4 فعالیت ساده برای سالم ماندن

4 فعالیت ساده که می تواند به شما کمک کند سالم بمانید

خبر خوب: فعالیت های اوقات فراغت فراوانی وجود دارد که به ما کمک می کند تا سالم و تناسب اندام بمانیم. خبر خوب دیگر این است که بسیاری از آنها تاثیر کم دارند و شامل فعالیت بدنی شدید نیستند.

در اینجا چند فعالیت اوقات فراغت وجود دارد که می توانید در اوقات فراغت انجام دهید تا سلامتی و رفاه شخصی خود را ارتقا دهید.

1. رقصیدن

رقصیدن یک فعالیت فوق‌العاده است که انرژی، شادابی، سلامت جسمانی و خلق و خوی بهبود یافته را برای حمایت از سلامت کلی شما در هر سنی افزایش می‌دهد! ما در جوانی زیاد می رقصیدیم، و بسیاری از برنامه های کاهش وزن و تناسب اندام، و همچنین برخی از جدیدترین تجهیزات ورزشی، نوعی حرکات رقص را شامل می شوند.

سبک‌های رقص زیادی وجود دارد که با سبک‌های مختلف زندگی، از زومبا گرفته تا رقص تالار و همه چیز در بین آن‌ها، مطابقت دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شریک پیدا کنید و حرکت کنید!

2. باغ بکارید

آیا فضای باز را دوست دارید؟ یکی از بزرگترین مزایای باغبانی این است که شما را از خانه خارج می کند و کمتر از فعالیت بدنی شدید به شما می دهد. باغبانی ممکن است مانند یک سرگرمی قدیمی به نظر برسد، اما برای همه فوایدی برای سلامتی دارد: ورزش، کاهش استرس، رژیم غذایی (اگر باغ سبزیجات باشد).

تعدادی از مطالعات ارتباط بین فعالیت مغز و کاهش بیماری آلزایمر را نشان داده اند. از این نظر، باغبانی حتی می تواند به حفظ سلامت مغز شما کمک کند زیرا ذهن شما در حین مراقبت از باغ شما فعال می ماند.

3. در خانه آشپزی کنید

بسیاری از مردم آشپزی را یک سرگرمی می دانند. وقتی در نظر بگیرید که آشپزی می‌تواند فرصت‌های خلاقانه زیادی به شما بدهد و قطعاً نیاز به تفکری دارد که ذهن شما را فعال نگه می‌دارد، فقط منطقی است که می‌توان آن را یک فعالیت مهم برای سلامت کلی روحی و جسمی شما در نظر گرفت.

به احتمال زیاد، اگر خودتان وقت خود را در آشپزخانه بگذرانید، یک وعده غذایی سالم و مغذی میل می کنید. اگر اتفاقی با محصولاتی که در حیاط خلوت خود پرورش داده اید آشپزی کنید، از ثمره دو فعالیت تفریحی بهره مند خواهید شد.

4. یک ورزش کم تاثیر انجام دهید

قدم زدن؛ ناگفته نماند که ورزش برای حفظ وزن و سلامت کلی شما ضروری است. بیشتر مردم ورزش را با رفتن به باشگاه، وزنه زدن یا انجام یک فعالیت سنگین برابر می دانند. اما واقعیت این است که تنها پیاده روی برای ارتقای سلامتی و مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت کافی است. همچنین نشان داده شده است که در حفظ BMI خوب و کاهش کلسترول بالا و فشار خون مفید است.

وب سایت CDC گزارش داده است که پیاده روی مکانی ایده آل برای شروع یک برنامه تمرین بدنی است. سعی کنید روزی بیست دقیقه و سه روز در هفته شروع کنید. می‌توانید با افزایش قدرت، زمان یا مسافت را افزایش دهید یا فعالیت‌های سخت‌تر دیگری مانند تنیس، دوچرخه‌سواری یا هر چیز دیگری را شروع کنید. یک شریک پیدا کنید و از زمان خود برای معاشرت استفاده کنید و خود را برای تکمیل پیاده روی مسئول بدانید.

یوگا کم تاثیر؛ یوگا یک تمرین باستانی جامع با قدمت چند صد ساله است که هدف آن درمان کل بدن و ذهن است. آموزش یوگا به شما می آموزد که چگونه از تکنیک های تنفس خوب استفاده کنید و حالت های مختلف به شما امکان می دهد بدن خود را با حرکات کششی تقویت کنید که به شما کمک می کند انعطاف پذیر باشید.

یوگا که به درستی انجام شود می تواند با بهبود انعطاف پذیری و قدرت به کاهش درد و حتی پیشگیری از آسیب کمک کند. همچنین گزارش شده است که یوگا با آموزش نحوه کنترل تنفس برای کاهش علائم اضطراب و افسردگی به کاهش استرس کمک می کند.

نتیجه نهایی

مردم در سراسر جهان قد بلندتر می شوند. اما فعالیت های تفریحی زیادی وجود دارد که مزایای ورزش منظم را ارائه می دهد: کاهش استرس، که علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد، کاهش وزن و بهبود آمادگی جسمانی.

رژیم لاغری سریع