مقدمه ای بر ماساژ آروماتراپی

لمس برای همه موجودات زنده مهم است زیرا یکی از اولین و اساسی ترین وسایل ارتباطی است. ماساژ فقط یکی از راه‌های انتقال احساسات است، امیدوارم طبیعتی دلپذیر داشته باشد.

همانطور که بدن تنش‌های فیزیکی و عاطفی روز را در عضلات گردن، پشت، سر و اندام‌ها ذخیره می‌کند، ماساژ نیز راهی برای رهایی از این تنش‌های عضلانی است و در نتیجه تنش‌های روانی مرتبط را نیز از بین می‌برد. علاوه بر این، ماساژ می تواند گردش خون را تحریک کند: همیشه باید به هدف ماساژ توجه کنید – اگر ماساژ برای بهبود خواب انجام شود، یک ساییدگی نیروبخش می تواند اثر معکوس داشته باشد!

ماساژ آروماتراپی یک حس اضافی – حس بویایی – را به مزایای اساسی ماساژ اضافه می کند. بوها این قدرت را دارند که احساسات و خاطرات را مستقل از افکار آگاهانه برانگیزند. ترکیبی از رایحه درمانی و ماساژ یک تجربه قدرتمند را ایجاد می کند – اساساً ماساژ دهنده انرژی و لمس خود را به گیرنده منتقل می کند.

برخلاف تصور عمومی، ماساژ پیچیده یا سخت نیست و با رعایت چند قانون ساده می‌تواند بخش مهمی از روند درمان باشد.

همیشه طوری ماساژ دهید که جریان بدنتان به سمت قلب شما باشد. هنگام ماساژ شکم، جریان در جهت عقربه های ساعت با استفاده از حرکات دایره ای که جریان را دنبال می کنند انجام می شود.

از نیازهای شخصی که ماساژ می‌دهید آگاه باشید تا مطمئن شوید که تجربه‌ای مفید و سودمند است، مخصوصاً وقتی با افراد جوان و خیلی مسن سروکار دارید.

در زیر یک راهنمای ساده برای انواع مختلف ماساژ و حرکاتی که می توان برای به دست آوردن بهترین نتیجه استفاده کرد، آورده شده است.

چه چیزی نیاز دارم؟

ماساژ آروماتراپی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از روغن‌های ضروری است، اما همچنان به آماده‌سازی ابزارها و فضای کاری شما کمک می‌کند.

داشتن یک محیط گرم، بدون کشش و ساکت که در آن مزاحمتی برای شما ایجاد نشود و تمام روغن ها و لوازم جانبی شما، مانند ب. حوله های تمیز، به راحتی در دسترس هستند.

همه اسانس ها باید قبل از ماساژ روی بدن یا صورت در روغن حامل یا پایه رقیق شوند. به عنوان یک قانون کلی، نسبت اسانس به روغن پایه باید به صورت زیر باشد:

10 تا 15 قطره اسانس در 60 میلی لیتر (12 قاشق چایخوری) روغن پایه.

(برای مشاهده طیف کامل روغن های حامل ما برای استفاده در ماساژ رایحه درمانی اینجا را کلیک کنید)

سکته مغزی ماساژ اساسی

ماساژ آروماتراپی نیاز به حرکات نوازش طولانی و آهسته دارد که همیشه تماس با بدن را حفظ می کند، و متناوب با مالش های کوتاه و اصطکاکی سریع که روغن ها را گرم کرده و به توزیع یکنواخت آن ها روی پوست کمک می کند. نواحی حساس مانند معده، ناحیه لگن و نواحی استخوانی را باید به آرامی نوازش کرد، در حالی که نواحی عضلانی سنگین‌تر مانند شانه‌ها، باسن و پشت را می‌توان بار سنگین‌تری وارد کرد. حرکات اصلی ماساژ که در زیر ذکر شده است شامل حرکات اصلی مورد نیاز برای ماساژ آروماتراپی است.

افلوراژ (حرکات نوازش)

این یک سری حرکات نوازش ملایم است که به روغن ماساژ اجازه می دهد به بدن نفوذ کند و به القای حالت آرامش و آرامش کمک کند. از تمام دست خود برای زدن ضربات کوتاه یا بلند استفاده کنید، این ضربه ها بسته به احساس شما می تواند محکم یا ملایم باشد. این نوع ماساژ به افزایش گردش خون، شل شدن عضلات و رفع استرس و تنش از بدن کمک می کند.

پتریساژ (حرکات ورز دادن)

پتریساژ حرکات ورز دادن ملایمی مانند ورز دادن خمیر است. هنر پتریسیاژ هرگز نباید باعث درد یا ناراحتی شود و باید به آرامی و با دقت انجام شود. معمولاً در قسمت‌های پشت، ماهیچه‌ها و چربی استفاده می‌شود و برای دفع سموم به دام افتاده، شل کردن عضلات و جریان یافتن سیستم لنفاوی مفید است. با هر حرکت ورز دادن به انگشتان شست خود فشار کمی وارد کنید.

اصطکاک (حرکات دایره ای)

به ویژه برای مناطق سرد یا با گردش ضعیف مفید است. پوست را با حرکات دایره ای با کف دست و با حرکات کوتاه و سریع مالش دهید.

حرکات حسابی

انگشتان خود را در مفاصل سفت نگه دارید تا شبیه انتهای چنگک جمع شوند، یا انگار در حال نواختن پیانو هستید، و در حالی که نوک انگشتان پوست را لمس می کنند، با یک یا هر دو دست به سمت عقب بدنتان حرکت کنید.

حرکات سیلی زدن

یک یا هر دو دست را مشت کنید و انگشتان را در حالی که در مشت گرفته اید شل و شل نگه دارید و آنها را با یک حرکت سریع طبل زدن به بدن خود بالا و پایین بپرید. ضربه زدن را می توان با دست های صاف و نوک انگشتان به سمت پایین یا با دو طرف دست و یا حتی با کف دست ها به سمت بالا انجام داد.

پنج حوزه اصلی ماساژ

ماساژ دست

ماساژ سر، گردن و صورت

ماساژ پا

ماساژ شانه و پشت

ماساژ کامل بدن

>> ماساژ دست

این به ویژه برای افراد مسن و افرادی که برای ماساژ پشت، پا یا صورت مناسب نیستند مناسب است. لمس ملایم دست‌ها می‌تواند بسیار آرام‌بخش باشد – انگشتان پر از انتهای عصبی هستند و می‌توانند به اندازه پاها با قسمت‌های مختلف بدن هماهنگ شوند.

یک تسکین دهنده سریع استرس این است که به آرامی دست های گیرنده را از مچ تا نوک انگشتان با یک لمس سبک و روان با استفاده از هر پنج انگشت نوازش کنید.

>> ماساژ سر، گردن و صورت

اسانس های انتخابی خود را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و انگشتان خود را دور سر خود ماساژ دهید. فقط با استفاده از نوک انگشتان خود، به آرامی اما محکم به اطراف و بالای سر با یک حرکت صاف و کنترل شده ضربه بزنید.

برای سردرد، بهتر است از قاعده گردن شروع کنید و تا انتهای پوست سر ادامه دهید. از انگشتان در حرکات افلراژ محکم اما نه خشن استفاده کنید. تا زمانی که لازم است ادامه دهید. همچنین گنجاندن ناحیه بالای شانه که اغلب سفت است و حتی می‌تواند منبع سردرد باشد نیز می‌تواند مفید باشد.

ماساژ خود صورت خط فک درست زیر گوش نیز می تواند به آمادگی برای موقعیت های استرس زا مانند امتحانات، مصاحبه های شغلی و غیره کمک کند.

برای ادامه ماساژ گردن، دست های خود را به سمت قاعده گردن حرکت دهید و یک دست خود را در هر طرف مهره ها قرار دهید (هرگز به مهره ها فشار نیاورید).

با استفاده از حرکات دایره ای کوچک اما سفت، از پایه گردن کار کنید و به سمت پایین پوست سر و سپس به سمت پایین کناره های گردن حرکت کنید. دور گردن را با حرکات ملایم اما محکم کار کنید.

>> ماساژ پا

ماساژ از انگشتان پا تا مچ پا؛ اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که کسی این کار را برای شما انجام می دهد، شست ها باید بالای کف پا با انگشتان قرار بگیرند. اگر پاهای خود را درست می‌کنید، ممکن است برایتان راحت‌تر باشد که انگشت شست را در بالا و زیر آن قرار دهید.

>> ماساژ شانه و پشت

قبل از شروع ماساژ، مطمئن شوید که گیرنده به راحتی دراز کشیده است، ترجیحاً رو به پایین روی یک زمین، تخت یا تشک با روکش خوب، با یک حوله یا بالش گردن در زیر قسمت بالایی سینه، برای اطمینان از آرامش سر و گردن، رو به پایین. موقعیت

از شانه ها شروع کنید، شست و کف دست خود را با حرکات افلوراژ و پتریساژ ماساژ دهید و از قاعده گردن تا شانه به سمت بیرون حرکت کنید. همچنین درگیر کردن ناحیه کتف با انجام حرکات دایره ای بزرگ در اطراف بالای شانه تا درست زیر کتف می تواند مفید باشد.

به سمت پایین به سمت ناحیه کمری پشت حرکت کنید، از ضربات افلوراژ استفاده کنید، یک دست را در دو طرف مهره ها قرار دهید، تمام دست را صاف به پشت بکشید، به سمت شانه اطراف و روی تیغه شانه حرکت دهید و به سمت پایین حرکت کنید. پهلوها به سمت پایین پشت به تعداد دلخواه تکرار کنید.

توجه: روی مهره ها ماساژ ندهید زیرا ستون فقرات بسیار حساس است. همیشه دست‌ها، انگشتان و شست‌ها را به سمت پایین ستون فقرات حرکت دهید.

>> ماساژ کل بدن

ماساژ کامل بدن باید شامل تمام ماساژهای فوق باشد، اما شامل بازوها، پاها و شکم نیز می شود.

بازوها – استفاده از حرکات رو به بالا از مچ تا زیر بغل. در صورت نیاز از پتریساژ در نواحی چرب و عضلانی استفاده کنید.

شکم – فقط از حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت با حرکات مشت زدن افلوراژ استفاده کنید.

پاها – همیشه پاها را از مچ پا تا ران با حرکات افلوراژ به سمت بالا ماساژ دهید. در صورت لزوم از پتریساژ روی نواحی چربی یا عضلانی استفاده کنید. (هرگز رگهای واریسی را از بین نبرید)

پایین شکم و باسن – با حرکات افلوراژ، از پایین کمر شروع کنید و باسن را به پایین بلغزانید، سپس هر دست را به سمت پایین شکم بکشید. تمام دست را صاف روی پوست استفاده کنید.

رژیم لاغری سریع