چگونگی و چرایی تقویت قلب از طریق ایروبیک

فواید داشتن قلب سالم

از کف پا گرفته تا موهای روی سر، قلب شما موتوری است که سوخت را به تمام اجزای فعال بدن شما پمپ می کند. بهبود گردش خون تضمین می کند که کل بدن شما خون، مواد مغذی، اکسیژن و هورمون های مورد نیاز برای بهترین عملکرد را دریافت می کند. سلامت و تناسب اندام سیستم قلبی عروقی شما (قلب و ریه ها) به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای مبارزه با بیماری ها، حفظ وزن سالم و حفظ هموستاز (ثبات بهینه) کمک می کند. همچنین استرس را کاهش می دهد، به پیشگیری از دیابت، رفع خستگی، تثبیت الگوهای خواب، کاهش التهاب فیزیکی و بهبود عملکرد مغز کمک می کند!

تهویه هوازی

در تمرین هوازی، ورزشکار توانایی قلب و ریه های خود را برای پمپاژ خون و اکسیژن در سراسر بدن تقویت می کند. این بهبود در سیستم قلبی عروقی به آنها اجازه می دهد تا با اجازه دادن به قلب برای پمپاژ خون بیشتر در هر ضربان و افزایش اندازه رگ های خونی (که فشار خون را کاهش می دهد) کارآمدتر و طولانی تر ورزش کنند. همچنین ریه های شما را بزرگ می کند و به شما این امکان را می دهد که نفس بکشید و اکسیژن بیشتری به خون خود بچرخانید.

یک تمرین را انتخاب کنید

ساده ترین تمرینات برای تهویه هوازی عبارتند از: پیاده روی، دویدن، پریدن، یوگا/پیلاتس، بوکس سایه و رقص زیرا تنها چیزی که نیاز دارید بدن و فضای کمی است! بعدی آنهایی هستند که به ابزار اولیه نیاز دارند: دوچرخه سواری، طناب زدن و پیاده روی کشاورز. در نهایت، کسانی که به تجهیزات غیر معمول نیاز دارند عبارتند از: قایقرانی، شنا، طناب های جنگی، کشیدن سورتمه و ضربه زدن به کیسه بوکس.

دست به کار شو!

وقتی در مورد یک ورزش تصمیم گرفتید، دست به کار شوید! (قبل از تمرین اصلی بدن خود را گرم کنید تا گردش خون شروع شود و از آسیب جلوگیری کنید؛ آهسته دویدن در محل یا انجام جک های جامپینگ محل خوبی برای شروع است. و فراموش نکنید که خنک شوید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیاده روی کنید. ) با چرخاندن تمریناتی که هر چند هفته یکبار انجام می دهید، به پازل خود اجازه دهید بدن شما. این به شما این امکان را می دهد که با به چالش کشیدن خود به روش های مختلف، مزایایی را که به دست می آورید، به حداکثر برسانید.

دستورالعمل های عمومی توصیه می کنند 150 دقیقه ورزش هوازی در هفته، تقسیم به 30-60 دقیقه تمرین در روز. با حداکثر 300 دقیقه در هفته. اگر اخیراً ورزش نکرده اید، بهتر است به آرامی شروع کنید و به تدریج مدت ورزش خود را افزایش دهید. سخت کوشی راهی مطمئن برای صدمه زدن به خود است.

بردن همه چیز به سطح بعدی (فقط آجیل سلامتی هاردکور!)

برای کسانی از شما که به دنبال ارتقای سلامت قلب خود هستید و مایلید کمی بیشتر کار کنید، این مکان خوبی برای شروع است. رشد مطلوب با تهویه هوازی زمانی اتفاق می افتد که نزدیک آستانه بی هوازی شخصی خود (معمولاً حدود 85 درصد حداکثر ضربان قلب) ورزش می کنید. بنابراین روی یک مانیتور قلب سرمایه گذاری کنید، تا جایی که می توانید تلاش کنید، توجه داشته باشید که ضربان قلب شما در کجا بالاتر است و سپس با شدتی تمرین کنید که 80 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب شما است.

سرانجام

قلب سالم اساس زندگی سالم است، زیرا اولین قدم به سوی عملکرد اندام ها و عضلات ماست. تهویه هوازی فرآیند بهبود سلامت قلب و ریه ما از طریق ورزش است. با قلبی قوی، انرژی کمتری را صرف انجام کارهایی می‌کنید که باید انجام دهید و انرژی بیشتری برای انجام کارهایی که می‌خواهید باقی می‌ماند. با این حال، ورزش تنها جنبه حفظ قلب سالم نیست، رژیم غذایی و خواب نیز نقش مهمی دارند!