برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک:

اما نکتهی مهم این است که برای بهرهمندی از فواید رژیم کتوژنیک باید آن را به درستی

نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت اجرا کنید. شما با رعایت رژیم لاغری در مسیر درستی قدم گذاشتهاید. این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد. به میان وعدههای ایمنتر مورد تأیید کتو پایبند باشید و سعی کنید خودتان غذا را آماده کنید تا کنترل بیشتری روی میانوعده و عادات غذایی خود داشته باشید. با توجه به اینکه چربی منبع اصلی انرژی و سوخت شما در رژیم کتو است، اگر مواد مغذی روزانه خود را به اندازه کافی دریافت نکنید، احساس گرسنگی خواهید کرد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید.

مضرات کتوژنیک چیست

با انجام درمانهای لازم، تغییر سبک زندگی و انتخاب رژیم غذایی مناسب میتوانید سلامتی خود را بازیابید و در کنار آن وزنتان را هم کم کنید. انجام دادن این ورزش ها میتونه در نهایت به تاثیر بهتر رژیم کتوژنیک شما ختم بشه. هنگامی که استرس دارید، بدن شما مقدار زیادی کورتیزول تولید میکند. رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید و به شدت احساس گرسنگی میکنید و ولع زیادی برای خوردن دارید. هنگامی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و به دنبال کاهش وزن هستید، لازم است که سبک زندگی خودتان را تغییر دهید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. توجه به اندازهی وعدههای غذایی، زیادهروی نکردن در میانوعدهها و افزایش فعالیت بدنی میتواند به ایجاد کسری کالری مورد نیاز برای کاهش وزن کمک کند.

هنگام تلاش برای کاهش وزن، ایجاد کسری کالری بسیار مهم است و برای ایجاد کسری کالری یا باید کالری دریافتی را کاهش داد یا از طریق افزایش فعالیت بدنی کالری بیشتری مصرف کرد. عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود. هنگامی که ورزش میکنید در کنار کالریسوزی عضلهسازی هم خواهید داشت. سبزیجات مغذی هستند و همراه کره طعم بهتری پیدا میکنند و خوشمزه بودن آن باعث میشود که سبزیجات سالم بیشتری بخورید و در ضمن چربی بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت میکنید! دیابت خود را کنترل کنید: در افراد دیابتی که از رژیم کتو پیروی میکنند احتمال افت قند خون وجود دارد. رژیم غذایی کتوژنیک همچنین نشان داده شده است که کنترل قند خون را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، حداقل در کوتاه مدت بهبود می بخشد.

مثل روغن زیتون، روغن کانولا، بادام و آووکادو.

10 carved frames set شواهد نشان میدهند که کاهش مصرف کربوهیدرات به این اندازه میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، در بهبود سلامت قلب مؤثر باشد و به تنظیم قند خون کمک کند. این ترکیبات نیز با کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروق باعث حفظ سلامتی قلب میشوند. علم نشان میدهد که مصرف چربیهای سرشار از امگا۳ (روغن زیتون و چربی های حیوانی) التهاب بدن را کاهش میدهد و به سلامت بدن کمک میکند. برای نمونه، لبنیات طبیعی و پرچرب، انواع گوشت قرمز و سفید، تخممرغ و چربیهای سالم مانند آووکادو و روغن زیتون همگی گزینههای مناسبی هستند. مثل روغن زیتون، روغن کانولا، بادام و آووکادو. همچنین میتوانید سالاد را با سسی از ترکیب سبزیجات، لیمو، نمک و فلفل و روغن های چرب مانند زیتون، آووکادو و گردو، میل نمایید. در 4 ساعت آزاد : سالاد با چاشنی روغن و سرکه، بعد از آن سبزیجات پخته شده ، مقادیر کمی پروتئین حیوانی و یک کربوهیدرات اصلی مانند ذرت ، سیب زمینی ، ماکارونی ، جو یا جو دوسر.

کتوژنیک و کبد چرب

عادت دارید سر ساعت نهار یا شام بخورید ؟ از آنجا که رژیم کتوژنیک کامل است، بسته به سطح فعالیت شما ممکن است فقط یک یا دو میان وعده در روز نیاز داشته باشید. مانند: ۱. در طول فعالیتهای طولانی مدت با شدت کم که سوخت فعالیت ورزشی عمدتا به اکسیداسیون چربی متکی است. در دوران شیردهی، اولویت اصلی هر مادری باید تامین تمام موادمغذی موردنیاز کودک باشد و در این بین، حتما میدانید کودک شما به مدت شش ماه به هیچ چیز دیگری جز شیر مادر نیاز ندارد.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

به همین دلیل در این مطلب به توضیح در مورد رژیم کتوژنیک در دوران بارداری و این که آیا ادامه دادن این رژیم در دوران بارداری مجاز است یا خیر، پرداختهایم. اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم. اگر میخواهید با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید، با ادامهی این مطلب همراه شوید. همچنین کسانی که به بیماری سندرم روده تحریک پذیر یا یبوست مزمن مبتلا هستند نیز نباید از این رژیم استفاده کنند. کمکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلیکیستیک، سندرم کوشینگ، هایپرانسولینمی و افسردگی بیماریها و اختلالاتی هستند که میتوانند باعث اضافه وزن بشوند و برای کاهش وزن مشکل ایجاد کنند.

پایبندی به یک برنامه بهترین راهکار برای ایجاد یک عادت است. در طول هفته برای سه یا چهار جلسهی تمرینی برنامهریزی کنید و بهترین زمان را برای اجرای برنامه انتخاب کنید. در صورتی که قبل از تصمیم به اجرای این رژیم با یک پزشک مشورت کنید، می توانید از این اتفاق جلوگیری نمایید. اجرای یک برنامهی ورزشی منظم تأثیرات مثبت بیشماری دارد که هر کدام از آنها در حفظ سلامتی و تناسب اندام نقش دارند و چربیسوزی یکی از این تأثیرات مثبت است. بدن به طور طبیعی ترجیح میدهد بهجای چربی، گلوکز بسوزاند و به همین دلیل ممکن است در برابر واردشدن به فاز چربیسوزی مقاومت کند و تا زمانی که شما سخت و جدی مصرف کربوهیدراتها و پروتئینها را محدود نکنید چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

یک مطالعهی دیگر نشان میدهد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، ۳ برابر کسانی که رژیم توصیهشدهی انجمن دیابت بریتانیا را دنبال میکنند، وزن کم میکنند. اگر رژیم کتوژنیک دارید و به دنبال کاهش وزن هستید، باید مواد غذایی سالم، کامل و مغذی را مصرف کنید. این دو اصل اساسی، به رژیم کتوژنیک کمک کرده تا در 3 الی 6 ماه اول، کاهش وزن بیشتری را به دنبال داشته باشد. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین سبزیجات غیرنشاستهای میتواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و کالری اضافی هم دریافت نکنید. اسم دیگه ی اتوفاژی، خودخواری هست که از طریق اون بخش های اضافی یا آسیب دیده سلولها از بین میرن و بدن از مواد زائد و سموم پاک میشه. مصرف مواد غذایی فرآوریشده به عنوان میانوعده باعث افزایش کالری دریافتی میشود و کالری اضافی همان عاملی است که شما را از مسیر کاهش وزن خارج میکند.

​Data has ᠎been c​reat ed wi th t​he he​lp of GSA Con᠎te nt G᠎en er᠎ator D​emoversion​.

از آنجا که بسیاری از مواد غذایی سازگار با رژیم کتوژنیک مانند آووکادو، روغن زیتون، لبنیات پرچرب و آجیل کالری زیادی دارند، مهم است که در مصرف آنها زیادهروی نکنید. غذای زیادی میخورید، اما زود گرسنه میشوید. وقتی پیروی از یک رژیم غذایی جدید را شروع میکنید، طبیعی است که میخواهید خیلی زود به نتیجه برسید. تحقیقات نشان میدهد که مصرف آب میتواند به شما کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید، در نتیجه در وعده غذایی بعدی غذای کمتری مصرف کنید. رژیم کتوژنیک به مصرف چربیهای سالم مشهور است و بیش از ۷۰ درصد کالری روزانه شما باید از چربی باشد اما اگر به اندازه کافی چربی مصرف نکنید، احساس سیری نمیکنید. در چنین شرایطی، چربی موجود در کبد، بیش از حد طبیعی است. اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

اضافه کردن سبزیجات غیرنشاستهای به میانوعدهها باعث میشود فیبر بیشتری دریافت کنید. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. برای اطمینان از دریافت برخی از فیتوکمیکالها و آنتیاکسیدانها مطمئن شوید که سبزیجات زیادی مصرف میکنید. اگر همه چیز را درست اجرا میکنید اما در کاهش وزن موفق نیستید، بررسی وضعیت سلامتی ایدهی خوبی است چرا که بعضی بیماریها و اختلالات میتوانند مانع کاهش وزن بشوند. کسانی که محدودیتهای غذایی دارند میتوانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازهی گفتهشده کالری داشته باشند. به یاد داشته باشید که در رژیم کتوژنیک بیش از هفتاد درصد کالری بدن به وسیله ی چربی ها تامین می شود.