کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

جلوههای گوناگون تکرار در رباعیّات مولانا بااینحال، تنها رژیمهای کتوژنیک با پروتئین بالا و رژیم کتوژنیک استاندارد تحت نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت مطالعه قرار گرفتهاند. قرار گرفتن در حالت کتوز، که در آن بدن انسان برای تأمین انرژی به جای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند، سودمندیهایی به همراه دارد که سبب میشود بدن راحتتردر وضعیت کمبود انرژی باقی بماند. هندوانه که یکی از میوه های محبوب تابستانی می باشد، از کربوهیدرات پایینی برخوردار است که آن را به مجموعه میوه های رژیم کتوژنیک وارد می کند. این رژیم ها همانطور که عوارض زیادی دارند می توانند فواید هم داشته باشند. منتظر عوارض اولیه رژیم کتوژنیک باشید. لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کوتاه مدت است که بیشتر به دنبال کاهش وزن است تا پیگیری ارتقاء سلامت . آیا هوس یک پاستا سریع و ساده برای شام کتو خود کردید؟ رژیم کتوژنیک در واقع همان ابتدا برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع طراحی شد. همان طور که قبلاً گفتیم پایه اصلی رژیم کتوژنیک لاغری بر جایگزینی چربی به جای کربوهیدرات است که با پایین آوردن سطح قند و انسولین خون بدن شما، بدن را پاکسازی می کند این فاکتور برای کسانی که مبتلا به عارضه ی سرطان هستند موضوع خیلی مهمی است زیرا سوخت سلول سرطانی، قند و بستری قندی برای پرورش است و شما با این جایگزینی می توانید سرعت پیشرفت تکثیر سلول سرطانی را کند کنید. Data has be en creat ed ​with the he lp  of GSA  Con te nt  G᠎ener ator D​em᠎oversion.

مقاله رژیم کتوژنیک

اما فاکتوری که این باعث می شود این رژیم از طرف برخی متخصصان تغذیه مردود شود، بازگشت وزن به همان وزن اولیه پس از رها کردن رژیم میباشد. با این حال، ماهیت محدود کننده این رژیم ممکن است باعث شود برخی افراد احساس افسردگی کنند. افراد مبتلا به افسردگی نسبت به افراد سالم در مغز خود سطوح پایینتری از آدنوزین تری فسفات (ATP که، یک ترکیب تأمین کننده انرژی است، را دارند. با این وجود، پیروی از یک رژیم کتوژنیک، که قند و نشاسته را محدود میکند و به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک میکند، میتواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. مطالعات نشان دادند که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا 75 درصد بهبود می دهد. یکی از مطالعه ها روی افراد دیابتی نشون داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین رو افزایش می ده. Article was creat ed  by G᠎SA C​on tent​ Gen​erator DE MO!

در یکی از مطالعاتی که در مورد رژیم کتو و دیابت انجام گرفت مشاهده شد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تا 75% حساسیت سلول ها نسبت به انسولین را افزایش دهد. البته دقت در مصرف این غذاها ضرورت دارد، زیرا مصرف بیش از اندازه این غذاها میتواند بیماریهای دیگری را ایجاد کند. در سراسر جهان بیش از ۱۰٪ افراد مبتلا به میگرن هستند. برخی افراد گوجه فرنگی را در گروه سبزیجات قرار می دهند و آن را به عنوان میوه مصرف نمی کنند. به طور کلی میوه هایی که در دسته توت ها قرار می گیرند، حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که مصرف آن ها منجر به کاهش سطح فشار خون شده و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. آن ها همچنین بسیاری از نشانگرهای سلامتی، مانند تری گلیسیرید خون، HDL (کلسترول خوب)، قند خون و فشار خون را بهبود می بخشند.

این رژیم ممکن است باعث افزایش سطح GABA، بهبود عملکرد میتوکندری، تنظیم سطح انسولین و کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو شود. کاهش التهاب: التهاب مزمن با افسردگی مرتبط میباشد. التهاب یک پاسخ ایمنی ناکارآمد است که میتواند فرد را مستعد بسیاری از مشکلات دیگر، از جمله مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو، اختلال عملکرد میتوکندری، و سرکوب GABA کند. مطالعه ی دیگری در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C ( معیار سنجشی برای مدیریت قند خون در طولانی مدت ) را کاهش می دهد.

کتوژنیک در بدنسازی

پس رژیم کتوژنیک میتواند محدود کننده و به طور بالقوه از نظر اجتماعی منزوی کننده باشد و مدیریت و کنترل برخی از علائم، به ویژه زمانی که برای اولین بار فرد این رژیم غذایی را شروع میکند، ممکن است دشوار باشد. رژیم کتوژنتیک در دهه 1920 و 1930 میلادی برای درمان صرع رایج شد و اکنون برای کودکان مبتلابه صرع، از این رژیم بهعنوان تکنیکی برای مدیریت بیماری استفاده میشود. 5 الی 10 درصد چربی میشود مصرف کرد. هدف افراد در این رژیم غذایی این است که مصرف غذاهای پر کربوهیدرات مانند غلات، سیب زمینی، نوشیدنی های شیرین و غذاهای فست فودی غنی از قند را به حداقل برسانند. در عوض باید به راحتی مصرف قند و نشاسته خود را به حداقل برسانید و در عوض می توانید تمام چربی های مورد نیاز تان را با خیال راحت بخورید.

رژیم کتوژنیک و سرطان

وقتی گرسنه اید بخورید و وقتی سیر شدید خوردن را متوقف کنید. اگر فرد احساس میکند که رژیم غذاییاش باعث ایجاد احساس افسردگی در او میشود، زیرا بیش از حد محدود کننده است، عوارض جانبی ناخوشایندی دارد یا باعث انزوای اجتماعی میشود، باید آن را متوقف کند. ولی باید مراقب باشید که هنگام خوردن ریواس، برگ های آن را جدا کنید. زیرا برگ های ریواس به شدت سمی می باشد که سلامت شما را به خطر خواهد انداخت. بهترین نوع رژیم استفاده از رب انار طبیعی می باشد، زیرا انار محصولی سرشار از مواد مغذی می باشد و مقدار زیادی ویتامین سی، دارد و این محصول اگر تبدیل به رب انار شود خاصیت آن چندین برابر می شود.رب انار در رژیم کتوژنیک حرف اول را می زند و چون تناسب اندام امروزه بسیار مورد توجه افراد می باشد و بسیاری از مردم، خواهان لاغری و حتی بعضی از افراد نیز به دنبال رژیم چاقی هستند و در رژیم کتوژنیک نیز به این موضوع اشاره شده است.

شاید در ابتدا طعم تلخ یا ترش آن برای شما غیر طبیعی و ناخوشایند به نظر رسد. ½ پیمانه از میوه استار فروت، حاوی 2.6 گرم کربوهیدرات خالص، 1.8 گرم فیبر و 2.6 گرم قند طبیعی است. این نوشیدنی حاوی ۲۴۵ کیلوکالری (۱٬۰۲۵ کیلوژول)، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی است. برای برخی، این امر بهترین قسمت کاهش مصرف کربوهیدرات است و معمولاً طی چند روز یا هفته اول شروع رژیم اتفاق می افتد. این نوع از رژیم کتوژنیک به شما این اجازه را میدهد یک روز در هفته کربوهیدرات مصرف کنید، که ممکن است رعایت رژیم غذایی را در دراز مدت بدون حذف کردن غذاهای مورد علاقه خود یا حذف کربوهیدرات آسانتر کند. به سادگی به صورت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا با کربوهیدرات محدود شناخته می شود. در هر صورت گرفتن این رژیم ها علاوه بر اینکه برای مراجعه اول تجویز نمیشود،ضمنا نیاز به مراجعه حضوری و انجام تست هال بادی آنالایز دارد.

صبور بودن در چند روز اول شروع رژیم و اطمینان از نوشیدن مقدار فراوان مایعات و مکمل حاوی الکترولیتها، انتقال از رژیم عادی به رژیم کتوژنیک را آسانتر میکند. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. همانطور که اشاره کردیم در رژیم کتو باید درصد چربی غذای شما بیشتر باشد. رژیم کتوژنیک همانطور که از نامش مشخص است، به کاهش وزن کمک کرده و متابولیسم بدن را نیز دچار تغییر و تحول می کند. با این حال، در حال حاضر به طور گسترده به عنوان یک روش کاهش وزن استفاده میشود. یک فنجان کامل حاوی 11.7 گرم کربوهیدرات خالص است. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه. با آنکه گوجه فرنگی یکی از میوه های کم چرب می باشد، اما میزان کربوهیدارت آن برای رژیم کتو بسیار مناسب است. همچنین 176 میلی گرم پتاسیم، 4.9 میلی گرم ویتامین C و 52 میلی گرم کلسیم در هر نصف پیمانه از آن یافت می شود. ½ پیمانه توت فرنگی خرد شده، حاوی 4.7 گرم کربوهیدرات خالص و 4.1 گرم قند طبیعی می باشد. از مزایای گوجه فرنگی می توان به داشتن لیکوپن اشاره کرد که نوعی رنگدانه طبیعی است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش دهد. هر ½ پیمانه گوجه فرنگی خرد شده، حاوی 2.4 گرم کربوهیدرات خالص است. توت فرنگی علاوه بر اینکه مغذی و خوشمزه است، خواص درمانی بسیار زیادی هم دارد. توت فرنگی یکی دیگر از میوه های خوش طعم، شیرین و محبوب است که حضور آن میان میوه های کتویی باعث خشنودی می باشد.