10 راه برای افزایش عزت نفس

عزت نفس ستون فقرات موفقیت یک فرد است. این یک ویژگی است که به شما کمک می کند پتانسیل و ارزش خود را ببینید، بنابراین همیشه برای رسیدن به پتانسیل کامل خود تلاش می کنید. اگر شروع به شک کردن در ارزش خود کنید، ممکن است طعمه مشکلات جدی مانند افسردگی شوید. فردی که افسرده است هیچ تمایل یا انگیزه ای برای زندگی ندارد و در نتیجه ممکن است افکار خودکشی در ذهن خود داشته باشد.

بنابراین، تقویت عزت نفس بسیار مهم است. دانستن ارزش خود به شما کمک می کند تا به چیزهای بزرگتر از آنچه تصور می کردید دست پیدا کنید. اگر فکر می کردید که می توانید عزت نفس خود را از طریق ترفندهای ذهنی و تکنیک های تجسم ایجاد کنید، در اشتباهید.

جیمز تی کانمور در کتاب خود به نام Hole in the Soul to Supercharged Spirit توضیح می دهد که ذهن شما هرگز نمی تواند روح شما را درمان کند. در عوض، این روح شماست که روح شما را شفا می دهد. 10 نکته عملی برای تقویت عزت نفس که در این کتاب ذکر شده است عبارتند از:

  • با خودت خوب باش

هرگز به خودتان سخت نگیرید و همیشه سعی نکنید جنبه های منفی کارهایی را که انجام می دهید پیدا کنید. برای هر کار خوبی که انجام می دهید خودتان را تحسین کنید.

  • مراقب بدن فیزیکی خود باشید

روح و روان شما تنها زمانی می تواند سالم باشد که بدن شما سالم باشد. بنابراین هرگز به هیچ قیمتی از سلامتی خود غافل نشوید. غذاهای مناسب را در زمان مناسب بخورید، به اندازه کافی ورزش کنید و تناسب اندام و سالم بمانید.

  • به طور منظم نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید

شما باید بدانید که در چه چیزی مهارت دارید و اگر می خواهید به پتانسیل خود برسید چه چیزی را می توانید بهبود بخشید. نقاط قوت خود را توسعه دهید و در عین حال زمان و تلاش بیشتری را برای کار بر روی نقاط ضعف خود و پر کردن شکاف‌ها در آنجا صرف کنید.

  • اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

مطمئن شوید که گروهی از افرادی که با آنها ملاقات می کنید سرشار از مثبت و شادی هستند. مثبت بودن او نیز می تواند بر شما تأثیر بگذارد.

  • دوستی حامی دیگران باشید

گوش دادن یک مهارت است و همه در آن استاد نیستند. تنها با بودن در کنار دوست خود و گوش دادن به صحبت های آنها می توانید عزت نفس خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

  • مراقب ظاهرت باش

شما باید زمان و تلاش کافی را به بهداشت شخصی خود اختصاص دهید زیرا ظاهر شما نقش مهمی در احساس روحی و جسمی شما دارد.

  • یک کار خوب برای دیگری انجام دهید

احساس کمک به دیگران قیمتی ندارد. هر کاری برای خوشحال کردن دیگران انجام دهید. حال شما را خوب می کند.

  • روزانه دستاوردهای خود را فهرست کنید

روزانه دستاوردهای خود را یادداشت کنید تا بدانید کجا هستید. می تواند روحیه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • علایق خود را در زندگی فهرست کنید و آنها را دنبال کنید

تمام علایق خود را یادداشت کنید و هر زمان که می توانید کمی زمان بگذارید تا آنها را دنبال کنید تا احساس کنید که به زندگی خود معنا و ارزش می دهید.

  • با خودت روراست باش

اگر با خودتان صادق نباشید، هیچ یک از نکات بالا کارساز نخواهد بود. اهداف معقولی تعیین کنید و وقتی به آنها رسیدید از خودتان قدردانی کنید.