رژیم غذایی کتوژنیک

یکی از عوارض رژیم کتوژنیک که افراد زیادی را در بر میگیرد، اختلال در نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت خواب شبانه است. معمولا مصرف میوه در رژیم کتو به دلیل اینکه دارای کربوهیدرات بالایی هستند رایج نیست ولی میوه های غنی از چربی خوب مانند آووکادو و زیتون نیز پرکاربرد هستند، پر فیبر و کم کربوهیدرات. پر کردن بشقاب با گوشت و به خصوص گوشت های فرآوری شده، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و نقرس را افزایش دهد که یک نوع دردناک آرتریت است. کم آبی مشکل جدی است که به سنگ کلیه یا آسیب به کلیه منتهی می­شود. اما در افراد سالمی که برای کاهش وزن به این رژیم روی میاورند ممکن است مضر باشد و عوارضی را در ایشان به جای بگذارد، از آنجا که با افزایش اجسام کتونی در بدن و ایجاد حالت کتوز میزان اسیدیته خون افزایش میابد استخوان های بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود میکنند و این مواد معدنی و بخصوص کلسیم از طریق ادرار دفع شده و میتواند موجب سنگ های کلیه شود.

غذای کتوژنیک چیست

بدن به جای کربوهیدرات های مضر که باعث چاقی می شود، به عنوان منبع انرژی و سوزاندن از همین چربی های سالم استفاده می کند. اصطلاح “آنفولانزای کتو” معمولاً برای توصیف عوارض جانبی تجربه شده هنگام شروع رژیم استفاده می شود. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. بین ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز مجاز است. این موضوع می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که در فروش محصولات کتوزیست در نظر گرفته میشود و موجب میشود تا روند کاهش وزن به صورت کاملا طبیعی باشد. به دنبال این مساله و در صورت عدم تامین آب کافی بدن دچار کم آبی می­گردد و فرد عوارضی همچون گیجی، خستگی مفرط، گرفتگی عضلات و مواردی از این دست را تجربه خواهد کرد.

مجاز های کتوژنیک

رژیم کتو و مشکلات قلبی: همانطور که قبلا اشاره شد یکی از عوارض رژیم کتو کم آبی و از دادن الکترولیت هایی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم است. من الان 1 ماه هست که کتو رو شروع کردم و تا الان 7 کیلو کم کردم. در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. که در نتیجه این مطالعه تمام مشخصات منی در هر دو بیمار به وضوح بهبود یافت. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند. آنفولانزای کتویی: بیشتر افرادی که رژیم کتوژنیک را تجربه کردند حتما از عوارض تحت عنوان آنفلانزای کتویی نیز با خبر هستند، گروهی از علائم که سه تا هفت روز پس از شروع رژیم بروز می­کند و سپس برطرف می­گردد و شامل سردرد، ضعف بدنی، خارش، بی خوابی و حالت تهوع می­شود.

کتوژنیک در نی نی سایت

این دسته از عوارض بعد از گذشت ۳ تا ۴ هفته کاملاً برطرف می شود. بدن در صورت عدم دسترسی به کربوهیدرات ها به سمت چربی سوزی حرکت می کند. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. این در حالی است که تقریباً هیچکس از خطرات چربیهای اشباع ناآگاه نیست! اگه با رعایت اصول برنامه لاغری پیش برین و برای کاهش وزن بین کالری مصرفی و فعالیت بدنی توازن ایجاد کنین این میزان لاغری، زیاد نیست.

از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند. برای حل این مشکل میتونید از آدامس های بدون قند استفاده کنید. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت. در ادامه یک منوی نمونه ۷ روزه برای آغاز رژیم کتو آورده شده است. دیگر مضررات احتمالی: ضرر های دیگری نیز برای رژیم کتو عنوان می­شود اما اکثرا هنوز به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفتهاند، به طور مثال اثرات این رژیم بر میزان کلسترول خون مورد مناقشه است برخی مطالعات بر نقش منفی آن تاکید دارند و برخی دیگر آن را رد می­کنند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

آنها همچنین مزایای دیگری مانند افزایش انرژی و کاهش میل به غذاهای نشاستهای و “چربیهای فست فود” مانند پیتزا را تجربه کردند. پوکی استخوان و بیماری کبد عوارض طولانی مدت دیگری است که برای این رژیم غذایی عنوان می­شود. در این حالت کتوزیس رخ میدهد که به معنی تولید کتون هاست. اگرچه استفاده از میان وعدههای رژیم کتوژنیک میتواند این نوع آسیب را به حداقل برساند. این رژیم در ابتدا به افراد دارای صرع در کنار درمان های روتین روزانه شان استفاده می­گردید و به مرور زمان به عنوان یک رژیم برای عموم مردم محبوب گردید. با این حال ما می توانیم برخی مراحل را برای کمک به بدن در تنظیم سطح PH رحم انجام دهیم. یک بررسی منتشر شده در مجله تغذیه بالینی اروپا نشان می دهد که رژیم های کتوژنیک بدن را در برابر برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ محافظت می کند. Th is ​po st w᠎as do᠎ne wi​th t he he᠎lp of G SA Con te​nt G᠎ener​at or Dem​over᠎sion .

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

حتی آزمایش ها و آنالیز هایی که روی بیماران قندی و دیابتی نوع دو شده است، نشان داده است که برخی از افراد بیمار دیابتی نوع ۲ با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به حدی رسیده اند که توانسته اند مصرف برخی دارو هایشان را به کل قطع کنند. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم

مهمترین نکتهای که در این رژیم رعایت میگردد، کاهش یافتن میزان مصرف کربوهیدرات ها در طول روز می باشد و حداکثر استفاده از کربوهیدرات ها به ۵ درصد می رسد و جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات ها در نظر گرفته می شود که بتواند میزان انرژی بدن را تامین کند. که شما میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند.

در راستای حفظ سلامت و رشد کودک ضروری است والدین و پرستار کودک با رویکردهای حرفه ای با تغذیه کودک روبرو شده و همواره به دنبال بهترین و مناسب ترین رژیم های غذایی برای کودک خود باشند. مطالعه ای روی 58 کودک و نوجوان چاق نشان داد گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند، کاهش وزن و کاهش بافت چربی نسبت به رژیم های کم کالری بیشتر بود. همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد. در این رژیم نسبت به حالت استاندارد کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.