8 نکته رژیم غذایی برای دریافت کربوهیدرات

به عنوان یک بدنساز، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه کربوهیدرات ها را به درستی مصرف کنید زیرا برای رشد عضلات شما بسیار مهم هستند. اگر کربوهیدرات مناسب مصرف نکنید، نمی توانید رشد سریع عضلانی را تحریک کنید.

شما باید مصرف کربوهیدرات های پیچیده خود را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید به صورت فشرده در باشگاه تمرین کنید، بدن شما باید انرژی زیادی تامین کند. بیشتر این انرژی از کالری دریافت می شود زیرا منبع اصلی سوخت بدن است. کربوهیدرات های پیچیده حاوی کالری زیادی هستند که پیش نیاز تمرینات فشرده هستند. منابع متعددی از کربوهیدرات های پیچیده وجود دارد از جمله: مانند سیب زمینی شیرین، بلغور جو دوسر، کاساوا، برنج قهوه ای و سیب زمینی.

دلیل دیگری که باید مصرف کربوهیدرات های پیچیده خود را افزایش دهید این است که این کربوهیدرات ها در مقابله با احساس خستگی بسیار موثر هستند زیرا حاوی قندهای با زنجیره بلند هستند که به سرعت توسط بدن هضم نمی شوند. کربوهیدرات های پیچیده همچنین منجر به افزایش تولید انسولین می شوند که به جبران احساس خستگی مرتبط با ورزش شدید کمک می کند.

مقدار زیادی کربوهیدرات با فیبر بالا مصرف کنید

چندین غذا وجود دارد که حاوی کربوهیدرات های پرفیبر هستند مانند بلغور جو دوسر و لوبیا. به عنوان یک بدنساز باید پاسخ آنابولیک خود را تقویت کنید و کربوهیدرات های فیبر بالا به شما در انجام این کار کمک می کند. جذب اسیدهای آمینه و قندها نیز با افزایش مصرف کربوهیدرات های پر فیبر در رژیم غذایی افزایش می یابد.

روزانه 5 تا 6 وعده غذا بخورید

شما باید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید و به سه وعده غذایی سنتی در روز تکیه نکنید. باید مطمئن شوید که هر وعده غذایی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و سایر گروه های غذایی نیز باشد. افزایش دفعات وعده های غذایی به شما امکان می دهد آنابولیسم را برای مدت طولانی حفظ کنید.

بعد از هر تمرین، باید کربوهیدرات های ساده بخورید

شما باید بعد از تمرین تاکسی های ساده مصرف کنید زیرا بدن می تواند آنها را سریعتر جذب کند. بنابراین شما یک منبع فوری انسولین دریافت می کنید که یک مزیت بزرگ برای آنابولیسم بدن شما است. انسولین به تقویت آنابولیسم و ​​مقابله با اثرات کاتابولیسم کمک می کند. اگر می خواهید کربوهیدرات های ساده بخورید، منابع مختلفی از جمله عسل، برنج سفید و نان سفید وجود دارد.

بعد از تمرین مقدار زیادی کربوهیدرات بخورید

این زمان بهینه برای افزایش مصرف کربوهیدرات ها است، زیرا بدن کمتر آنها را به عنوان چربی ذخیره می کند. کربوهیدرات ها کالری بالایی دارند و زمانی که کالری اضافی در بدن وجود داشته باشد به چربی بدن تبدیل می شوند.

وقتی از خواب بیدار می شوید باید مقدار زیادی کربوهیدرات بخورید

زمانی که از خواب بیدار می شوید، بدن شما معمولاً کربوهیدرات بسیار کمی دارد. بنابراین، باید کربوهیدرات های زیادی مصرف کنید تا سطح قند خود را به حالت عادی برگردانید.

از مکمل های بدنسازی استفاده کنید

مکمل های خاصی وجود دارند که حاوی ویتامین E و کروم هستند که به افزایش تولید انسولین کمک می کنند.

مصرف میوه خود را کاهش دهید

میوه ها حاوی فروکتوز هستند که به طور معمول به گلیکوژن تبدیل می شود و در کبد ذخیره می شود، جایی که به راحتی به چربی بدن تبدیل می شود.