14 ورزش هوازی مفید برای کودکان

کلمه “هوازی” به معنای ارتباط با اکسیژن یا اکسیژن آزاد است. ورزش هوازی Aerobics For Kids ، که به آنها ایروبیک نیز گفته می شود ، ورزش هایی مرتبط با فعالیت قلب است ، به این معنی که این ورزش ها باعث افزایش سرعت پمپاژ قلب از طریق افزایش ضربان قلب و تنفس بیشتر می شود .

انواع ورزش هوازی
با این فعالیت ها هوا یا اکسیژن بیشتری به ریه ها می رسد. کودکان باید از نظر جسمی تحرک داشته باشند و ایروبیک راهی سرگرم کننده برای تحریک آنها برای ورزش کردن است.

انواع ورزش های هوازی برای کودکان

ایروبیک فقط به رقصیدن در یک استودیوی حرفه ای محدود نمی شود. هر ورزشی که به فرد کمک کند تا سریعتر نفس بکشد و ضربان قلب را افزایش دهد ، می تواند هوازی باشد. در این بخش ، فعالیت های مختلف هوازی را که کودک می تواند انجام دهد را بیان کرده ایم .

1. دویدن

کودکان بلافاصله بعد از یادگیری راه رفتن ، شروع به دویدن می کنند. بچه ها از دویدن لذت می برند. می توانید کودکان را هر روز به یک پیست یا پارک ببرید و با آنها بدوید.
یا می توانید کاری کنید که آنها در حیاط خانه خودتان بدوند. هر کجا که دویدند ، مطمئن شوید که مکانی ایمن است و این کار را به یک عادت روزمره تبدیل کنید.

2. تعقیب و گریز

اگر کودک علاقه ای ندارد که از طریق ورزش بدود ، کودک را وادار کنید بازی ای انجام دهد که برای انجام آن نیاز به دویدن داشته باشد .
به عنوان مثال قایم باشک یک بازی است که شامل تعقیب و گریز است. همچنین می توانید بازی هایی مختلفی را امتحان کنید یا فقط یک مسابقه دویدن با هم داشته باشید.

اگر سگ خانگی دارید ، سگ را برای پیاده روی در پارک به بیرون ببرید ، فرصت های زیادی برای دویدن در اختیار کودک قرار می دهد. بازی های توپی مانند فوتبال ، تنیس و غیره نیز می توانند علاوه بر این که سرگرم کننده هستند فعالیت بدنی کودک را افزایش می دهند.

3. طناب زدن

در حالی که دختران بیشتر با طناب بازی می کنند ، پسران نیز می توانند این ورزش هوازی را امتحان کنند. برای این تمرین ، تمام آنچه کودک نیاز دارد یک طناب برای پرش است .
وقتی سه بازیکن وجود داشته باشد ، دو نفر انتهای طناب را نگه می دارند و آن را تاب می دهند و نفر سوم می پرد.

ورزش هوازی اسکیت

4. اسکیت بورد

اسکیت بورد به کودک می آموزد که چگونه هنگام حرکت با سرعت ، تعادل خود را حفظ کنید. این نوع فعالیت یک تمرین هوازی متوسط است که به کودک اجازه می دهد هنگام استفاده از قدرت بدنی خود برای تحرک در جهات مختلف ، تعادل خود را حفظ کند .
اسکیت بورد به مدت حداقل 60 دقیقه در هفته ورزش کافی را برای سلامتی به شما می دهد .

5. دوچرخه سواری

دوچرخه سواری نه تنها تناسب اندام کودک را حفظ می کند بلکه به کودک امکان می دهد بدون ایجاد آلودگی هوا و تولید کربن از مکانی به مکان دیگر بروید.
همچنین دوچرخه ثابت نیز یک گزینه مناسب است ، اما بچه ها ممکن است چندان از آن لذت نبرند. دوچرخه سواری عضلات پایین تنه را به کار می اندازد و ضربان قلب کودک را نیز افزایش می دهد ، مخصوصاً اگر دوچرخه سواری در کوهستان یا در زمین های تپه ای انجام شود.

6. رقص هوازی

این نوع ورزش شاید هیجان انگیزترین شکل ایروبیک و سرگرم کننده روش باشد که طی آن کودک با موسیقی پر جنب و جوش خسته می شود.
ایروبیک استپ برای کودکان شامل مجموعه ای از حرکات برنامه ریزی شده است که تمرین کامل تمام عضلات بدن را تضمین می کند و باعث عرق کردن کودک می شود .

7. ورزش

ورزش هایی مانند ژیمناستیک ، هاکی ، فوتبال یا فوتسال ، تنیس ، بوکس نیز می تواند یک روش عالی برای ورزش ایروبیک است .
می توانید کودکان را ترغیب کنید تا ایروبیک در آب را تمرین کنند ، این نو ایروبیک گروهی از تمرینات هوازی است که در آبهای کم عمق مانند استخر انجام می شود.

8. پیاده روی سریع

راه رفتن با سرعت نرمال بی هوازی است. اما وقتی سرعت خود را بالا می برید و سریعتر راه می روید ، قلب شما سریعتر می تپد و خون را پمپ می کند. پیاده روی سریع زمانی است که قدم های کوتاه و سریع به هدف ورزش کردن برمی دارید.

ورزش هوازی کوهنوردی

9. کوهنوردی

پیاده روی هوازی به معنای کوهنوردی یا راه رفتن در زمین شیب دار مانند تپه است. هنگام پیاده روی ، به پایین بدن (پاها) فشار می آورید تا خود را به جلو سوق دهید ، که این کار باعث بهبود فشار خون و افزایش ضربان قلب می شود. نتیجه – تا این است که تا رسیدن به بالای تپه یا مسیر پیاده روی ، عرق خواهید کرد.
می توانید هفته ای یکی دو بار بچه های خود را به یک سفر پیاده روی ببرید تا ورزش هوازی خوبی داشته باشند.

10. شنا کردن

شنا یکی از بهترین ورزش های هوازی است که از کل بدن استفاده می کند. همچنین ، یک مهارت مهم در زندگی است.
این فعالیت ورزشی می تواند به تقویت عضلات کودک کمک کند و نسبت به سایر فعالیت های بدنی که منجر به آسیب استخوانی می شود ، خطر کمتری دارد.

11. کار در خانه و حیاط

هیچ چیز مانند کار با چمن زن ، باغبانی ، جمع کردن برگها و سایر کارهای منزل که از نظر جسمی کودک را به حرکت وادار می کند ، باعث ضربان قلب نمی شود.
به کودک وظایف معمول مانند شستن حیاط ، جمع کردن وسایل کف خانه ، جابجایی وسایل و … را بدهید اما در هنگام جابجایی وسایل مراقب آسیب های عضلانی او باشید.
این کار می تواند راهی برای تحریک فرزندان و همچنین آموزش مسئولیت پذیری به آنها باشد.

12. اسکی

اسکی شبیه اسکیت بورد است و برای بچه های بزرگتر ایده آل است. نوجوانان ساکن در مناطق برفی می توانند این ورزش را امتحان کنند که برای حفظ بدن روی اسکی ها به قدرت بدنی و چابکی نیاز است.
اسکی در سراشیبی با استفاده از قدرت پاها و دستان انجام می شود .اسکی بدن را تحریک کرده و به حفظ تعادل کودک کمک می کند.

ورزش هوازی دوچرخه سواری

13. رقصیدن

رقص – چه رقص در سالن رقص ، هیپ هاپ ، سالسا یا آزاد – فعالیتی سرگرم کننده است. هنگام رقص ، بدن خود را متناسب با ریتم موسیقی ایروبیک حرکت می دهید ، که این کار می تواند انرژی بخش باشد.
گاهی اوقات ، حتی رقص در سالن ، که ممکن است آهسته به نظر برسد ، ماهیت هوازی دارد و به سوزاندن کالری و بهبود استقامت قلبی کودک کمک می کند.

14. قایقرانی یا قایق رانی

قایقرانی مخصوص نوجوانان و بزرگسالان ، ایده آل برای تحرک بدن و تقویت عضلات کودک است. این ورزش همزمان با حرکت پاروها برای حرکت کانو یا قایق به جلو ، ضربان قلب را افزایش می دهد.
می توان قایق رانی واقعی را در آب تجربه کرد ، یا یک دستگاه ورزشی شبه قایقرانی تهیه و در منزل ورزش کنید.

علاوه بر این ، می توانید تمرینات هوازی و فعالیت های دیگری مانند کاراته و اسکیت روی یخ را نیز امتحان کنید.
یکی دیگر از فعالیت های جالب ، ورزش یوگا است که کل بدن را کشیده و تحریک می کند. هر فعالیت هوازی را که انتخاب کنید ، آن را به آرامی و به تدریج به کودک معرفی کنید.

مرکز پرستاری سلامت اول با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی ارائه خدمت نماید.
کادر متخصص و آموزش دیده این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با اندوختن تجارب ارزشمند در طی سال ها خدمت رسانی همواره آماده حضور در کنار شما عزیزان می باشد.
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید