میوه های سالم و فواید آنها برای سلامتی

فواید سلامتی خوردن میوه ها برای سلامت کامل استثنایی است. آنها منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فیبر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و میوه بهترین منبع فیبر مناسب روده است. سیستم گوارش و تهویه شما را به درستی کار می کند و از بیماری هایی مانند یبوست، گاستریت و غیره محافظت می کند.

ما به خوبی می دانیم که بدن انسان یک ساختار ماهرانه است و چندین واکنش مختلف و پیچیده در کسری از لحظه در حال وقوع است. امروزه همه افراد سبک زندگی پرمشغله ای دارند، به همین دلیل بیشتر عادات غذایی مردم با مواد نگهدارنده و غذاهای فرآوری شده چیده شده است که نه تنها فاقد مواد مغذی مهم هستند، بلکه می توانند عامل ایجاد بیماری های مضر در بدن انسان باشند. هنگامی که بدن شما اختلالات سلامتی نشان می دهد یا بیمار می شود، این نوع بیماری ها با یک رژیم غذایی سالم اصلاح یا درمان می شوند که به راحتی با مصرف میوه های مغذی مختلف به دست می آیند.

بسیاری از میوه ها نیز منبع عالی آنتی اکسیدان هستند. آنها به شما کمک می کنند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کنید، که می تواند شما را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونوئید می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 65 درصد کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند به بهبود سلامت و کیفیت پوست و مو کمک کنند.

فواید سلامتی میوه ها:

میوه ها کاملاً بدون کلسترول هستند

آنها سدیم و کالری کمی دارند

سرشار از پتاسیم، ویتامین C، اسید فولیک

فیبر موجود در میوه ها به کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند

میوه ها همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند

بدن ما بدون زحمت میوه ها را هضم می کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی انرژی فوری را تامین می کند. یکی از اصلی ترین فواید میوه ها، استفاده از برنامه شلوغ است. بنابراین، پزشکان اغلب به ورزشکاران، ژیمناست‌ها، زنان باردار و بیماران توصیه می‌کنند که میوه را به رژیم غذایی متعادل خود اضافه کنند تا انرژی مورد نیاز بدن به طور طبیعی تامین شود.

تقریباً هر نوع میوه ای دارای مشخصات تغذیه ای گسترده ای است، اما نوع و مقدار مواد مغذی بسته به انتخاب میوه های مختلف در رژیم غذایی شما متفاوت است. مواد مغذی موجود در میوه برای سلامت و حفظ بدن شما حیاتی است. پتاسیم موجود در میوه ها ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. پتاسیم همچنین می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و به کاهش تحلیل استخوان با افزایش سن کمک کند.

از راحتی میوه ها برای سلامت موهای خود می توانید از طریق ماسک های مو لذت ببرید. ماسک موی خربزه و موز توسط بسیاری از متخصصان زیبایی برای مراقبت از مو در خانه توصیه می شود. همچنین می توانید خمیری از آب لیمو و آلوئه ورا درست کنید و به موهای خود بمالید. اجازه دهید خمیر به مدت حدود دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم به خوبی بشویید. این پک‌ها نه تنها کیفیت مو را بهبود می‌بخشند، بلکه به شرایط پوست سر مانند شوره سر و خارش نیز پایان می‌دهند.

میوه بهتر است به صورت خام و زمانی که رسیده است مصرف شود. از پختن میوه خودداری کنید زیرا تمام مواد مغذی از بین می رود. یک رژیم غذایی سرشار از میوه می تواند از شما در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. FODMAP ها در لبنیات، گندم، سیر، پیاز، لوبیا، برخی میوه ها، شیرین کننده های مصنوعی و سایر غذاها یافت می شوند. و برخی افراد به خوبی قادر به هضم آنها نیستند.