نکاتی برای تناسب اندام با وجود یک برنامه ورزشی نامنظم

با یک برنامه کاری شلوغ و زندگی سریع، ممکن است زمانی برای یک برنامه تمرینی منظم پیدا نکنید. با این حال، هیچ چیز به خطر انداختن سلامت و تناسب اندام شما را توجیه نمی کند. مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید بی نظمی در برنامه ورزشی است. دلیل آن می تواند هر کسی باشد: کودکان کوچک که باید از آنها مراقبت کنید، مهمانان زیادی که از آنجا عبور می کنند، شیفت کاری نامنظم یا صرفاً بی انگیزگی و طبیعت تنبل شما.

نکاتی برای کسانی که شیفت کاری نامنظم دارند
شاید شما یک نوبت کار با یک کار میز هستید. این زمینه بسیار کمی را برای تمرین منظم باقی می گذارد. شیفت شما هر دو هفته یا هر ماه تغییر می کند. این می تواند برنامه تمرینی شما را مختل کند. کسانی که شیفت شب کار می کنند معمولا تمام روز را در خواب می گذرانند و به همین دلیل برای هیچ نوع فعالیت بدنی وقت نمی گذارند. این نوع روتین می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد. عدم فعالیت بدنی به معنای سوزاندن کالری اضافی است که می تواند منجر به چاقی شود. همچنین به معنای داشتن بدنی بسیار سفت و غیر قابل انعطاف است و همچنین به معنای جریان خون ضعیف در بدن است. این امر خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری ها را افزایش می دهد که بسیاری از آنها می توانند کشنده باشند.

با این حال، می توانید تلاش بیشتری برای مراقبت از سلامت خود انجام دهید. از زمانی که بین کار پیدا می کنید استفاده کنید. زمانی که استراحت می کنید ورزش های کششی انجام دهید یا پیاده روی کنید. اگر کارمند شیفت شب هستید و نمی توانید صبح ورزش کنید، زمانی را برای کمی ورزش در عصر تعیین کنید. از مربی شخصی خود بخواهید چنین پیشنهاداتی را ارائه دهد که می توانید در این بین آنها را اجرا کنید.

نکاتی برای مادران دارای فرزند خردسال
اگر مادر بچه‌های خیلی کوچکی هستید که همه چیز به شما وابسته هستند، به احتمال زیاد حتی بین تمرین‌هایتان وقفه خواهید داشت. برای جلوگیری از وقفه در طول برنامه ورزشی خود، می توانید یک پرستار بچه استخدام کنید تا از بچه ها مراقبت کند. حتی اضافه کردن سی دقیقه در روز به برنامه تمرینی خود می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت و تناسب اندام خود کند. سعی کنید تغییراتی در روال خود ایجاد کنید که هم برای شما و هم برای فرزندانتان مناسب باشد. زمانی که وقت خواب است ورزش کنید یا به آنها اجازه دهید در حین ورزش تلویزیون تماشا کنند. بنابراین می توانید بدون مزاحمت تمرین کنید.

نکاتی برای کسانی که خانواده مشترک یا حلقه اجتماعی بزرگی دارند
اگر در یک خانواده مشترک زندگی می کنید یا اغلب در خانه مهمان دارید، برنامه تمرینی شما ممکن است مختل شود زیرا نمی توانید هر کسی را که به خانه شما می آید نادیده بگیرید. بنابراین بهتر است کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا کمی ورزش کنید. این احتمال بسیار کم وجود دارد که فردی صبح زود مزاحم شما شود.

بنابراین، مدیریت زمان برای کسانی که برنامه های آموزشی نامنظم دارند بسیار مهم است. برای حفظ تناسب اندام خود باید بین اولویت های دیگر خود وقت بگذارید. دومین نکته مهم این است که با انگیزه بمانید. اگر مایل به ورزش منظم هستید، قطعا زمانی خواهید یافت.