مقابله با حمله نقرس در حین پرواز: خلاصه

حملات نقرس در سفرهای هوایی نسبتاً رایج است. این چیزی است که ممکن است نشنیده باشید یا به آن فکر نکرده باشید، اما در اینجا اطلاعات مهمی وجود دارد که باید در هنگام سوار شدن به هواپیما از آن آگاه باشید، به خصوص اگر فراموش کرده اید که داروی نقرس خود را قبل از سوار شدن به هواپیما مصرف کنید.

دو عامل مهم وجود دارد که می تواند باعث حملات نقرس شود، به خصوص در هنگام پرواز. این می تواند به دلیل عدم تحرک یا به دلیل کم آبی بدن باشد. بنابراین، توصیه می شود با ورزش منظم مطمئن شوید که همیشه خون را در گردش و هیدراته نگه دارید. صندلی های اقتصادی در هواپیما به سختی فضای پای کافی را برای حرکت در اختیار شما قرار می دهد. پاهای شما همیشه گرفتگی دارند مگر اینکه اندام کوچکتری داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که شما این امتیاز را دارید که در طول پرواز آب و مایعات دیگر بخواهید.

به دلیل جریان خون کند، به خصوص با پلاسمای بیش از حد اشباع شده و افزایش حضور اسید اوریک، احتمال حمله نقرس وجود دارد. به عبارت دیگر، احتمال بیشتری وجود دارد که اسید اوریک موجود در کریستال های MSU متبلور شود و باعث درد، التهاب و تب حمله حاد نقرس شود. این درد در پا بدتر می شود، به خصوص اگر در طول پرواز برای مدت طولانی بایستید.

حمله نقرس در شست پا شایع است. بنابراین به پاهای خود توجه ویژه ای داشته باشید. گرم نگه داشتن آنها به عنوان سرد یکی دیگر از دلایل متبلور شدن اسید اوریک است. همچنین، این یک واقعیت طبیعی است که پاها سردترین قسمت بدن هستند. برای بهبود گردش خون در هواپیما، چند نکته ساده وجود دارد که باید در نظر داشته باشید

i) بین پروازها در راهرو بالا و پایین بروید.

ii) اگر پرواز شما دارای توقف یا ترانزیت است، به‌جای نشستن در صندلی‌های سالن یا بار، تا جایی که ممکن است راه بروید.

iii) در طول پرواز همچنین یک بروشور اطلاعاتی با چند تمرین ساده برای بهبود گردش خون در بدن خود دریافت خواهید کرد.

دلیل اصلی کم آبی بدن این است که هوای داخل کابین دارای رطوبت کمتری نسبت به هوای معمولی است که روی زمین تنفس می کنیم. کم آبی برای نقرس خوب نیست و زمانی که مدت پرواز طولانی باشد، خطر افزایش می یابد. اسید اوریک خیلی محلول نیست، اما نوشیدن مقدار زیادی آب در واقع می تواند به کاهش احتمال کریستال شدن کمک کند. متخصصان معمولاً توصیه می کنند که باید روزانه 6/8 × 6 لیوان آب مایع نوشیده شود. بنابراین زمانی که در پرواز هستید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.