7 راه برای کاهش وزن سریعتر

چاقی در حال حاضر یکی از دلایل اصلی نگرانی است. بسیاری از مطالعات دانشگاهی به نکاتی در مورد دریافت کالری مورد نیاز هنجارها اشاره کردند. هیچ قانونی برای کاهش وزن وجود ندارد زیرا میزان متابولیسم هر فرد متفاوت است. بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد. با این حال، برخی از روش‌های رایج می‌توانند وزن شما را به سطوح طبیعی کاهش دهند. در اینجا نکات کلیدی است که باید فوراً در نظر بگیرید.

1. وعده غذایی خود را به سه وعده یا بیشتر در یک چرخه تمام روز تقسیم کنید. برخی از افراد رژیم غذایی را شروع می کنند، اما اتساع نشان می دهد که یک وعده غذایی چهار بار در روز بخورند. مطمئن شوید که میزان متابولیسم شما با کالری دریافتی شما مطابقت دارد.

2. عادات غذایی خود را تغییر دهید، بیشتر بجوید، مطمئن شوید که غذا وارد معده شما می شود، که می تواند به شما در بهبود سیستم گوارش کمک کند.

3. مقدار زیادی آب بنوشید

مانند غذا، آب نیز برای بدن ما ضروری است. معمولاً 2 تا 2.5 لیتر آب در روز توصیه می شود. نه تنها رنگ پوست شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا سیستم تغذیه خود را نیز بهبود ببخشید. بدن ما برای حفظ حجم خون و حفظ سلامت سلول های بدن با تامین اکسیژن و مواد مغذی به آب نیاز دارد. همچنین دمای بدن ما را کنترل می کند. غذاهای پر فیبر بخورید غذاهایی بخورید که فیبر بیشتری دارند. موز، پرتقال و سیب مناسب ترین میوه ها برای حفظ سلامتی شما هستند. شما باید غذاهای بیشتری مانند میوه ها و سبزیجات، نان غلات کامل، برنج قهوه ای و لوبیا و غیره بخورید.

4. برای یک رژیم غذایی کامل که شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی لازم، چربی و پروتئین است، از راهنمای WHO پیروی کنید. غذا مهم تر است، اما معمولا همه افراد از منوی کامل پیروی نمی کنند. بنابراین مهم است که فقط ترکیبی از غذاها را داشته باشید!

5. میوه هایی بخورید که فیبر بالایی دارند.

6. 8 لیوان آب در روز بنوشید. بله، نوشیدن آب طبق حداقل نیاز بدن برای هر انسانی مهمتر است.

7. طبق توصیه پزشک یا متخصص تغذیه به مدت 10-20 دقیقه به طور منظم ورزش کنید.

کاهش وزن سریع برای توده ها جذاب است. از شیر بدون چربی، کره و قیمه که «پرچرب» هستند خودداری کنید. همچنین برای تناسب اندام، «شاخص BMI» خود را بررسی کنید. با خواندن جملات معروف متخصصان تغذیه و تغذیه الهام بگیرید.

“صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک شاهزاده و شام را مانند یک فقیر بخورید.”

گفتن اینکه چاقی ناشی از خوردن کالری زیاد است مانند این است که بگوییم جشن چای بوستون تنها عامل انقلاب آمریکا بوده است.

– آدل دیویس

محصولات جایگزین وعده غذایی را در منوی روزانه یا هفتگی خود بگنجانید. جایگزین‌های وعده‌های غذایی – چه غذاهای بسته‌بندی شده مانند غذاهای بدون چربی یا شیک‌هایی مانند Slim Fast – برای کاهش وزن طولانی‌مدت بسیار مفید هستند. استفاده از دو وعده غذایی جایگزین در هفته برای کاهش 10 پوند در سال کافی است، این کافی است. برای کاهش وزن برای حداقل تغییر در عادات غذایی.

– دکتر جیمز اندرسون، متخصص تغذیه آمریکایی.