نکاتی قدرتمند برای زندگی سالم

من می خواهم زندگی کنم تا یک زن مسن سالم باشم که بتواند در 90 سالگی برقصد و یوگا انجام دهد. من فکر می کنم بیشتر ما می خواهیم زندگی کنیم تا افراد مسن سالمی باشیم. تا زمانی که پیشرفت های جدید پزشکی یا علمی به دست نیاید، امید به زندگی ما در ایالات متحده تقریباً 78 سال برای مردان و 80 سال برای زنان است. با این حال، همه ما افراد بالای 80 سال را دیده‌ایم که زندگی کامل و فعالی دارند. رازهای پشت آن چیست؟ من معتقدم که باید به بدن، ذهن و روح خود با هم نگاه کنیم تا بدانیم چه چیزی باعث می شود زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشیم. بررسی کنید که برخی از مطالعات به ما در مورد زندگی طولانی تر و سالم تر نشان داده اند.
 
1. من این را 3 Ps می نامم. P مخفف تفکر مثبت، هدف و اشتیاق است. تقریباً هر مطالعه‌ای که بر روی سنتوریون‌ها انجام شده است به ما می‌گوید که افرادی که هدف یا اشتیاق به زندگی دارند بهتر از افرادی که این هدف را ندارند، عمل می‌کنند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید به عنوان یک مهندس بازنشسته هدفی داشته باشید. شاید مهندس بازنشسته به تدریس یا نوشتن بپردازد. اگر شغل خود را از دست می دهید و به دلیل اقتصاد احساس ناراحتی می کنید، می توانید در یک پناهگاه بی خانمان داوطلب شوید. میبینی چی میگم هر هدف زندگی متفاوت است و ممکن است در زمان های مختلف زندگی شما تغییر کند. نکته این است که شما برای آن روز احساس رضایت و هیجان می کنید.
 
همچنین تقریباً هر مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد افرادی که خوش‌بین هستند عمر طولانی‌تری دارند. احتمالاً منفی گرایی تأثیرات بیولوژیکی مستقیمی بر بدن ما دارد و باعث تغییراتی در سیستم ایمنی ما می شود.
 
به عنوان یک نکته جانبی، به نظر می رسد افرادی که وظیفه شناس هستند، طول عمر بهتر و زندگی سالم تری دارند. تعمیم هایی وجود دارد که این نوع افراد بر اساس تیپ شخصیتی خود سبک زندگی خوب و سالم را ترویج می کنند.
 
2. نکته بعدی که باید در مورد آن صحبت کرد عمل است. مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که فعال هستند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند دیابت، بیماری های قلبی و مشکلات عضلانی را کاهش می دهند. مطالعه ای که با مقایسه بیش از 9000 جفت دوقلو انجام شد، نشان داد که دوقلوهای فعال زندگی بهتری نسبت به دوقلوهای کم تحرک داشتند و تغییراتی در سطح سلولی دوقلوهای کم تحرک وجود داشت. زمانی که بزرگسالان در دهه 50 و 60 خود به طور منظم فعال باشند، 35 درصد کمتر از افرادی که کم تحرک هستند، در 8 سال آینده جان خود را از دست می دهند. برای افرادی که دارای عوامل خطر بیماری قلبی بودند، مشکلات سلامتی آنها 45 درصد کاهش یافت. فعالیت می تواند پیاده روی، باغبانی، رقصیدن یا یک برنامه رسمی باشد. با این حال، فعالیت باید منظم و مکرر باشد.
 
3. چاقی در کشور ما همه گیر است. اضافه وزن شما را در معرض خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2، سرطان، فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری کبد و کیسه صفرا، آپنه خواب و مشکلات حرکتی قرار می دهد. کاهش وزن یک موضوع داغ است. برای این مقاله خیلی طولانی است، اما باید در مورد میزان غذای مصرفی، کالری و مواد مغذی خود بدانید. آنتی اکسیدان ها باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند زیرا رادیکال های آزاد موجود در بدن ما (که از محیط دریافت می کنیم) را که روند پیری ما را سرعت می بخشد، از بین می برند.
 
4. مدیریت استرس امروزه در زندگی ما بسیار مهم شده است. این یک واقعیت است که وقتی از استرس مزمن رنج می برید، سطح کورتیزول (هورمون) در بدن شما افزایش می یابد که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می شود، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هایی هستید که می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. بسیاری از کارفرمایان شرکتی و برنامه های سلامتی کلاس های مدیریت استرس را ارائه می دهند که نیاز به کاهش استرس را تشخیص می دهند.
 
مدیتیشن یکی از راه‌های کاهش استرس است. ثابت شده است که مدیتیشن به مدت 15 دقیقه در روز موثرتر از 1 ساعت خواب است.
سایر تکنیک های تمدد اعصاب می تواند شامل یوگا، تصویرسازی، موسیقی یا بیوفیدبک باشد.
خنده همچنین هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد. خنده همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند.
 
هنگامی که یک حیوان خانگی دارید، یک مسکن طبیعی استرس در پای خود دارید. حیوانات خانگی واکنش آرام بخشی را تحریک می کنند که سطح کورتیزول شما را کاهش می دهد. بیمارانی که از یک بیماری جدی بهبود می یابند، اگر حیوان خانگی داشته باشند، 6 برابر سریعتر و بهتر بهبود می یابند.
 
5. رابطه جنسی برای ما خوب است. این باعث می شود ما احساس ارتباط، قدردانی و دوست داشته شدن داشته باشیم، استرس ما را کاهش می دهد و ما را آرام می کند.
 
5. یاد بگیرید و تمرین کنید که با جریان فراز و نشیب زندگی پیش بروید. همه ما آنها را داریم و بارها در زندگی خود مورد آزمایش قرار می گیریم. افرادی که دارای نوعی احساس معنویت هستند یا به چیزی بالاتر یا خارج از نیروهای زندگی در این جهان اعتقاد دارند، گاهی اوقات کمی بهتر به این موضوع رسیدگی می کنند. اما اگر سیستم پشتیبانی خوبی دارید، این نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
 
من فکر می‌کنم این مهم نیست که در زندگی چه چیزی به دست آورده‌ای، بلکه مهم این است که چه چیزی از آن بدست می‌آوری. ما منابعی داریم که به ما کمک می کند تا به سال های بالغ و سالم برسیم. فناوری پزشکی در 100 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است و شاید بهترین آنها هنوز در راه است. همانطور که می بینید، من خوش بین هستم.