4 غذای خوشمزه برای کاهش چربی شکم



به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه این مقاله به غذاهایی می پردازیم که به ترتیب گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه می تواند مفید باشد:

1. ماست و آجیل مغذی

ماست علاوه بر اینکه سرشار از کلسیم است، منبع عالی پروتئین است که به حفظ توده عضلانی کمک می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین به جلوگیری از پرخوری در طول روز کمک می کند. برای تهیه این صبحانه 2 قاشق غذاخوری دانه کینوا و بادام خرد شده را در تابه بریزید و 2 تا 3 دقیقه بپزید تا حالت خام آن کمی تغییر کند سپس در ظرفی بگذارید تا خنک شود و مقدار کمی به آن اضافه کنید.قاشق چایخوری شکلات کاکائویی آسیاب شده و یک عدد قاشق یک قاشق چایخوری دانه چیا را مخلوط کنید. 3/4 فنجان ماست یونانی را با مغزها مخلوط کنید و در صورت تمایل کمی عسل اضافه کنید. استفاده از برش های توت فرنگی نیز طعم مطبوعی را به این صبحانه می بخشد.

2. پودینگ جودوسر

این صبحانه بسیار سریع تهیه می شود و به دلیل وجود لبنیات، غلات کامل و چربی های سالم بادام بخش مهمی از نیازهای غذایی بدن را تامین می کند. یک فنجان شیر گاو یا شیر بادام را با مقداری وانیل در قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری جو را به شیر اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا به غلظت دلخواه برسد. وقتی از روی حرارت برداشتید کمی عسل اضافه کنید. پودینگ را در شب آماده کنید تا از طعم باطراوت آن برای صبحانه لذت ببرید. همچنین می توانید هنگام سرو مقداری میوه به دلخواه اضافه کنید.

3. سالاد یونانی کینوا

سالاد کینوا یونانی یک انتخاب خوشمزه و سالم برای یک ناهار سبک یا غذای مسافرتی است. برای تهیه این سالاد، نصف فنجان کینوا را با کمی آب بجوشانید تا کاملا بپزد. پس از خنک شدن، خیار، گوجه فرنگی، زیتون و پنیر فتا را اضافه کنید. برای سس سالاد نیز می توانید مخلوطی از روغن زیتون، نمک، فلفل، سیر خرد شده، آبلیمو و مرزنجوش تهیه کنید.

4. پاستا و اسفناج

ماکارونی غذای سیر کننده ای است و به مقدار مناسب بدون افزودن روغن زیاد مشکلی برای افزایش وزن ندارد. ضمناً پخت طولانی مدت رشته فرنگی توصیه نمی شود زیرا ترکیب نشاسته آن تغییر می کند و بهتر است بعد از آبکش مصرف شود. افزودن سبزیجات نیز ارزش غذایی آن را افزایش می دهد. برای تهیه این غذا، اسفناج را چند دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود، البته نباید زیاد داغ شود. اسفناج را با ماکارونی آبکش شده مخلوط کرده و رب گوجه فرنگی را روی آن بریزید. از نمک، فلفل، پودر سیر یا آویشن نیز می توان برای چاشنی استفاده کرد. این غذای نودل یک غذای کامل است، اما در صورت تمایل می توانید مقداری سینه مرغ کبابی یا پنیر کم چرب اضافه کنید تا ارزش پروتئین آن افزایش یابد.

منبع: سلامت