کاسه اسموتی میوه اژدها (پیتایا)


کاسه اسموتی میوه اژدها

آیا تا به حال میوه اژدها تازه که به آن نیز معروف است خورده اید پیتایا? به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از میوه های عجیب و غریب وجود دارد که همه با رنگ های مختلف و طعم های کمی متفاوت هستند. هر چه که باشد، همه آنها برای استفاده عالی هستند دستور تهیه اسموتی میوه اژدها رنگارنگ و سالم!

این کاسه اسموتی میوه اژدها برای حمایت از سلامت کلی عالی است اما به ویژه برای آن بسیار مناسب است ورزشکار استقامتی برای سوخت تمرینات خود به کربوهیدرات اضافی نیاز دارند. در پودر پروتئین افزودن به کاسه برای متعادل کردن سنبله های قند برای افرادی که به کربوهیدرات های موجود در میوه حساس هستند مفید است. به علاوه، به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند (9 دستور العمل اسموتی غنی از پگان و پروتئین من را بررسی کنید).

به علاوه، این کاسه اسموتی کاملاً است بدون موز (به جز لایه بالایی، همه اختیاری هستند)، برای کسانی که نمی توانند بخورند یا طعم آن را دوست ندارند عالی است!

نکته من: چگونه یک کاسه اسموتی غلیظ درست کنیم

نکته اسموتی برای مبتدیان: تا حد امکان از شیر و مایعات دیگر استفاده کنید تا اسموتی به اندازه کافی غلیظ شود تا روی آن تزئین شود. حتی ممکن است بخواهید قبل از پر کردن آن را کمی در فریزر بگذارید!

وزوز اجتماعی

نکاتی برای انتخاب مواد تشکیل دهنده

میوه اژدها (پیتایا)

میوه اژدها با نام پیتایا نیز شناخته می شود.

هنگام خرید، به دنبال مواردی با پوست روشن و یکدست باشید. اگر لکه های قهوه ای زیاد یا ساقه های خشک چروکیده داشته باشد، ممکن است بیش از حد رسیده باشد.

از انگشتان خود برای فشار دادن پوست میوه اژدها استفاده کنید. میوه های رسیده مانند آووکادوی رسیده یا انبه کمی تحت فشار قرار می گیرند. اگر انگشت شما خیلی راحت روی میوه فشار می آورد یا میوه خیلی سفت است، میوه دیگری را انتخاب کنید.

همچنین میوه اژدها را بو کنید و به دنبال عطری ملایم و گرمسیری باشید. این نشانه شیرین شدن گوشت داخل آن است.

آناناس

آناناس رسیده باید سبز و کمی زرد باشد – سفت اما در لمس کمی نرم باشد. همچنین باید بوی شیرین و قوی داشته باشد، به خصوص در پایه آناناس.

از آناناس هایی که بوی کپک دارند و عمدتا قهوه ای هستند خودداری کنید. به محض دست زدن به برگ ها نباید از بین بروند زیرا این نشانه رسیده بودن آن است. اما از سوی دیگر، بیرون کشیدن آنها باید آسان باشد.

شیر بادام

همیشه سعی کنید شیر بادام شیرین نشده پیدا کنید، زیرا نیازی به شکر غیر ضروری نیست.

مزایای قابل توجه سلامتی

میوه اژدها

میوه اژدها سرشار از مواد مغذی و کم کالری است. همچنین سرشار از فیبر و سرشار از ترکیبات گیاهی مفید مانند پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و بتاسیانین است.

میوه اژدها مملو از آنتی اکسیدان ها (ویتامین C، بتاکاروتن، لیکوپن و بتالاین) است که به این معنی است که می تواند به مبارزه با تعدادی از بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، آرتریت و دیابت کمک کند.

خوردن این میوه لذت بخش می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و سطح آهن پایین را افزایش دهد. منبع خوبی از منیزیم است و باعث سلامت روده می شود.

آناناس

آناناس منبع عالی ویتامین C، ویتامین B، فیبر و مواد معدنی مانند منگنز است. در اینجا به برخی از فواید سلامتی خوردن این میوه آبدار اشاره شده است:

  • منگنز موجود در آناناس باعث سلامت استخوان ها می شود
  • خوردن آناناس می تواند به هضم غذا کمک کند
  • خوردن آناناس می تواند به کاهش وزن کمک کند
  • آناناس خواص ضد سرطانی دارد
  • می تواند به تقویت ایمنی کمک کند

دانه کدو تنبل

این مینی‌ها پر از چربی‌های سالم، منیزیم، آهن و روی هستند، اما کالری هم دارند (1 اونس = 150 کالری)، بنابراین اگر مراقب وزن خود هستید، با احتیاط مصرف کنید.

آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، فولات و ویتامین B2 هستند.

برخی از فواید سلامتی مصرف تخمه کدو تنبل عبارتند از:

  • آنها خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهند
  • آنها ممکن است به بهبود سلامت پروستات کمک کنند
  • این دانه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند
  • آنها به حفظ استخوان های سالم کمک می کنند
  • آنها به تنظیم قند خون کمک می کنند
  • تخم کدو می تواند کیفیت اسپرم را بهبود بخشد
  • آنها می توانند به بهبود کیفیت خواب کمک کنند

دیسک متعادل برای اهداف عملکرد

در حالی که هر غذایی می تواند برای دستیابی به اهداف عملکردی شما در منوی شما قرار گیرد، دستور العمل های خاص می توانند به منوی استراتژیک تری نسبت به سایرین کمک کنند. در زیر، می توانید ببینید که چگونه این فرمول ممکن است با اهداف شما مطابقت داشته باشد. اگر این فرمول مزایای خاص خود را دارد، بهتر است هدف(ها) را با یک ستاره در کنار آن قطع کنید.

نمودار زیر به صورت پویا بر اساس هدفی که انتخاب کرده اید تغییر می کند.

هدف:

پروتئین گوشت بدون چربیچربی های سالممراقبت های بهداشتیسبزی
1-2 کف دست1-2 انگشت شست1-2 مشت فنجانی1-2 مشت

اطلاعات بیشتر

با این حال، هر کس متفاوت است! برای محاسبه ماکروهای سفارشی توصیه شده شما از ماشین حساب تغذیه دقیقی که با مشتریانم استفاده می کنم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این سیستم تخمین دستی، اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد غذاهایی که پروتئین، چربی، کربوهیدرات و سبزیجات را فراهم می کنند، مقاله من را با عنوان دستور غذای کامل سلامت بخوانید. این مقاله همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید کدام غذاها را بیشتر و کمتر مصرف کنید.

پروتئین: پودر پروتئین

پودر پروتئین موجود در این کاسه برای اکثر افراد برای یک وعده غذایی کافی است، اما اگر نیاز به پروتئین شما بیشتر است، می توانید مقدار بیشتری را اضافه کنید.

چربی: نارگیل و تخمه کدو تنبل

می توانید مقدار این دو ماده را کم یا زیاد کنید تا نیازهای چربی خود را برطرف کنید. با این حال، اگر نگران کاهش وزن هستید، هر دو منبع خوبی از چربی های سالم و پر کالری هستند.

کربوهیدرات ها: همه میوه ها

این دستور غذایی میوه های زیادی دارد، بنابراین این دستور غذایی دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است. با این حال، همه آنها منابع عالی کربوهیدرات هستند. میوه ها وقتی به طور کامل مصرف شوند سیر کننده تر هستند و میوه های تزئینی را برای کاهش وزن مفیدتر می کند. با این حال، برای اهداف استقامتی، مخلوط میوه‌ها راهی عالی برای هضم مواد مغذی برای انرژی سریع‌تر است. میوه پوره شده همچنین به ورزشکاران استقامتی اجازه می دهد تا کربوهیدرات و انرژی بیشتری را بدون احساس سیری دریافت کنند.

سبزیجات: نیاز به مکمل

این دستور غذا حاوی هیچ گونه سبزیجات نیست. به همین دلیل، باید برنامه ریزی کنید که در وعده های دیگر روز بیشتر غذا بخورید! با این حال، اگر می خواهید سبزیجات را در این وعده غذایی قرار دهید و کمی سبز در اسموتی خود اهمیتی ندارید، می توانید اسفناج را به مخلوط میوه اضافه کنید.

نکات تغذیه مکمل برای کاهش وزن

دانه های نارگیل و کدو تنبل را در این دستور غذا به آرامی مصرف کنید، زیرا آنها منبع متراکم انرژی (کالری) هستند. همچنین باید میوه های تزئینی را در کاسه محدود کنید. موز پر کالری ترین منبع میوه در این دستور غذا است.

نکات غذایی اضافی برای افزایش استقامت

این دستور العمل برای استقامت عالی است! از آنجایی که همه میوه‌ها مخلوط نمی‌شوند، می‌توانید قبل از تمرین تا دو ساعت به بدنتان فرصت دهید تا این اسموتی را هضم کند. اگر زمان زیادی برای هضم غذایتان ندارید، مخلوط کردن همه مواد (در یک اسموتی اصلی) ممکن است راه هوشمندانه‌تری باشد. همچنین توجه داشته باشید که بدن شما چگونه به مصرف مقادیر بالای فیبر قبل از تمرین واکنش نشان می دهد. برخی از افراد ناراحتی گوارشی را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.

نکات غذایی اضافی برای عضله سازی

احتمالاً می خواهید پودر پروتئین بیشتری به این دستور غذا اضافه کنید. اگر در مرحله برش هستید، ممکن است بخواهید میوه را هم کوتاه کنید.

نکات اضافی برای وعده های غذایی برای بهبود سلامت

این دستور غذا برای سلامتی شما عالی است، زیرا حاوی میوه های رنگی مختلف است. تغییر رنگ میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کند دوز مناسبی از فیتونوترینت ها را دریافت کنید که به بدن شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد و از سرطان و بیماری جلوگیری کند. اگر کمی سبز در اسموتی خود مشکلی ندارید، می توانید اسفناج را به مخلوط میوه اضافه کنید!

اصلاح ترجیحات غذایی

جاده کم

مصرف میوه ها را کاهش دهید و پودرهای پروتئین بیشتری اضافه کنید تا به تعادل سطح قند در فرآیند گوارش کمک کنید. کسانی که واقعاً در رژیم غذایی خود به قند حساس هستند (حتی از منابع میوه) باید احتیاط کنند یا حتی از تهیه این دستور غذا خودداری کنند.

کاسه اسموتی میوه اژدهای گرمسیری

اسموتی میوه پینا کولادا اژدها

یام

این نوع کاسه برای سلامت عمومی بسیار عالی است، به ویژه برای ورزشکاران استقامتی که برای سوخت تمرینات خود به کربوهیدرات اضافی نیاز دارند.

زمان آماده سازی ده دقیقه

کل زمان ده دقیقه

دوره صبحانه

آشپزی آمریکایی

وعده غذایی اولین

کالری 451 کیلو کالری

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • آناناس یخ زده، پودر وانیل و شیر بادام را با هم مخلوط کنید تا همه چیز خامه ای شود.

  • اسموتی را در یک کاسه بریزید، روی آن مقداری میوه خرد شده، نارگیل خرد شده و دانه کدو حلوایی بریزید.

کالری: 451کیلو کالریکربوهیدرات ها: 68gپروتئین: 15gچربی: 15gچربی های اشباع شده: 5gکلسترول: دهمیلی گرمسدیم: 182میلی گرمپتاسیم: 678میلی گرمفیبر: 13gخیابان: 53g