فواید و خواص غذای تند برای زنان و مردان | با خوردن غذاهای تند بر طول عمر خود بیفزایید | کاهش درد مفاصل و ماهیچه با فلفل چیلی


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، بسیاری از مردم به غذاهای خاص چینی‌ها می‌خورند، زیرا طعم تندی را دوست دارند. درک نمی‌کنند که چرا آنها دیگران را با غذای گرم و تند شکنجه می‌دهند. اینها فواید سلامتی غذاهای تند است که باعث می‌شود، شما به بطری سس تند یک نگاه بیندازید.

مصرف غذای تند فواید زیادی دارد که برای زنان بیشتر از مردان است.

فواید و خواص غذای تند برای زنان و مردان |  با خوردن غذاهای تند بر طول عمر خود بیفزایید |  کاهش درد مفاصل و ماهیچه با فلفل چیلی

فواید و خواص غذای تند برای زنان و مردان

۱. مبارزه با مبارزه

مجله تایم، خواند را قا مخفی خواند، چون خطر ابتلا به درمان، آلزایمر، بیماری‌های بیماری بیماری، ورم مفاصل و سرطان را افزایش می‌دهد. ادویه هایی مانند زردچوبه میخک، دارچین و زنجبیل خاصیت، ضدانسان قوی دارند، می توانند به مبارزه با مقاومت کمک کنند. بر اساس تحقیقات، کورکومین، دارویی که در زرد چوبه یافت می شود به کاهش ورم کمک می کند.

۲. عمر بابیشتر

اگر یک صد سال زندگی کنید، می‌توانید در غذاهایتان استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و مرکز ملی و کنترل بیماری‌ها، خوردن غذای تند به مدت شش یا هفت روز در هفته می‌تواند خطر مرگ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

می‌گویند نمی‌توان گفت که به طور مستقیم غذای تند بر طول عمر طولانی ربط دارد و مطالعات بیشتری برای تایید این یافته‌ها انجام شود. با این حال، آنها بر این باورند که مصرف غذای خوراکی می‌تواند منجر به خطراتی مانند سرطان، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی شود.

۳. کاهش خطر به سرطان

کپسایسین، ترکیبی که در فلفل چیلی یافت می‌شود، می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. در مطالعه حیوانی، دریافتند که کپسایسین مانع سرطان پروستات می شود. افزودن زردچوبه به غذاها می‌تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. با توجه به تحقیقات، کورکومین می‌تواند خطر معده، مغز، استخوان و پستان را کاهش دهد.

۴. کنترل هوس غذا خوردن و کاهش وزن

وقتی حتی گرسنه نیستید، غذا می‌کنید؟ ادویه‌هایی مثل دارچین می‌توانند سطح قند خون شما را تنظیم کنند و در نتیجه می‌شوند که هوستان را کنترل کنید. به گفته دانشگاه جورجیا، ادویه‌های دیگری که می‌توانند به تنظیم قند کمک کنند، عبارتند از:

ریحان

میخک قرم

استوخدوس

پونه کوهی

بادرنجبویه

نعناع و گشنیز

۵. افزایش متابولیسم

شما باید راه‌های موجود برای بالا نگه داشتن متابولیسم پیدا کنید. طبق تحقیقات، با استفاده از فلفل قرمز می‌توانید بدن خود را بالا نگه دارید. این ادویه هم می‌تواند باشد شما را تنظیم کند.

ممکن است فلفل قرمز ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما به تنهایی نمی‌تواند ورزش منظم باشد. اگر می‌خواهید متابولیسم بدن را تمام روز بالا نگه دارید، با تمرینات و ورزش‌ها قدرت و توده عضلانی خود را تقویت کنید.

۶. درد تسکین

آیا می دانستید که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل چیلی وجود دارد و حس تندی را می دهد، یکی از مواد اصلی در تسکین درد است؟ فلفل چیلی را به غذای خود اضافه کنید، تا درد مفاصل و ماهیچه را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد که کپسایسین می تواند در بیماران مبتلا به آرتروز، روماتیسم و ​​ورم مفاصل و فیبرومیالژیا کاهش دهد.

۷. جذب بیشتر مواد مغذی

شما به احتمال زیاد از این استراتژی ها برای دریافت مواد مغذی بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنید. حالا می‌توانید ادویه را به لیست غذایی خود اضافه کنید و از مواد مغذی جلوگیری کنید. فلفل سیاه مثال خوبی است. نشان داده شده است که جذب کورکومین و مواد مغذی را می دهد و می تواند به افزایش مصرف داروها نیز کمک کند.

۸. بهبود سلامت قلبی

محققین کرده اند که خطر کمتری از مشاهده عملکرد قلبی و سکته در فرهنگ هایی وجود دارد که در آن مردم غذای تند می خورند. همچنین کشف کردند که مواد اولیه فعال در فل چیلی، به کاهش کلسترول پلاسما می کنند.

۹. جلوگیری از بیماریهای باکتریایی

زیره و زردچوبه می‌تواند به مبارزه با کمک‌های مفید در بدن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که این ادویه خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان قوی دارند.

۱۰. تسکین استرس

آیا تا به حال بعد از خوردن غذاهای تند احساس تنش شدیدی کرده اید؟ خوب، ادویه باعث می‌شود که مغز شما اندورفین و دوپامین آزاد کند، هورمون‌های حس خوب می‌تواند شما را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

رژیم لاغری سریع