هنگام رقص باله مراقب باسن خود باشید

مفصل ران یک مفصل توپی است و همراه با رباط‌های پیچیده، دامنه حرکتی فوق‌العاده‌ای را برای رقصنده باله فراهم می‌کند و در عین حال می‌تواند وزن زیادی را نیز تحمل کند. از نقطه نظر مهندسی، باسن یکی از زیباترین قسمت های بدن است.

البته گهگاه بهای تمام حرکات زیبایی که باسن به شما می دهد باید بپردازید. گاهی اوقات، رباط‌های ران یا معمولاً ماهیچه‌های ناحیه لگن ممکن است تحت فشار قرار گیرند. برخی از حرکات رقص باله می تواند عدم تعادل در ناحیه لگن ایجاد کند. همیشه تفاوت هایی در قدرت و کشش ماهیچه های لگن وجود دارد و شایع ترین اختلالاتی که رقصندگان را تحت تاثیر قرار می دهد، تاندونیت خم کننده هیپ، گیرافتادگی و البته سندرم لق شدن هیپ است.

سندرم Snapping hip به دلیل سفت شدن تاندون های جلوی باسن ایجاد می شود. این تاندون های سفت می توانند باعث پارگی تاندون بالای مفصل ران شوند که اغلب باعث ایجاد صدای کلیک می شود. اگر این مورد برای شما صادق است، ممکن است متوجه حساسیت یا درد در جلوی لگن خود شوید. هنگامی که زانوها را به سمت سینه خود می آورید، دردی در ناحیه زانو احساس می کنید. پیاده سازی می تواند دردناک باشد.

برای جلوگیری از این اتفاق در رقص باله، خم کننده ها و ابدکتورهای لگن باید به تدریج کشیده و تقویت شوند. در رقص باله، بالاتنه شما باید با قوس ندادن یا قوس دادن به کمر، به درستی تراز شود. در حالی که روی یک پا ایستاده اید در لگن فرو نروید یا از باسن پای کار بالا نروید. پوزیشن های چرخشی و اجباری لگن نیز مشکل ساز است.

اگر در پهلوی لگن خود درد دارید، ممکن است بورسیت تروکانتریک داشته باشید. این التهاب بورس تروکانتریک و یکی از علل شایع درد لگن در رقصندگان باله است. بورس تروکانتریک زیر پایه استخوان پهن و مسطح استخوان ران قرار دارد و برای محافظت و کاهش اصطکاک بین استخوان‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها عمل می‌کند.

بورسیت تروکانتریک می تواند در اثر استفاده بیش از حد یا عدم تعادل ساختاری در ناحیه لگن ایجاد شود. درمان معمولاً شامل کاهش حجم کار و کشش و تقویت نواحی آسیب دیده است.

اگر در قسمت جلویی لگن نزدیک کشاله ران خود درد دارید، ممکن است تشخیص داده شود که تاندونیت ایلیاک یا سندرم ایلیوپسواس دارید. این در رقصندگان جوان‌تر رایج است و بر روی ایلیاکوس در پایه ایلیوپسواس در جلوی باسن تأثیر می‌گذارد.

این وضعیت همچنین به دلیل استفاده بیش از حد و افزایش تأکید بر خم شدن لگن و چرخش داخلی است، بنابراین رقصندگان مدرن بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. درمان شامل کاهش بارهای رقص تا زمان فروکش کردن علائم است. داروهای ضد التهابی می توانند به کاهش تورم در امتداد تاندون کمک کنند. رقصنده باله همچنین ممکن است نیاز به تقویت و اصلاح عدم تعادل عضلانی داشته باشد، بنابراین توصیه یک فیزیوتراپیست یا مربی ورزشی ممکن است ارزشمند باشد.

برای تغذیه بیشتر باله، به http://balletdancing4U.blogspot.com مراجعه کنید