چه چیزی روغن آووکادو را به “روغن پخت و پز سالم” تبدیل می کند؟

با افزایش بیماری های قلبی، مردم در انتخاب روغن های پخت و پز دقت بیشتری کرده اند. این بدان معنا نیست که فرآیند انتخاب یک روغن آشپزی سالم برای خانواده کاملاً واضح است. در مورد اینکه آیا روغن انتخاب شده واقعا روغن مناسبی است یا خیر، شک و تردید وجود ندارد.

به طور سنتی، روغن ها از میوه ها و دانه های گیاهان استخراج می شوند. با فناوری بهتر، اکنون روغن از دانه هایی مانند سویا و آفتابگردان استخراج می شود و گزینه های موجود را افزایش می دهد. با این حال، با انتخاب بیشتر، سردرگمی و عدم اطمینان بیشتر می شود: چه چیزی ممکن است روغن پخت و پز ایده آل را ایجاد کند؟

محتوای چربی یکی از نگرانی های اصلی در هنگام ذکر روغن است. وقتی صحبت از پخت و پز سالم می شود، روغن هایی که کمترین درصد چربی را دارند بهترین به نظر می رسند. آنها می توانند در پیشگیری از بیماری ها و بیماری های جدی مختلف از جمله مشکلات قلبی، دیابت و سرطان کمک بزرگی باشند.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ روغن های پخت و پز دمایی است که در آن روغن ها شروع به “دود کشیدن” می کنند – به اصطلاح نقطه دود. در چنین دمایی، اجزای روغن شروع به تجزیه شدن می کنند که منجر به تشکیل و آزاد شدن چندین سم می شود. هر چه نقطه دود یک روغن پخت و پز بالاتر باشد، برای پخت و پز در دمای بالا بهتر و مناسب تر است. این امر به ویژه زمانی مهم می شود که پخت و پز شامل سرخ کردن می شود – بسیاری از روغن های رایج موجود به دلیل نقطه دود نسبتاً پایین برای سرخ کردن ناسالم و نامناسب هستند.

مواد مغذی که برای حفظ سلامت کلی بدن ضروری هستند باید به خوبی جذب شوند تا برای بدن انسان مفید باشند. روغن های خاصی وجود دارند که جذب این مواد مغذی و همچنین آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. در نتیجه، ثابت شده است که آنها در پیشگیری (و احتمالاً مبارزه با) سرطان بسیار مؤثر هستند. تشکیل سموم هنگام پخت و پز در دمای بالا نیز به کبد آسیب می رساند. استفاده از روغن پخت و پز سالم نه تنها به جذب آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی کمک می کند، بلکه برای محافظت از کبد در برابر آسیب نیز شناخته شده است.

فواید روغن آووکادو

این یک واقعیت شناخته شده است که آووکادو حاوی برخی از مواد مغذی بسیار ارزشمند است و دارای خواص خاصی است که می تواند به پیشگیری و مبارزه با بیماری های کشنده کمک کند. بسیاری از فواید میوه در روغن آووکادو حفظ می شود و آن را به گزینه ای ایده آل برای پخت و پز سالم تبدیل می کند. چربی موجود در این نوع روغن به مقدار لازم برای افزایش کلسترول خوب وجود دارد، به همین دلیل گفته می شود روغن آووکادو برای قلب مفید است.

برای مطالعه بیشتر http://avocadoglobal.com/blog.html