نیازهای روزانه برای کنار آمدن با مرگ یک عزیز

“به راستی، بزرگترین هدیه ای که باید ببخشی تغییر خودت است”

لائوتسه

وقتی علناً در مورد غم صحبت می‌کنم، اغلب با یک ضرب‌المثل چینی باستانی شروع می‌کنم که یکی از مورد علاقه‌های من است: “شما نمی‌توانید جلوی پرواز پرندگان غم را بر روی سرتان بگیرید، اما می‌توانید آنها را از ساختن لانه در موهایتان باز دارید.” «حکمت زیادی در آن کلمات نهفته است. غم و اندوه همه ما را فرا می گیرد و با این حال می توانیم یاد بگیریم که خود را با تغییرات عظیمی که به همراه دارد سازگار کنیم.

انطباق با غیبت فیزیکی عزیزمان در درجه اول به آنچه به خود می گوییم و در نهایت کاری که به طور مداوم انجام می دهیم بستگی دارد. پاسخ‌های متعددی وجود دارد که برای تطبیق با ضرر بزرگ بسته به عوامل فردی بسیار مفید بوده است. در اینجا به پنج موردی می پردازیم که در طول سال ها از جهات مختلف امتحان خود را پس داده اند.

1. ابراز وجود. صرف نظر از آنچه برخی از افراد خوش نیت نوشته اند، بیرون دادن منظم آنچه در درون شماست، هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی سالم است. این بدان معناست که کسانی را که به آنها اعتماد دارید بیابید و آنچه را که در هر روز در داخل اتفاق می افتد به اشتراک بگذارید. از زندانی شدن افکار خود و سختی هایی که اغلب با آنها همراه است خودداری کنید. ابراز وجود همچنین شامل صحبت با نیروی برتر شما است، همانطور که بسیاری انجام می دهند، یا حتی از نظر روحی با فرد مورد علاقه. خط پایانی: از تجمع عادی احساساتی که بر هر سلول بدن شما تأثیر می گذارد، رها کنید. بنویسید، بکشید یا نقاشی کنید تا آنچه را که در درونتان است بیشتر رها کنید.

2. غم و اندوه را با زمان استراحت متعادل کنید. شاید رایج ترین تصور غلط در مورد روند سوگواری این باشد که فرد باید دائماً بر غم خود تمرکز کند. از آنجایی که بدن شما با دقت به هر فکری که ایجاد می کنید گوش می دهد، تمرکز دائمی بر استرس غم و اندوه بدون هیچ وقفه ای تضمین کننده نقص ایمنی نهایی است. در نتیجه، نتیجه آن بدتر شدن سلامت خواهد بود. سرماخوردگی، آنفولانزا، سردرد، ناراحتی معده و … در غم و اندوه شایع است. ایرادی ندارد که استراحت کنید و راهی برای استراحت پیدا کنید. هر کاری که به طور موقت غم و اندوه را به شما تسکین می دهد انجام دهید تا بدن شما بتواند دوباره شارژ شود. قسم بخورید که حداقل 20 دقیقه در روز به دنبال خلق و خوی آرام و متفکر باشید.

3. عشق. بدون دادن و دریافت عشق هر روز، رنج بیهوده را افزایش می دهید و قوی ترین واکنش مقابله ای را برای سازگاری با از دست دادن از دست می دهید. دوست داشتن حتی زمانی که غمگین هستید، زندگی درونی شما را برای همیشه تقویت می کند. همه چیز با دوست داشتن خود شروع می شود. شما فردی منحصر به فرد هستید که به صورت خدا آفریده شده اید. به خودتان احترام بگذارید و هر چیزی که با آن در تماس هستید برای خوب دوست داشتن ضروری است. همه ما نیاز به محبت داریم، چه عزاداران و چه مراقبان. آگاه باشید که چگونه می توانید راه های جدیدی برای نشان دادن پذیرش و قدردانی نسبت به دیگران ایجاد کنید.

همچنین، بر نحوه ابراز عشق به فردی که دیگر از نظر فیزیکی در کنار شما نیست، تمرکز کنید. تورنتون وایلدر، نمایشنامه‌نویس آمریکایی نوشت: «سرزمین زنده‌ها و سرزمین مردگان وجود دارد، و پل عشق است… تنها بقا، تنها معنا.» در حین ساختن خانه، هرچه می‌توانید درباره زندگی در عشق جدایی بیاموزید. رابطه جدید با عزیز متوفی خود همچنین، حتماً به کسانی که در مسیر دشوارتان به شما کمک می کنند، محبت کنید. از خود بپرسید، “آنها به چه چیزی نیاز دارند؟”

4. عزت نفس. شما مهمترین منبعی هستید که برای دستیابی به هدف تطبیق با ضرر بزرگ خود دارید. به نیازهای جسمی و روحی خود اهمیت دهید. اغلب اوقات، افراد سوگوار تمایل به افزایش مصرف کافئین، الکل و غذاهای ناسالم دارند که مستقیماً بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد. نیاز به محافظت از خود فیزیکی، به ویژه حفظ مغز، درد فیزیکی را تسکین می دهد و انرژی لازم را برای سازگاری با هر شرایط جدیدی که ممکن است مجبور به مواجه شوید، فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز به اندازه کافی آب چشمه بنوشید تا از کم آبی مزمن تشخیص داده نشده جلوگیری کنید. روز را با نوشیدن 8 اونس شروع کنید. یک مشت پروتئین با هر سه وعده غذایی قند خون و انرژی را به آرامی افزایش می دهد. مکمل امگا 3 به احساس فیزیکی شما کمک می کند. سعی کنید شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا را که بر مغز تأثیر منفی می گذارد، حذف کنید.

5. مشارکت. تعاملات روزانه با افراد مورد اعتماد، امید بسیار مورد نیاز برای آینده را القا می کند. عزاداران اغلب خود را منزوی می کنند و رنج شدید را طولانی می کنند. احساس ارتباط یک نیروی مقابله ای قدرتمند است. عشق به جدایی، دعا و بودن در کنار افراد دلسوز، ارتباط و حرکت به سوی آرامش درونی را تضمین می کند. تصمیم بگیرید که به کدام سازمان یا گروه بپیوندید و چه علایق جدیدی ایجاد کنید تا دامنه ارتباطات خود را گسترش دهید. سپس کلید اینجاست: برای ارتباط هر روز برنامه ریزی کنید، همانطور که یاد می گیرید خود را با غیبت فیزیکی عزیزتان وفق دهید.

غم و اندوه اغوا کننده است و می تواند ما را از مسیری برای کنار آمدن با تغییر منحرف کند. به یاد داشته باشید، هر روز را با عزم برای پشت سر گذاشتن 24 ساعت آینده شروع کنید. تأییدی ایجاد کنید که می توانید از آن برای تقویت بی سر و صدا زندگی درونی خود استفاده کنید. سپس روز را طوری زندگی کنید که عزیزتان شما را تشویق می کند.

رژیم لاغری سریع