روش‌های خانگی درمان ریزش ابرو – کلینیک بیوتین


نادیا زکالوند: افزایش سن، کمبود مواد مغذی، استرس، بارداری و زایمان از دلایل عمده ریزش موهای ابرو هستند. البته استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی هم ابروها را ضعیف و دچار ریزش می‌کند. برای درمان این ریزش می‌توانید روش‌های خانگی زیر را امتحان کنید:

۱. آلوئه‌ورا

روش‌های خانگی درمان ریزش ابرو

بهترین درمان برای پرپشت کردن ابروها، آلوئه‌وراست. مقداری از برگ این گیاه را له کرده و روی ابروهای خود قرار دهید و به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از مدتی نه‌تنها از ریزش ابروها کاسته می‌شود، بلکه شاهد رویش دوباره موهای ابروهایتان خواهید بود.

۲. روغن کرچک

روزی یک بار از این روغن به ابروهایتان بمالید و پس از چند دقیقه ابروهایتان را بشویید. پس از مدتی ریزش ابروها درمان می‌شود. البته اگر دچار خارش شدید، فورا استفاده از آن را متوقف کنید.

۳. نارگیل و لیمو

ترکیب روغن نارگیل و پوست لیموترش جلوی ریزش ابروها را گرفته و موجب رشد دوباره آن می‌شود. هر شب پیش از خواب، از این مخلوط استفاده کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

۴. پیاز

روش‌های خانگی درمان ریزش ابرو

این ماده خوراکی هم در رشد و پرحجم شدن سریع موهای ابروهایتان موثر است. پیاز را رنده زده و کمی از آن را با استفاده از پنبه، روی ابروهایتان بمالید. پس از مدتی کوتاه نتیجه آن را خواهید دید.

۵. شیر

شیر و محصولات تولیدشده از شیر سرشار از پروتئین و ویتامین هستند. این ماده ریشه موها را قوی کرده و موجب رشد مجدد ابروهایتان می‌شود. هر شب کمی شیر را با پنبه به ابروهایتان بمالید و بگذارید تا صبح روی ابروها باقی بمانند.

توجه:

موقع استفاده از این روش‌های خانگی، به‌جای استفاده از کرم‌ و مرطوب‌کننده‌های غلیظ از سرم‌های مرطوب‌کننده زیر ابروهایتان استفاده کنید. همچنین از مصرف هر نوع محصول آرایشی و همچنین اصلاح ابرو پرهیز و رژیم غذایی سالمی اتخاذ کنید.

منبع:

healthshots



Source link