی برای این هدف استفاده میکند. دو اپلیکیشن Nmap و Metasploit روی پلتفرمهای دیگر نیز عرضه شدهاند، اما سهولت استفاده و پیکربندی نصب خودکار آنها روی کالی لینوکس موجب شده که این سیستم عامل به ابزاری برای ارزیابی و تست امنیت شبکه تبدیل شود. شما میتونید با اشتراک گذاری ، یا عضو شدن توی شبکه های اجتماعی نابغه ها ، به ما کلی انرژی بدید . مهندسان پزشکی قانونی از “حالت قانونی” لینوکس برای کشف داده های گم شده و بازیابی ایمن آن ها به سیستم استفاده می کنند. امنیت بالا: به دلیل متن باز بودن لینوکس همه روزه افراد بسیاری بر روی امنیت آن کار کرده و حفره های نا امن را مسدود می کنند. در این ویدئو راجع به عبارات منظم و همچنین استفاده از دستور grep برای کار با رشتهها (String) و دستور find برای پیدا کردن فایلهای لینوکسی و نیز قابلیت پایپ (Pipe) در پوسته متنی Bash برای ارتباط دستورها با یکدیگر توضیح داده شده است.چه لینوکسی نصب کنم​​!