هماهنگی بدن خود را یاد بگیرید

با بزرگ شدن، به اکثر کودکان نحوه صحیح نشستن، ایستادن و راه رفتن آموزش داده می شود. در کودکی، برای کمردرد نیازی به کفش‌های دویدن با روکش مناسب یا صندلی‌های ارگونومیک نیست، فقط به این دلیل که در دوران کودکی ما هنوز خود را با دنیا وفق می‌دهیم. شاید محیط، غذا، مبلمان باشد، اما علیرغم آنچه به ما گفته می شود، ما کاری را انجام می دهیم که فکر می کنیم راحت است. تنبلیم، پاهایمان را می کشیم، به پهلو تکیه می دهیم و در عجیب ترین گوشه ها می نشینیم.

این به نوبه خود تبدیل به عادتی شده است که بر روی نظم بدن ما تأثیر می گذارد و به نظر می رسد بازگرداندن آنها به وضعیت سالم دور از دسترس باشد. صندلی های اداری ممکن است کمک کننده باشند، اما اگر به عنوان صندلی اداری برای کمردرد طراحی نشده باشند، ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشند.

خوب، وضعیت بدنی نادرست ممکن است مشکل بزرگی به خصوص برای جوانان نباشد، اما وضعیت بدنی نادرست در سنین بالا می تواند تأثیر منفی بر سلامت ما داشته باشد و ما اینجا فقط در مورد کمردرد و خستگی صحبت نمی کنیم. ناهماهنگی بدن همچنین می تواند منجر به مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی و/یا سردرد شود.

آیا می توانیم آن را درست کنیم؟

پاسخ ساده؟ آره! با کمی هوشیاری و تلاش می توان بدن شما را طوری ساخت که هم ترازی مناسب بدن را دوباره بیاموزد. حتی اگر به یک مربی یوگا یا پیلاتس دسترسی ندارید، چه برسد به صندلی ورزشی پیلاتس، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید وضعیت بدن خود را به وضعیتی سالم برسانید.

قبل از اینکه در مورد تمرینات و تکنیک ها صحبت کنیم، بیایید یاد بگیریم که چگونه تراز بدن خود را در حال حاضر اندازه گیری کنیم. به این ترتیب ما می دانیم روی چه چیزی کار کنیم.

پس نگرش خودمان را بررسی کنیم

اینجاست که مهارت های «سلفی آینه ای» شما به وجود می آید. نگران نباشید، ما از شما نمی خواهیم آن را در رسانه های اجتماعی پست کنید (مگر اینکه بخواهید).

ابتدا، چیزی را در راحتی خانه بپوشید که شکل شما را نشان دهد، چیزی که تقارن وضعیت بدن شما را نشان دهد. هنگامی که آن را پوشاندید، از یک مداد رنگی برای علامت گذاری یک آینه تمام قد با یک خط عمودی درست در وسط و یک خط افقی در سطح شانه ها استفاده کنید. بله، پس از رتبه بندی، می توانید این خطوط را از آینه خود حذف کنید.

اکنون می توانید چندین سلفی آینه ای از خودتان بگیرید. برای اولی (نگاه کردن در آینه)، محل تقاطع صلیب باید در جایی که استخوان های ترقوه شما به هم می رسند، تراز باشد. تصویر دوم (سمت)، نقطه تقاطع باید روی بغل شما باشد. شما در این مرحله نیازی به اصلاح وضعیت خود ندارید، فقط برای به دست آوردن یک وضعیت “خوب”، به یاد داشته باشید، این فقط یک ارزیابی است.

دستورالعمل های صحیح وضعیت بدن

اکنون که عکس‌های خود را گرفته‌اید، زمان خوبی است تا ببینید در چه وضعیتی هستید.

برای تصویر رو به جلو، راهنمای عمودی باید بدن شما را به طور متقارن از سر تا پا برش دهد. شانه ها باید بر اساس خط راهنمای افقی تراز باشند. انحرافات زیاد از این، ناهماهنگی هایی هستند که باید اصلاح شوند.

برای تصویر نمای جانبی، جهت گیری صحیح باید به این صورت باشد: خط عمودی باید گوش، زیر بغل قدامی و بقیه نیم تنه را قطع کند، پاها باید پشت خط قرار گیرند، زیرا نیمه بالایی بدن باید با پاها ردیف شود. برای جبران.

انحراف از جهت گیری صحیح

اگر خط عمودی به پشت شما نزدیکتر از بقیه بدن باشد، به این معنی است که باسن شما به سمت جلو هل داده می شود. سندرم ضربدر پایین زمانی است که پشت شما دارای انحنای بیش از حد است که لگن و معده شما را به جلو می راند. شانه های گرد با شانه های خمیده به جلو و یک خط عمودی که به جای جلو به عقب اشاره می کند مشخص می شود. موقعیت سر به جلو با گوش دور از خط عمودی و گردن بیش از حد کشیده نشان داده می شود.

سندرم ضربدر بالا ترکیبی از شانه های گرد و وضعیت سر به جلو است. یک کج سر به شما نشان می دهد که سر شما کجا به یک طرف “کج” شده است. شانه های ناهموار در مقایسه با خط افقی روی آینه بیشتر به چشم می آیند.

اگر هر یک از ناهنجاری ها را مشاهده کرده اید، تمرینات کششی و تقویتی می تواند به شما در اصلاح آنها کمک کند. و برای کمک به تصحیح تراز بدنتان، یک صندلی ارگونومیک مناسب به شما کمک خواهد کرد.

رژیم لاغری سریع