چه نوع تشکی بخرم؟

خواب انرژی فیزیکی و ذهنی مصرف شده در طول روز را جبران می کند. به سلامت روحی و جسمی کمک می کند. از دست دادن خواب و کسل کننده، افسرده و تحریک پذیر هستید. خرید تشک یک سرمایه گذاری بسیار مهم در سلامت و خوشبختی آینده شماست. اما با وجود انواع مختلف تشک های امروزی، چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟

دو نکته مهم که در هنگام خرید تشک باید به آن توجه کنید پشتیبانی و راحتی است.

پشتیبانی:

تشک شما باید از انحنای طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی کند. خوب، اما این به چه معناست؟ این بدان معناست که شما باید همان تراز طبیعی آب پنیر را در هنگام دراز کشیدن مانند زمانی که ایستاده اید حفظ کنید. اگر تشک شما از تکیه گاه کافی برخوردار نباشد، آویزان می شود و ستون فقرات شما را از هم راستا خارج می کند. تشک همچنین می تواند بیش از حد سفت باشد، که تمایل دارد تنها از سنگین ترین قسمت های بدن شما پشتیبانی کند. امتحان کردن موارد زیر ممکن است مفید باشد: یک خرس عروسکی یا عروسک بردارید و روی میز بگذارید. می بینید که بین عروسک و میز فاصله وجود دارد. میز فقط از قسمت هایی از عروسک که به میز متصل است پشتیبانی می کند. حالا عروسک را روی بالش بگذارید. بالش تمام طول عروسک را بدون شکاف لمس می کند. این همان چیزی است که از تشک خود نیاز دارید. شما می خواهید محکم باشد اما همچنان با بدن شما مطابقت داشته باشد. در اینجا یک دستورالعمل کلی برای دنبال کردن وجود دارد –

o معمولاً افراد پشت یا شکم با تشک سفت‌تر بهتر عمل می‌کنند، زیرا از فرورفتن آن‌ها در سطح با زاویه غیر طبیعی جلوگیری می‌کند. تشک های هوا، آب یا فوم معمولاً توصیه نمی شوند زیرا این پشتیبانی را ارائه نمی دهند.

o خواباننده های جانبی معمولاً بیشترین وزن را بر روی کوچکترین قسمت های بدن قرار می دهند و نقاط فشار ایجاد می کنند. یک نفر که به پهلو می‌خوابد احتمالاً تشک نرم‌تری می‌خواهد، به‌خصوص اگر شکل بسیار منحنی یا گرد داشته باشد.

 

o از آنجایی که کودکان سبک تر هستند، به سطح نرم تری نیاز دارند، در غیر این صورت تشک با بدن آنها سازگاری پیدا نمی کند.

o تشک نو باید همیشه روی یک سطح سفت قرار گیرد، نه روی سطح آویزان. تخت خواب های فنری جعبه ای با جذب استرس و وزن، کار زیادی را برای تشک انجام می دهند. پایه مناسب می تواند طول عمر تشک را افزایش دهد، بنابراین باید سعی کنید فنرهای جعبه ای را بخرید که با تشک شما مطابقت دارد.

نکته – همیشه می توانید یک تشک سفت را با پد و روکش نرم کنید.

راحتی:

هیچ تشکی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. همه ما متفاوت هستیم و ایده های متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی راحت است و چه چیزی راحت است، داریم. بهترین توصیه من در اینجا این است که به فروشگاه تشک بروید و تشک ها را امتحان کنید. روی آن در وضعیتی که معمولاً در آن می خوابید دراز بکشید. در اینجا انواع مختلفی از تشک وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

o Pocketed Coil Innerspring – به کاهش حرکت تشک کمک می کند. اگر هر بار که همسرتان حرکت می کند از خواب بیدار می شوید، این نوع تشک به شما کمک می کند.

o لاتکس – مقاوم در برابر ضربه، مطابق با خطوط بدن شما و در عین حال پشتیبانی، ضد حساسیت و مقاوم در برابر باکتری ها و کپک ها است. همچنین دارای تنفس عالی است و شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد. البته افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس باید چیز دیگری را انتخاب کنند.

o لاتکس چند منطقه ای – هسته های تشک لاتکس همیشه با سوراخ تولید می شوند. این سوراخ ها لاتکس را نرم کرده و آن را راحت می کند. هر چه سوراخ ها بزرگتر باشند، هسته لاتکس نرم تر می شود. بیشتر تشک ها سوراخ هایی با اندازه یکسان در سرتاسر تشک دارند که به آن حسی ثابت می دهد. تشک چند منطقه دارای بخش هایی با سوراخ هایی در اندازه های مختلف است. این به تشک مناطق مختلفی می دهد که آن را در نواحی مختلف نرم یا محکم تر می کند.

 

o رویه بالش – این تشکی است که یک لایه اضافی به بالا دوخته شده تا حالتی شبیه بالش ایجاد کند. برای حمایت و راحتی عالی است. شما می توانید با رویه تشک یا تاپر به همان جلوه دست پیدا کنید.

بنابراین انواع مختلف تشک ها را امتحان کنید و فکر کنید که چقدر از شما حمایت می کنند. اگر تخت خود را با فردی که نیازهای متفاوتی دارد به اشتراک می گذارید، می توانید از دو تخت یک نفره در کنار هم استفاده کنید. همچنین باید بررسی کنید که آیا فروشگاهی که از آن خرید می کنید سیاست صرافی دارد یا خیر. این به شما این امکان را می دهد که اگر متوجه شدید که تشکی را خریداری کرده اید که مناسب شما نیست، تشک خود را با تشک دیگری تعویض کنید.

رژیم لاغری سریع