لانچ پیاده روی هالتر

لانچ پیاده روی با هالتر یکی از ورزش های محبوب بدنسازان می باشد. این حرکت یک تمرین کامل برای تقویت عضلات پا بوده و ترکیبی از وضعیت کاردیو و وزنه برداری با هالتر می باشد. این تمرین را هم می توانید در یک ست با چند تکرار و هم با محاسبه میزان مسافت انجام دهید ( بستگی به سبک آمادگی جسمانی و اهداف شما دارد ).

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله ران پا
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : ترکیبی
  • سطح تمرین : پیشرفته
  • ابزار مورد نیاز : هالتر
  • نوع نیرو : فشاری ( یک طرفه )
  • عضلات ثانویه درگیر در این تمرین : عضلات شکم ، ابداکتور ران ، ماهیچه ساق پا ، ماهیچه سرین ، همسترینگ ، سرشانه ، ذوزنقه ای ، پشتی کوچک
آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )
آناتومی بدن ( عضله چهار سر زانو )

نحوه انجام تمرین لانچ پیاده روی با هالتر :

  1. پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان باز کرده و یک هالتر را روی عضله ذوزنقه ای خود قرار دهید.
  2. برای شروع با یک پا به سمت جلو قدم برداشته و اجازه دهید هر دو زانوی شما به صورت هم زمان خم شوند.
  3. تا جایی پایین بروید که پشت زانوی شما در تماس با سطح زمین باشد.
  4. به نقطه شروع تمرین لانچ پیاده روی با هالتر بازگشته و صاف بایستید.
  5. همین روند را برای پای سمت دیگرتان نیز تکرار کنید.
  6. تا جایی که می توانید این تمرین را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • برای انجام تمرین لانچ پیاده روی اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای راه رفتن وجود داشته باشد. زمانی که به انتهای مسیر رسیدید ، به آرامی بپرخید و به نقطه شروع بازگردید.
  • مراقب باشید در حین انجام دادن این حرکت زانوی شما در مسیر انگشتان پا قرار نگیرد. انجام این کار استرس زیادی بر روی زانوی شما قرار می دهد.
  • در طول حرکت سر شما باید رو به جلو و کمرتان کاملا صاف باشد. مراقب باشید ستون فقرات شما قوس دار نشود.
آموزش اجرای صحیح لانچ پیاده روی هالتر

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ران و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید