4 نوع بدن – بدن شناگر، بدن رقصنده، بدن ژیمناست و بدن دونده

وقتی شخصی به تیپ بدنی رویایی خود فکر می کند، اغلب از تیپ های بدنی ورزشی محبوب برای توصیف آنها استفاده می کند. غیرمعمول نیست که کسی هیکل یک مرد را با یک مدافع خط یا فیزیک یک زن را با یک رقصنده مقایسه کند. من به طور مفصل به چهار نوع فیزیک ورزشی خواهم پرداخت.

بدن شناگر: برای یافتن توصیف کاملی از بدن یک شناگر (البته برای یک مرد) به رکوردشکنی مایکل فلپس، دارنده مدال طلای المپیک نگاه نکنید. نیم تنه او لاغر و سفت است، با عضلات مشخص (اما نه حجیم). در مردان، تیپ بدنی شناگر دارای شانه های پهن، نیم تنه متوسط ​​تا بلند و شکمی صاف مانند تخته است. چیزی که بدن یک شناگر را از سایر ورزشکاران متمایز می کند، لاغری قابل توجه بدن و عرض شانه های آنهاست. بدن بلند همراه با حالت بدنی عالی جلوه ای سلطنتی ایجاد می کند. از قضا، تیپ بدن شناگر زن برای زنان کمی متفاوت است. آنها نیز ماهیچه های مشخصی دارند، اما از آنجایی که عمدتاً در شانه ها، عضلات سه سر و عضله دو سر باز می شوند، می تواند کمی پهن یا حجیم به نظر برسد. اما اعتماد کنید که هیچ چیز حجیمی در مورد بدن شناگر وجود ندارد – مانند بیشتر ورزشکاران، ورزش کردن یک شناگر منجر به عضله سازی می شود که یک زن معمولی هرگز آن را تجربه نمی کند.

بدن ژیمناست: معمولاً تشخیص ژیمناستیک تحت آموزش آسان است – فقط به دنبال فردی باشید که معمولاً قد کوتاهی دارد و پاهای عضلانی بلند و نیم تنه ای کوتاه دارد. اگرچه ژیمناست های مرد (به طور طبیعی) بلندتر از ژیمناست های زن هستند، ژیمناست ها به طور کلی قد کوتاه تر از میانگین دارند. قدرت آنها در پاها و قسمت بالای بدن آنها نهفته است، به طوری که ران های حجیم و عضلانی، ساق پا، عضله دوسر و سه سر غیر معمول نیستند. این موضوع در ژیمناستیک ها بیشتر مشهود است. ژیمناست‌های قد بلندتر، به‌ویژه ژیمناست‌ها، معمولاً عضله‌های لاغرتری دارند. اکثر ژیمناست ها باسن و شانه های باکسی نیز دارند.

بدن رقصنده: تیپ بدن رقصنده را می توان با ساق پاها و ران های مشخص، بالاتنه بلند یا صاف (اغلب با وضعیت بدنی عالی تاکید می شود) و بازوهای لاغر و عضلانی تشخیص داد. در مردان، خط کمر باریک تر است و در زنان، کمر / کمر به طور قابل توجهی سفت تر است. این فقط یک توصیف کلی است – سبک های زیادی از رقص وجود دارد که به عضلات مختلف بدن قدرت و تعریف می بخشد. به عنوان مثال، فردی که در رشته باله آموزش دیده است، هیکل بلندتر و لاغرتری خواهد داشت، در حالی که فردی که در رقص باله آموزش دیده است، در قسمت پایین ساق پاها تعریف بیشتری خواهد داشت.

بدن دونده پیست: تیپ بدنی ورزشکاران دوومیدانی دوومیدانی، عضلانی ترین دست ها است و این برای مردان و زنان صدق می کند. این برای دوندگان مسافت طولانی در حال تغییر است. ورزشکاران دوومیدانی که در مسابقات کراس کانتری می دوند، عضلات لاغرتر و بلندتری دارند. وقتی بیشتر مردم به یک ورزشکار فکر می کنند، تیپ بدنی دوومیدانی به ذهن متبادر می شود. ماهیچه های پای شما به خوبی مشخص شده اند، از ساق پا گرفته تا عضلات چهارسر ران و باسن. نوع بدن شما برای سرعت طراحی شده است.

رژیم لاغری سریع