4 غذای خوشمزه که به شما کمک می کند بهتر بخوابید



به گزارش همشهری آنلاین، به طور کلی راهکارهای متفاوتی برای بهبود کیفیت خواب شبانه وجود دارد که در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین خوراکی ها برای بهبود کیفیت خواب شبانه آشنا کنیم.

1. بادام

بادام یک آجیل درختی با فواید و فواید بسیاری است که به عنوان منبع عالی بسیاری از مواد مغذی شناخته می شود. نقش مثبت بادام در بهبود کیفیت خواب به دلیل وجود هورمون ملاتونین در آن است. ملاتونین ماده ای است که ساعت درونی بدن را تنظیم می کند و بدن را برای خواب آماده می کند.

وجود منیزیم در بادام همچنین به بهبود کیفیت خواب شبانه کمک می کند و به ویژه برای افراد مبتلا به بی خوابی مفید است. نقش مثبت منیزیم در بهبود کیفیت خواب با توانایی آن در کاهش التهاب مرتبط است. علاوه بر این، منیزیم می تواند سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش دهد و از اختلالات خواب جلوگیری کند.

2. گوشت بوقلمون

برخی از ویژگی های خاص گوشت بوقلمون باعث می شود بعد از خوردن این غذا احساس خواب آلودگی کنیم. برجسته ترین ویژگی موثر مربوط به اسید آمینه تریپتوفان است که ترشح ملاتونین را در بدن افزایش می دهد. پروتئین موجود در بوقلمون به خودی خود احساس سنگینی و سفتی ایجاد می کند و چون در کنار تریپتوفان قرار دارد باعث خواب آلودگی شما می شود.

یافته‌های علمی نشان داده‌اند که خوردن بوقلمون برای شام به شما کمک می‌کند تا خواب خوبی داشته باشید و در طول شب کمتر بخوابید.

3. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، تن، قزل آلا و ماهی خال مخالی از جمله سالم ترین غذاهای پروتئینی هستند و دارای مقادیر خوبی از امگا 3 و ویتامین D هستند. ترکیبی از امگا 3 با ویتامین D است که کیفیت خواب را بهبود می بخشد، زیرا نشان داده شده است که هر دو ترکیب ترشح سروتونین را افزایش می دهند. البته اگر می خواهید به میزان قابل توجهی از اثرات مثبت مصرف ماهی های چرب در طول شب دست یابید، باید حداقل 3 بار در هفته از این ماهی ها استفاده کنید.

علاوه بر این، روش پخت این ماهی ها باید به صورت بخارپز، آب پز، کبابی یا کبابی باشد زیرا سرخ کردن این ماهی ها اساساً کیفیت غذایی آنها را کاهش می دهد و چربی اشباع شده را وارد بدن می کند.

4. گردو

گردو یکی از مفیدترین آجیل های درختی است که حدود 19 ویتامین و مواد معدنی را برای بدن تامین می کند. اما نقش مثبت گردو در بهبود کیفیت خواب شبانه عمدتا به وجود ملاتونین در آن مربوط می شود. اسیدهای چرب موجود در گردو همچنین به افزایش ترشح سروتونین و در نهایت افزایش کیفیت خواب شبانه کمک می کند. البته افرادی که می خواهند برای افزایش کیفیت خواب شبانه از گردو یا بادام کمک بگیرند باید حدود 28 گرم از آن را ساعاتی قبل از خواب مصرف کنند.

منبع: سلامت