مصرف بیش از حد مکمل ها؟

امروزه بسیاری از خانوارها برای خودکفایی و سلامتی، داروخانه کوچک خود را با مکمل های غذایی موجود در آشپزخانه دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، به اطراف کمد خود که بطری ها را در آن نگهداری می کنید نگاهی بیندازید. آیا بیش از 10-15 محصول مختلف وجود دارد که هر روز استفاده می کنید؟ اگر چنین است، شاید زمان آن رسیده است که در نظر بگیرید که آیا واقعاً نیاز به مصرف همه مکمل‌ها دارید و کدام یک برای سلامتی شما مفیدتر است. حتی با استفاده از مکمل‌های سلامت طبیعی، باز هم می‌توانید چیزهای بسیار خوبی دریافت کنید.

محصولات بهداشتی طبیعی بهتر است به عنوان پلی برای سلامتی و مراقبت از خود استفاده شوند. به عبارت دیگر، آنها به شما کمک می کنند از آنچه اکنون احساس می کنید به آنچه می خواهید در بدن خود احساس کنید بروید. آن‌ها می‌توانند به هضم غذا کمک کنند، جوش‌های پوستی را از بین ببرند، خواب خوب شبانه را تقویت کنند و استرس شدید را کاهش دهند. با این حال، اگر بیش از حد به این محصولات تکیه کنیم، می‌توانیم نکته اصلی مراقبت از خود را در درجه اول از دست بدهیم و به سادگی از مکمل‌ها به عنوان ابزار یا پلی برای سلامتی بهتر استفاده کنیم. مکمل همه چیز نیست، و نه یک راه حل جادویی.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که ما فقط می‌توانیم مقدار محدودی را پردازش کنیم و ممکن است بدن خود را با مکمل‌های بیش از حد بارگیری کنیم. کپسول ها، قرص ها و پودرها همگی باید توسط دستگاه گوارش و کبد تجزیه و متابولیزه شوند. ذهن همچنین باید به خاطر داشته باشد که هر 10 تا 20 مکملی را که ممکن است نیاز داشته باشیم مصرف کنیم، و این چک لیست حتی می تواند منجر به استرس شود (در نتیجه برخی از مزایای سلامتی محصولات را نفی می کند).

چه مکمل‌هایی که خودتان تجویز کرده‌اید یا مکمل‌هایی را مصرف کنید که توسط یک یا چند ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود، می‌توانید همه آن‌ها را روی میز بگذارید و به طور بالقوه روال خود را به حدود ۵ مکمل یا کمتر ساده کنید. تصمیم بگیرید که کدام محصولات برای سلامت کلی شما و سیستم های اندامی که به بیشترین حمایت نیاز دارند، بهترین هستند. به یاد داشته باشید که سلامت شما در زمان‌های مختلف بسته به شرایطی که دارید متفاوت به نظر می‌رسد. روال مصرف مکمل همراه با شرایط زندگی و احساس شما تغییر می کند.

مطمئن نیستید کدام مکمل ها کار می کنند یا چگونه روی شما تاثیر می گذارند؟ نکات زیر را امتحان کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را بازنشسته کنید:

  • 1-2 هفته از مکمل هایی که در مورد آنها مطمئن نیستید استراحت کنید، به خصوص اگر به خاطر نمی آورید که چرا از ابتدا مصرف آنها را شروع کرده اید. آیا بعد از آن احساس متفاوتی دارید؟
  • اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما مکمل(ها) را توصیه کرد، از او بپرسید که چه محصولات دیگری با درمان شما مرتبط است. ممکن است بتوانید آنچه را که می گیرید دوباره ارزیابی کنید.
  • چیزی منقضی شده؟ اگر روی برچسب محصول تاریخ انقضا نوشته شده است، زمان خوبی است که در نظر بگیرید که آیا هنوز باید آن را مصرف کنید یا خیر، و اگر چنین است، یک دسته جدید سفارش دهید.
  • اگر دو یا چند مکمل غذایی دارید که هدف یکسانی دارند، اغلب می توانید خود را به یک محصول با این عملکرد محدود کنید. به عنوان مثال، به جای مصرف دو فرمول آداپتوژن (تسکین دهنده استرس)، یکی را انتخاب کنید که برای سلامتی شما مناسب است.
  • اگر یک بطری از قرص‌های بزرگ دارید که نمی‌خواهید مصرف کنید، تنتور یا چای با طعم ناخوشایند، یا محصولی که حاوی 3 یا بیشتر قرص در یک نوبت است، چه زمان خوبی است که دوباره بررسی کنید که واقعاً به آن نیاز دارید.

هنگامی که حدود 5 محصول یا کمتر برای سلامتی خود دارید، ببینید روال جدید چه احساسی در شما ایجاد می کند. و با زمانی که از به خاطر سپردن 10 تا 20 مکمل مختلف به دست می آورید، می توانید به روش های دیگری از سلامت خود مراقبت کنید. باقی مانده. کش آمدن. یک لحظه خوب برای انجام هیچ کاری! به پیاده روی بروید یا از ورزش مورد علاقه خود لذت ببرید. به موسیقی گوش دهید، به میزان مصرف آب خود ادامه دهید، از شنا لذت ببرید. بدن شما از روتین متمرکز مکمل ها و فرصتی برای امتحان چیزهای جدید برای سلامتی خود لذت خواهد برد.