صرع مقاوم به درمان در کودکان

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه اساس این رژیم بر کاهش مصرف انواع کربوهیدرات مانند نشاسته، مواد قندی، برنج، نمونه رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه ۴ هفته ای رایگان لاغری سریع نان و … غلات و نشاسته ها از قبیل: محصولاتی که بر پایه گندم، برنج، پاستا، صبحانه غلات و موارد مشابه ساخته شده اند. از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات مثل غلات، شکرها، حبوبات، برنج، سیب زمینی ها، شکلات، آبمیوه و میوه ها بپرهیزید. برای غذا خوردن در بیرون از منزل به سراغ غذاهای حاوی گوشت، تخم مرغ یا ماهی های پرچرب بروید و به جای مصرف کربو هیدرات ها از سبزیجات بیشتر استفاده کرده و به عنوان دسر پنیر میل کنید.

این رژیم مزایای زیادی برای سلامتی دارد ولی در کنار آن به برخی اندام های داخلی مانند کبد و کلیه ها آسیب جبران ناپذیری می رساند؛ شایع ترین عارضه آن یبوست است. برخی از افراد نسبت به رژیم کتوژنیک بسیار بدبین هستند، در مقابل هستند کسانی که خوشبینی نسبت به این رژیم را از حد گذراندهاند. برطبق مطالعه ای که در این مورد صورت پذیرفت، رژیم کتوژنیک سطح حساسیت انسولینی فرد را در حدود 75% نسبت به قبل بهبود می بخشید. این حالت شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و پر کردن ان با چربیها، مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است.

به سلامت مو و ناخن کمک میکند: تخم مرغ حاوی ۹ اسید آمینهی ضروری است که به رشد ناخن و موی سالم در کودکان کمک میکند. بیماری آلزایمر: رژیم کتوژنیک می تواند علائم بیماری آلزایمر را کم کرده و رشد آن را کند تر کند. تحقیقات نشان می دهد که افراد با رژیم کتوژنیک 2.2 برابر دیگر رژیم های کم کالری و کم چربی کاهش وزن داشته اند. با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است.

در این رژیم نسبت ها بدین صورت خواهد بود، 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات. در حقیقت مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چربی جدید بهتر بوده و بر آن ها برتری دارد. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود. نسبتهای پائین تر مثل ۳ به ۱ نیز بخصوص در کودکان کوچکتر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه که رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است ممکن است عوارض جانبی نیز با خود به همراه داشته باشد تا زمانی که بدن شما به این نوع از رژیم عادت کرده و با آن کنار می آیید.

۷. شکمی تشک همراه خود تخم مرغ : تخم مرغ برای ادغام کردن ویتامین ب۱۲ است، ویتامینی کدام ممکن است چربی های هیکل را اجتناب کرده اند بین می برد. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو، از جمله رژیم های لوکرب (کم کربوهیدرات) و پر چرب (با چربی های غیر اشباع) است. طرفداران رژیم کتوژنیک توصیه می کنند که بعد از عدم موفقیت دو داروی ضد صرع، این رژیم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا احتمال موفقیت اضافه کردن سایر داروها فقط 10٪ است.

برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. معمولا افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند نیاز به ویتامین دی و کلسیم خواهند داشت. کودک باید مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی به خصوص کلسیم در حین رعایت رژیم کتوژنیک مصرف کند. همچنین رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را نیز مختل کند، به همین خاطر اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها و استفاده از مکمل های معدنی می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.  Th is c​onte nt has be᠎en writt᠎en  wi th GSA C᠎ontent G enerat or Demover sion!

به عنوان دسر نیز می توانید از پنیر مخلوط همراه با خامه همراه با توت ها استفاده کنید. کافئین برای افزایش انرژی و چربی سوزی مفید بوده و می تواند عملکرد فرد را بهبود بخشد. تب کتوژنیک باعث کاهش انرژی و عملکرد ذهنی فرد شده و فرد علاوه بر مشکلات خواب، حالت تهوع، احساس گرسنگی بیشتری کرده و دچار مشکلات معده خواهد شد. این عوارض را به عنوان تب کتوژنیک می شناسند که معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. برای مواد معدنی بهتر است روزانه 3,000- 4,000 میلی گرم نمک طعام، 1,000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم استفاده کنید تا عوارض جانبی آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

تخم مرغ ها: بهتر است از تخم مرغ ها سرشار از امگا 3 استفاده کنید. یکی از اتفاقاتی که برای افراد دیابتی رخ می دهد، تغییر در متابولیسم آن ها است، قند خون فرد بالا رفته و دیگر تناسبی با عملکرد انسولینی او ندارد. این رژیم کتوژنیک به قدری شما را سیر می کند که می توانید بدون نیاز به محاسبه کالری ها و تحت نظر داشتن غذاهایی که می خورید، وزن کم کنید. غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد.

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش حمله های صرع در کودکان می شود. علل های بسیاری وجود دارد که باعث برتری رژیم کتوژنیک بر دیگر رژیم های کم چربی می شود، یکی از این علت ها افزایش پروتئین دریافتی است که فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. به راحتی می توانید با اضافه کردن مکمل های معدنی به کاهش عوارض جانبی رژیم کتوژنیک کمک کنید. رژیم کتوژنیک در ابتدای شروع رژیم ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد که خوشبختانه قابل کاهش است. رژیم کتوژنیک یکی از راه های مؤثر برای کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا و عوارض بیماری ها است.

شما برای شروع رژیم کتو به یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری نیاز دارین! میوه سرشار از قند و کربوهیدرات است، بنابراین معمولاً در رژیم کتوژنیک برای لاغری ممنوع است. معمولاً رژیم کتوژنیک حتی بدون محدود کردن میزان کالری مصرفی نیز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند. در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است.

صرع مقاوم به درمان نمیشود اما از جمله بیماریهایی است که خانواده و کودک باید پیگیر آن باشند. رژیم کتوژنیک در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مثل: صرع مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت زمینه را برای تولید آکنه آماده می شود. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. نگاه کردن به رقص نور و یا صفحه کامپیوتر نیز ممکن است باعث صرع شود.

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار می گیرد بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد بوده ولی اصول کلی به انواع دیگر رژیم ها نیز قابلیت بسط دادن خواهد داشت. این رژیم شامل ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم آزاد، غیر کتوژنیک می باشد. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز از آن محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. که افراد باید هر دورهی چند هفتهای مجددا هزینه بدهند و تمدیدکنند، برای جدولی دیگر.

برای شروع رژیم بهتر است در ابتدا بیش از حد کالری هایتان را محدود نکرده و به سیر شدنتان اهمیت بدهید. بهتر هست که به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱.۵ گرم پروتئین بخورید. الکل: به علت وجود کربوهیدرات و خروج شما از حالت کتوزیس بهتر است مصرف نوشیدنی های الکلی را به کلی قطع کنید. کتوزیس نوعی فرآیند است و زمانی که بدن شما کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی ندارد. همچنین شاید تا مدتی فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی اش نداشته باشد یا عملکردش در حین انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند.

از قدیم این نکته شناخته شده بود که گرسنگی های طولانی مدت برای افراد صرعی نتایج خوبی به دنبال داشته است. در مجموع، نتایج حاصل از مطالعات پیشبالینی اگر چه حاوی تناقضاتی بود اما بیشتر به نفع اثرات ضد تومور این رژیم در سرطانهای سفت بود تا اثرات تومورزایی آن. همچنین اچ دی ال کلسترول و تری گلیسیرید آنها نیز بهبود پیدا کرده بود. وعده های غذایی برپایه تخم مرغ نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی باشند. تحقیق دیگری نیز نشان داد که استفاده از رژیم کتوژنیک در دیابت نوع 2، از هر 21 نفر، 7 نفر از آن ها می توانستند دارو و درمان های دیابت را برای همیشه کنار بگذارند.

این سبک کاهش وزن نیز با دیگر رژیم ها متفاوت بوده و بدون احساس گرسنگی اتفاق می افتد. در مطالعه دیگری، گروهی که رژیم کتوژنیک گرفته بودند مجموعاً 11.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند در حالی که گروه دیگر که از رژیم سرشار از کربوهیدارات استفاده می کردند تنها 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.