کلم خامه ای گنوکی – آشپزی تمیز با کیتلین


در اینجا من با یک دستور غذای ایتالیایی الهام گرفته شده ام: کلم گنوچی خامه ای با قارچ و لوبیا! مثل همیشه، این دستور غذا تنها نیست خوشمزه – لذیذ، اما آن نیز است فوق العاده سالم و سرشار از مواد مغذی با ارزش است. حاضرم بگم از دستور غذای کلم گنوچی جیمی الیور بهتره😉.

علاوه بر این، از طریق این دستور غذا، قصد من این است که به شما نشان دهم چقدر ساده و بدون دردسر انتخاب مواد غذایی سالم تر است می تواند باشد. من فقط چندتا درست کردم تعویض آسان غذا به دستور سنتی gnocchi و با این غذای شگفت انگیز آمد نه تنها جسم بلکه روح شما را نیز تغذیه کنید (در اینجا یکی دیگر از دستور العمل های خوشمزه ماکارونی سالم با الهام از ایتالیا آمده است).

چگونه یک دستور غذای سالم تر کلم کلم کرمی درست کنیم؟

در اینجا برخی از راهنمایی های من در مورد نحوه ساختن است سالم تر و در عین حال فوق العاده خوشمزهدستور گنوکی.

اول از همه، سیب زمینی سنتی و گنوکی آرد سفید را با مقداری سالم و سالم «گوشت» کنید. کلم پیچ سرشار از ویتامین. کلم پیچ حاوی مقدار زیادی از فیبر، کاهش افزایش قند از gnocci، و یک راه عالی برای ترکیب هستند سبزیجات برگ سبز بیشتر وارد رژیم غذایی ما شود علاوه بر این، کلم گنوچی نیز به طور کلی هستند بدون گلوتن، و بنابراین آنها یک دستور العمل سنتی برای افراد مبتلا به سلیاک یا عدم تحمل گلوتن نیز درست می کنند.

دوم، مطمئن شوید که شامل تمام مواد مغذی درشت داخل ظرف کربوهیدرات های حاصل از gnocchi، چربی های سالم از روغن زیتون و، آخرین اما نه کم اهمیت، پروتئین از لوبیا قرمز. در واقع، اغلب دستور العمل های سنتی فاقد پروتئین هستند و از چربی ها و کربوهیدرات های تصفیه شده فراتر می روند. علاوه بر این، دستور غذای من نیز غنی است مواد معدنی و ویتامین ها از سبزیجاتی که به gnocchi اضافه کردم.

سوم اینکه برای داشتن یک سس خامه ای و خوش طعم برای گنوکی خود نیازی به استفاده بیش از حد از پنیر چرب ندارید. در اینجا یک نمونه از a سس سبک تر و در عین حال خوشمزه، با آرد، شیر و فقط مقدار کمی پنیر پارمزان رنده شده درست می شود. برای یک غذای کاملا گیاهی، می توانید از شیر سویا و پنیر رنده شده گیاهی استفاده کنید یا می توانید آرد و شیر را با مقداری بادام هندی خیس خورده مخلوط کنید.

سرانجام، از برخی ادویه ها و گیاهان برای خوش طعم کردن غذای خود استفاده کنید. در اینجا، من جعفری، رزماری و فلفل قرمز را انتخاب کردم. برای کالری کم یا بدون کالری، در عوض طعم زیادی خواهید داشت.

وزوز اجتماعی

نکات انتخاب مواد تشکیل دهنده

کلم پیچ

کلم پیچ را با برگ های تازه، مجعد و سبز انتخاب کنید که رایحه ملایم دلپذیری دارند. برگ‌های کلم پیچ قدیمی‌تر بوی قوی‌تری دارند و ممکن است آثار زرد یا قهوه‌ای در امتداد لبه‌های خود داشته باشند.

قارچ

قارچ هایی را انتخاب کنید که در لمس سفت بوده و بوی مطبوعی دارند. علاوه بر این، سطح آنها باید خشک و گوشتی باشد. قارچ های تازه اگر به درستی در یخچال نگهداری شوند، می توانند چند روز باقی بمانند.

مزایای سلامتی قابل توجه

کلم پیچ

کلم پیچ یک ابر غذای شگفت انگیز است. این سبزی سبز در واقع منبع عالی ویتامین A، C، B6 و K است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. به دلیل تمام این مواد مغذی، کلم پیچ دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عالی است.

علاوه بر این، ویتامین C موجود در آن یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که برای سنتز کلاژن ضروری است. کلاژن به نوبه خود موها و ناخن ها را قوی تر می کند و پوست را محکم تر و درخشان تر می کند. کلم پیچ همچنین منبع عالی ویتامین A و K است که به محافظت از سلامت چشم و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

قارچ

قارچ منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و پروتئین است. آنها همچنین از نظر کالری و چربی ضعیف و سدیم کمی هستند. سپس قارچ ها سرشار از ویتامین های گروه B، ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک هستند. این مواد معدنی و ویتامین ها به سلامت قلب و پوست کمک می کنند. به طور مشابه، مس و پتاسیم به ایجاد گلبول های قرمز خون و حفظ سلامت قلب، ماهیچه ها، استخوان ها و اعصاب کمک می کنند.

جعفری

جعفری منبع خوبی از ویتامین K، C و A است که برای سلامت استخوان و محافظت از چشم مهم هستند. همچنین منبع خوبی از ویتامین های B و فولات است که ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

کله گنوکی

یام

کیتلین هاونر

در اینجا من با یک دستور غذای ایتالیایی الهام گرفته شده ام: کلم گنوچی خامه ای با قارچ و لوبیا! مثل همیشه، این دستور غذا تنها نیست خوشمزه – لذیذ اما آن نیز است فوق العاده سالم و سرشار از مواد مغذی با ارزش است.

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان کل 30 دقیقه

خدمات 6

کالری 349 کیلو کالری

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • آب را با کمی نمک به جوش بیاورید. گنوکی ها را اضافه کنید و به مدت سه دقیقه یا تا زمانی که شناور شوند بپزید.

  • تابه را روی متوسط ​​با 1-2 قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم کنید.

  • موسیر خرد شده، سیر خرد شده و قارچ های خلال شده را به تابه اضافه کنید. آنقدر تفت دهید تا موسیر شفاف شود.

  • تابه را با مقداری شراب سفید لعاب دهید.

  • کلم پیچ را اضافه کنید و برای چند دقیقه یا تا زمانی که شروع به پژمرده شدن کند، بپزید. اگر شراب تبخیر شد، روغن زیتون بیشتری اضافه کنید.

  • در همین حین شیر، آرد و پارمزان رنده شده را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

  • حرارت را کم کنید.

  • مخلوط شیر را هم بزنید و روی حرارت قرار دهید (مراقب باشید شیر بیش از حد داغ نشود).

  • همه ادویه ها و جعفری را اضافه کنید. چند دقیقه بجوشانید.

  • گنوکی و لوبیا را به تابه اضافه کنید. بجوشانید تا همه چیز داغ شود.

  • آب لیمو و پوست آن را هم بزنید. مواظب باشید شیر دلمه نشود.

  • سرو کنید و لذت ببرید!

سدیم: 253میلی گرمقند: 6gفیبر: 10gپتاسیم: 848میلی گرمکالری: 349کیلو کالریچربی های اشباع شده: 1gچربی: 5gپروتئین: 17gکربوهیدرات ها: 54g