کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف انواع توت‌ها، سیب و چای

های مفید برای تقویت مغز - کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف انواع توت‌ها، سیب و چای

 

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف انواع توت‌ها، سیب و چای

محققان دریافتند که مصرف مرتب انواع توت ها، سیب و چای می تواند سبب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در سنین پیری شود. دانشمندان دانشگاه تافتز در ماساچوست پی بردند بزرگسالانی که بالای ۵۰ سال سن دارند، برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، باید بیشتر غذاهای غنی از فلاونوئیدها را مصرف کنند.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با فلاونوئیدها

این تحقیق بر روی ۲،۸۰۰ نفر در سنین ۵۰ سال و بالاتر انجام گردید و رابطه طولانی مدت بین خوردن غذاهای دارای فلاونوئیدها و خطر بیماری ناتوان کننده که بر مغز تأثیر می گذارند را مورد بررسی قرار داد.

فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی هستند که در انواع مختلفی از مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجات – مانند گلابی، سیب، توت و پیاز – و نوشیدنی هایی از منابع گیاهی از جمله چای وجود دارند. شکلات تیره نیز منبع دیگری از فلاونوئیدهاست.

مظلب مرتبط: پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر با رژیم غذایی MIND

unnamed 2 - کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف انواع توت‌ها، سیب و چای

مصرف کم فلاونوئیدها با افزایش خطر زوال عقل در ارتباط است و نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که مقدار زیادی آب زغال اخته یا توت فرنگی مصرف نمی کردند، چهار برابر بیشتر از سایر افراد مبتلا به زوال عقل بودند.

این تیم مشخص کرد که مصرف زیاد فلاونوئیدها برابر با بیش از هفت فنجان زغال اخته یا توت فرنگی، هشت سیب و گلابی و ۱۹ فنجان چای در هر ماه است.

نوشیدن روزانه یک فنجان چای یا مقداری انگور یا انواع توت ها در هفته می تواند برای افزایش فلاونوئیدها کافی باشد، در حالی که هیچ درمانی برای آلزایمر و بیماری های مرتبط با آن وجود ندارد، انتخاب مناسب رژیم غذایی ما گامی در جهت درست و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل است.

مطلب مرتبط: پیشگیری از زوال عقل (دمانس) به کمک فعالیت بدنی

به عقیده پزشکان جلوگیری از بیماری از طریق رژیم غذایی سالم یک نکته مهم است. با توجه به اینکه خطر ابتلا به زوال عقل بیش از ۷۰ سالگی افزایش می یابد، بهتر است که وقتی به ۵۰ سالگی می رسیم یا به آن نزدیک می شویم، به فکر رژیم غذایی سالم تری نسبت به سال های قبل باشم.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید