عضلات خود را بشناسید – پایین تنه

آشنایی با ماهیچه‌هایی که بدن شما را تشکیل می‌دهند، مزایای بیشتری نسبت به اینکه به شما اجازه می‌دهد با شرکای تمرینی خود در فروشگاه‌های مختلف چت کنید، دارد. هرچه بیشتر با عضلاتی که تمرین می کنید آشنا باشید، بهتر می توانید قضاوت کنید که چه پیشرفت هایی لازم است. در این مقاله با عضلات تشکیل دهنده پایین تنه آشنا می شویم.

این جایی است که عضلات بزرگ و قوی را پیدا خواهید کرد که به ما امکان حرکت می دهند. عضلات اصلی زیر کمر به شرح زیر است:

1. عضله چهار سر ران – این یک گروه از چهار عضله است که در جلوی ران قرار دارند. این‌ها عبارت‌اند از واستوس جانبی در خارج، واستوس میانی در داخل، واستوس میانی در بین و رکتوس فموریس در بالای آن. نقش این عضلات این است که پا را از حالت خمیده دراز کنند.

2. همسترینگ – اینها در پشت ساق قرار دارند و از عضله دوسر رانی، نیمه تاندینوزوس و نیمه غشایی تشکیل شده اند. همسترینگ برای خم کردن زانو استفاده می شود، زیرا پاشنه پا به سمت باسن کشیده می شود.

3. گلوت ها – اینها باسن را تشکیل می دهند و از گلوتئوس ماکسیموس که مفصل ران را می پوشاند و گلوتئوس مدیوس و مینیموس در قسمت بیرونی باسن تشکیل شده اند. گلوتئوس ماکسیموس اکستنشن مفصل ران را تسهیل می‌کند در حالی که دو طرف دیگر پا را به پهلو بلند می‌کنند تا عملی به نام ربودن لگن انجام شود.

4. فلکسورهای لگن – اینها در مقابل باسن در جلوی لگن قرار دارند. متشکل از پسواس ماژور و ایلیاکوس، پا را به سمت جلو بلند می کنند.

5. گوساله ها – این گوساله ها از گاستروکنمیوس و سولئوس تشکیل شده اند. وظیفه شما این است که پای خود را در مچ پا صاف کنید.

رژیم لاغری سریع