غذاهای مناسب برای انواع پوست بهترین ویتامین ها و مواد غذایی برای پوست های مستعد آکنه و کدر



به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لاین سلامت، احتمالاً یک شب فست فود خورده اید و صبح روز بعد در آینه نگاه کرده اید، از وضعیت پوست خود شگفت زده خواهید شد. این واقعیت که تغذیه ما بر سلامت پوست ما تأثیر می گذارد غیرقابل انکار است. محققان می گویند خوردن غذاهای سالم و حذف برخی مواد غذایی بر اساس نوع پوست می تواند به بهبود آن کمک کند.

پوست خود را بشناسید

اول از همه، شما باید نوع پوست خود را تعیین کنید. پس از پاکسازی پوست از هیچ محصولی استفاده نکنید و پس از چند ساعت به ظاهر آن توجه کنید. چند سرنخ وجود دارد که می تواند به شما در تعیین نوع پوست کمک کند.

اگر پوست شما براق به نظر می رسد، پوست چرب دارید.
اگر پوست شما پوسته پوسته، قرمز یا تحریک شده است، پوست خشکی دارید.
اگر پوست شما در برخی نواحی چرب و در برخی دیگر خشک است، پوست مختلط دارید.

پوست خشک

با این حال، اگر پوست شما خشک است، ممکن است تشنه باشد. در این مورد، هر روز دو لیتر آب بنوشید این می تواند مفید باشد، اما می توانید از طریق میوه هایی مانند هندوانه نیز آب دریافت کنید. همچنین می توانید پوست خود را از طریق اسیدهای چرب مانند آووکادو، روغن زیتون و ماهی قزل آلا آبرسانی کنید.

فراموش نکنید که کافئین می تواند پوست را خشک کند. علاوه بر این، کمبود ویتامین A و C می تواند به خشکی پوست کمک کند.

روغنی

اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی خود ممکن است تنها راه حل باشد. اما فراموش نکنید که هنوز باید این کار را انجام دهید چربی های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل که نیاز دارید. با این حال، غذاهای چرب و بسیار فرآوری شده مانند سیب زمینی سرخ شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.

پوست ترکیبی

افرادی که پوست مختلط دارند نیازی به حذف کامل کربوهیدرات ندارند، اما مهم است که به غلات و گندمی که می خورید توجه کنید. کربوهیدرات ها می توانند باعث التهاب شوند. هنگام انتخاب کربوهیدرات ها، کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای یا کینوا را انتخاب کنید.

آکنه پوست

اگر آکنه دارید، ویتامین سی از انواع توت ها و میوه ها مقدار زیادی دریافت کنید. همچنین روی این می تواند برای آکنه واقعا مفید باشد و می توانید آن را در صدف و پروتئین حیوانی بدون چربی به دنبال غذاهایی مانند مرغ، غلات غنی شده و تخم کدو باشید.

همچنین باید از محصولات لبنی پرچرب و غذاهای شیرین یا چرب خودداری کنید. این غذاها باعث التهاب پوست و ایجاد آکنه می شوند. پروبیوتیک ها، مانند آنهایی که در ماست یونانی یافت می شوند، می توانند به درمان آکنه کمک کنند. قبل از حذف غذاهای دارای فواید تغذیه ای مانند لبنیات با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

پوست کدر

پوست کدر اغلب به دلیل تأثیرات محیطی ایجاد می شود. یکی از راه های مبارزه با استرس آنتی اکسیدان مصرف کنیدمیزبان.

“لیکوپن” یک آنتی اکسیدان مفید برای پوست است. میوه ها و سبزیجات صورتی یا قرمز سرشار از لیکوپن هستند. کاکائو همچنین منبع طبیعی آنتی اکسیدان است. بنابراین، برای داشتن پوستی شفاف، حداقل ۷۵ درصد شکلات تلخ را فراموش نکنید.