سیب زمینی سرخکرده رستورانی را با این روش ها درست کنید


سیب زمینی سرخکرده رستورانی گاهی متفاوت با سیب زمینی هایی است که ما در خانه سرخ میکنیم.آن ها بافتی پوک و ترد دارند.در این مطلب از با روش هایی را برای درست کردن سیب زمینی به سبک رستورانی به شما آموزش می دهیم.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - تخته چوبی

روش اول برای سیب زمینی سرخکرده رستورانی

مواد لازم برای سیب زمینی سرخکرده رستورانی :

  • سیب زمینی:3 عدد
  • بکینگ پودر:1/4 قاشق چایخوری
  • روغن سرخ کردنی:به اندازه لازم
  • نمک دریا:به اندازه لازم
  • آب یخ:به اندازه لازم
  • آب جوش:به اندازه لازم

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - ظرف فلزی

دستور تهیه سیب زمینی سرخکرده رستورانی :

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل ورقه ای برش بزنید. سپس برش های سیب زمینی را به شکل نوارهای طولی با عرض نیم سانت خرد کنید.

مرحله دوم

سیب زمینی های خرد شده را برای نیم ساعت در آب یخ قرار دهید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و بگذارید تا خشک شوند.

مرحله سوم

در این میان یک چهارم قاشق چایخوری بکینگ پودر را با آب جوش مخلوط کرده و سیب زمینی ها را بلافاصله داخل آب جوش بریزید تا برای 10 دقیقه به همان حالت بماند.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - سس کچاپ

مرحله چهارم

بعد از 10 دقیقه سیب زمینی ها را از آب جوش خارج کرده و روی یک حوله آشپزخانه قرار دهید تا به خوبی خشک شوند. یک قابلمه گود را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد به اندازه کافی سیب زمینی داخل روغن بریزید و سرخ کنید.

مرحله پنجم

دقت داشته باشید حجم زیادی از سیب زمینی را یکباره داخل روغن نریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها فضای کافی برای کرانچی شدن داشته باشند. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند روی آنها کمی نمک دریا بپاشید و به همراه سس کچاپ سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد سیب زمینی سرخکرده رستورانی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
سیب زمینی سرخ کرده را می توانید در وعده میان وعده – پیش غذا – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 2 نفر مناسب میباشد .

همچنین در بخوانید : طرز تهیه سیب زمینی سوخاری خوشمزه به روش رستورانی در منزل

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - سس

طرز تهیه سیب زمینی سرخکرده رستورانی پفکی

در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه سیب زمینی رستورانی پفکی مخصوص را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم طرز تهیه سیب زمینی سرخکرده رستورانی پفکی 

  • سیب‌ زمینی: ۴ عدد بزرگ (بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌ زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • آب: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سیب زمینی سرخکرده رستورانی پفکی

با مراحل طرز تهیه سیب سرخ شده همراه ما باشید.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - خلال سیب زمینی

مرحله اول؛ بلانچ کردن سیب زمینی

برای این‌که سیب‌ زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند (قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر نباشد).

حتما بخوانید  طرز تهیه آش گزنه خوشمزه به روش محلی مازندران و گرگان

روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن ادویه به سیب‌ زمینی‌ها

بعد از آبکش کردن، سیب‌ زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. در‌واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می‌توانید فلفل را هم حذف کنید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن سیب زمینی

حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود.

مرحله آخر؛ سرو کردن سیب زمینی مخصوص با انواع سس‌ها

سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید.

این مدل سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاپ بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می‌شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - سیب زمینی

طرز تهیه سیب زمینی سرخکرده رستورانی ؛ رژیمی در فر

اگر به دنبال غذای رژیمی هستید و در عین حال عاشق سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی هستید یک روش خوب و سالم و با کمترین روغن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم تهیه سیب زمینی رژیمی

  • سیب‌زمینی بزرگ: ۴ عدد ( بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان: در صورت دلخواه

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - ظرف سیب زمینی

مراحل تهیه سیب زمینی رستورانی پفکی رژیمی

با مراحل تهیه سیب زمینی رستورانی رژیمی همراه ما باشید.

مرحله اول؛ قاچ کردن سیب زمینی‌ها

طرز تهیه این سیب‌ زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی است خیلی ساده است. برای تهیه سیب‌ زمینی تنوری ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب‌زمینی‌ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن‌ها را ضخیم‌تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. حالا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن سیب زمینی‌ها در آب جوش و آب سرد

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب‌ زمینی‌ها را در آن بریزید. سپس سیب‌ زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

مرحله سوم؛ مزه‌دار کردن سیب زمینی‌ها

در یک طرف مناسب سیب‌ زمینی‌ها را بریزید و با مقداری روغن‌ زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه‌دار کنید.

مرحله چهارم؛ قرار دان سیب زمینی‌ها در فر

فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب‌ زمینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب‌ زمینی‌ها کافی است.

در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب‌ زمینی‌ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب‌ زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل‌تان بود آن‌ها را از فر خارج کنید.

بعد از پایان پخت روی سیب‌ زمینی‌ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه‌تان نوش جان کنید. اگر هم رژیم نیستید و طعم سیب‌ زمینی در فر را بیشتر می‌پسندید می‌توانید این سیب‌زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک گوشت نوش جان کنید.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - فر

تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده ، تاریخچه طولانی و جالبی دارد. علیرغم نام آنها، آنها در واقع اهل فرانسه نیستند، بلکه در اواخر قرن هفدهم در بلژیک ایجاد شده اند. داستان از این قرار است که در ماه‌های زمستان، زمانی که رودخانه‌ها یخ می‌زد و ماهی نمی‌توانستند صید کنند، روستاییان بلژیکی به جای آن، نوارهای نازکی از سیب‌زمینی را سرخ می‌کردند.

این سیب زمینی سرخ کرده در سراسر بلژیک رایج شد و در نهایت به کشورهای همسایه گسترش یافت. در ایالات متحده، سیب زمینی سرخ شده به یک غذای اصلی در صنعت فست فود تبدیل شد و مک دونالد یکی از اولین کسانی بود که آنها را در دهه 1940 معرفی کرد. امروزه سیب زمینی سرخ شده یک پیش غذای محبوب است که در رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای در سراسر جهان سرو می شود.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی که به آن سیب زمینی سرخ شده بلژیکی یا سیب زمینی سرخ شده نیز می گویند، یک لذت آشپزی است که قلب و ذائقه مردم در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این نوارهای ترد و طلایی رنگ سیب زمینی چیزی بیش از یک غذای جانبی است.

سیب زمینی سرخکرده رستورانی - ظرف سس

آنها بخشی نمادین از فرهنگ و غذاهای بلژیکی هستند. چیزی که سیب زمینی سرخ شده بلژیکی را متمایز می کند، روش پخت منحصر به فرد آن است. آنها دو بار سرخ می شوند، ابتدا در دمای پایین تری برای پختن سیب زمینی، و سپس در دمای بالاتر برای رسیدن به ترد بیرونی عالی. نتیجه یک بافت لذیذ است که از بیرون ترد و در داخل نرم و کرکی است.

سیب زمینی سرخ شده بلژیکی به طور سنتی با مجموعه ای از سس های خوش طعم مانند سس مایونز، سس کچاپ یا غذای معروف بلژیکی، سس آندالوس سرو می شود. سیب زمینی سرخ شده بلژیکی چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان همراه با غذای اصلی لذت ببرید، یک میان وعده لذیذ واقعی است که شما را برای خوردن بیشتر وسوسه میکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link