کاهش احتباس آب

آیا از احتباس آب یا ادم رنج می برید؟ آیا باید با کاهش احتباس آب از شر آب اضافی خلاص شوید یا می خواهید بدن خود را به این کار تشویق کنید؟ آنقدرها هم سخت نیست – و حتی می توانید خودتان بدون مراجعه به پزشک یا متخصص آن را امتحان کنید.

ادم می تواند ناخوشایند باشد و مدیریت آن دشوار باشد، به خصوص اگر فعال هستید یا مجبور هستید زیاد سفر کنید. وقتی بدن آب را در خود نگه می‌دارد، قسمت‌های خاصی از بدن بیشتر از سایر قسمت‌ها آب در خود نگه می‌دارند، به ویژه اندام‌های تحتانی – پاها، ساق پا، مچ پا، ساق پاها – اگرچه ادم می‌تواند در دست‌ها، بازوها و حتی صورت نیز رخ دهد. برخی از موارد شدیدتر یا شدیدتر می توانند باعث سوزن سوزن شدن در نواحی خاص، تیره شدن رنگ و گوشتی شوند که با فشار دادن یا لمس کردن، مدتی طول می کشد تا قبل از لمس یا فشار دادن به شکل اولیه خود بازگردد.

اول، برای درمان این عارضه، تعدادی از داروهای بدون نسخه وجود دارد که اگر می‌خواهید سعی کنید آب اضافی سیستم خود را تخلیه کنید، می‌توان آنها را خریداری کرد. می توانید پپتو بیسمول، بی کربنات سدیم، یا کربنات کلسیم را امتحان کنید که هر سه آنها در هر داروخانه بدون نسخه در دسترس هستند.

بعد، رژیم غذایی خود را مرور کنید. آیا غذاهای پر نمک مانند انواع خاصی از گوشت های خشک یا کنسرو شده، سس سویا و مواردی از این قبیل را دوست دارید؟ اگر چنین است، این ممکن است یک عامل کمک کننده به ادم شما باشد. اگر سطح نمک بدن بالا باشد، احتمال ابتلا به ادم زیاد است، زیرا سطوح بالای نمک می‌تواند بافت‌های بدن را تحریک کند تا متورم شوند و آب را در خود نگه دارند. شما می توانید این وضعیت را با کاهش مصرف نمک – با مصرف کمتر غذاهای نمکی، کاهش سس سویا و سایر غذاهای نمکی و غیره – برطرف کنید.

سوم، اگر از ادم اندام تحتانی رنج می برید، چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش آب در ساق پا، مچ پا یا پاهای خود انجام دهید. در صورت امکان، کفش های خود را درآورید، لباس های خود را گشاد کنید و پاهای خود را چند بار در روز بالا بیاورید. به این ترتیب، می توانید اجازه دهید گرانش برای شما کار کند، که با پایین کشیدن مایع اضافی در بدن، مشکل شما را ایجاد می کند. می‌توانید از نیروی جاذبه برای کشیدن مایع اضافی به سمت پایین و خارج کردن پاها و پاها به بقیه بدنتان استفاده کنید.

در نهایت، اگر به اندازه کافی سالم هستید، می‌توانید ورزش کنید، یا اگر از قبل ورزش می‌کنید، همیشه می‌توانید سرعت، سرعت یا مدت کل تمرین خود را افزایش دهید (فقط در صورتی این کار را انجام دهید که بدن شما بتواند آن را تحمل کند). ممکن است لازم باشد از یک مربی کمک بخواهید). ترفند این است که بدن خود را وادار به افزایش سرعت کنید – متابولیسم، ضربان قلب، ضربان عرق، ضربان قلب و عروق و غیره را افزایش دهید. این اثر باعث می شود که مایعات از بدن شما خیلی سریعتر از ورود به آن خارج شود.