6 فایده خوردن انگور اگر یبوست دارید در این زمان انگور بخورید



به گزارش همشهری آنلاین، انگور یکی از میوه هایی است که انرژی می دهد و تاثیرات زیادی بر عملکرد سیستم عصبی و ماهیچه ها دارد. این میوه به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی ممکن است نقش محافظتی در برابر بیماری های قلبی عروقی داشته باشد. مصرف انگور همچنین جریان خون را بهبود می بخشد و مشکلاتی مانند احتباس آب را کاهش می دهد. در قسمت بعدی این مقاله به 6 فایده خوردن این میوه در تابستان می پردازیم به ترتیب:

1. پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم انگور تاثیر مثبتی بر عملکرد لایه اندوتلیال دارد. ریز مغذی های موجود در این میوه به افزایش انعطاف پذیری دیواره رگ های خونی کمک می کند که جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. این ترکیبات همچنین باعث کاهش کلسترول بد خون شده و از تشکیل لخته های خون که از عوامل مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی هستند، جلوگیری می کند.

2. بهبود تمرکز

مغز برای عملکردهای شناختی به انرژی نیاز دارد. انگور به دلیل محتوای قند نسبتاً بالایی که دارد، میوه ای است که انرژی تولید می کند و به بهبود تمرکز و حافظه کمک می کند. بنابراین خوردن چند دانه انگور در حین انجام فعالیت های ذهنی در افزایش بهره وری و خلاقیت تاثیر دارد.

3. پشتیبانی از گوارش

انگور حاوی فیبر نرمی است که نشان داده شده است از عملکرد روده حمایت می کند. البته برای بهره مندی بیشتر از این فواید، بهتر است انگور ارگانیک مصرف کنید. در صورت بروز یبوست، مصرف چند دانه انگور با معده خالی می تواند مفید باشد.

4. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

انگور را باید یک میوه ضد پیری عالی در نظر گرفت زیرا سرشار از ترکیباتی به نام رسوراترول و آب است که به مبارزه با اثرات روند پیری پوست مانند افتادگی پوست، چین و چروک، لکه های تیره و غیره کمک می کند.

5. خلق و خوی خود را بهبود بخشید

خوردن منظم انگور می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی خفیف کمک کند. این میوه حاوی ویتامین B6 است که نقش اساسی در تشکیل انتقال دهنده های عصبی و گلبول های قرمز دارد. در این شرایط اکسیژن بهتر به سلول ها می رسد و از طرفی سیستم ایمنی نیز تقویت می شود.

6. پیشگیری از عفونت های دهان

انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی در مبارزه با عفونت های دندانی محسوب می شود. این ویتامین همچنین جذب آهن را تسهیل می کند که در بهبود سلامت غضروف، لثه، دندان ها و استخوان ها موثر است.