۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول

Cholesterol lowering foods - ۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول

۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول

کلسترول بالا یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است که مهمترین علت مرگ و میر در جهان می باشد. یکی از راه‌های کاهش کلسترول، توجه به خوراکی‌هایی است که در طول روز می‌خورید. درواقع شما باید برای تغذیه خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

مطلب مرتبط:۱۳ نکته برای کاهش کلسترول با رژیم غذایی

بررسی‌های متعدد در حوزه تغذیه نشان می‌دهد که انواع مواد غذایی می‌توانند روی کلسترول خون شما تأثیر بگذارند. در ادامه ۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول را به شما معرفی می‌کنیم:

زیتون و روغن زیتون

مطالعات مختلف نشان داده است که یک رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به کلسترول بالا انجام شد، نمونه خون که فقط دو ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی با روغن زیتون توسط افراد گرفته شد، در مقایسه با افرادی که یک وعده غذایی پخته شده با روغن ذرت می‌خورند، پتانسیل کمتری برای لخته شدن خون نشان داد.

unnamed 1 - ۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول

پیاز

مطالعات نشان داده اند که پیاز به خوبی سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد و علت آن احتمالاً یک فلاونوئید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از انسداد عروق در اثر کلسترول جلوگیری می‌کند.

جو دوسر

جو دوسر، سبوس و سایر غلات کامل منابع بسیار خوبی از فیبر محلول هستند، ماده مغذی‌ای که می‌تواند به کلسترول رژیم غذایی متصل شده و از جذب آن توسط بدن جلوگیری کند.

لوبیا

مصرف منظم‌ها حبوبات، لوبیا، نخود و عدس سبب کاهش کلسترول می شود . این یک دلیل خوب برای افزایش میزان مصرف این موادغذایی است. لوبیا و سایر حبوبات مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان دارند که هر دو به طور مفیدی بر کلسترول تأثیر می‌گذارند.

4232 - ۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول

زردچوبه

این ادویه زرد روشن که اغلب در خاورمیانه استفاده می‌شود، یک ماده ضد التهابی قوی است و همچنین می‌تواند به کاهش سطح LDL در خون کمک کند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید