طولانی تر زندگی کنید – راه های ساده برای زندگی طولانی تر و سالم تر

حدس بزن چی شده؟ سبک زندگی شما می تواند باشد کوتاه کردن زندگی تو. حالا این یک فکر ترسناک است.

اگر تناسب اندام و اضافه وزن ندارید، به احتمال زیاد نسبت به افرادی که تناسب اندام و لاغر هستند، زندگی کوتاه تری خواهید داشت. در واقع، شما می توانید به ازای هر 5 کیلوگرم چربی اضافی که دارید، 36 روز عمر خود را کوتاه کنید.

منصفانه نیست درسته؟ تناسب اندام، لاغر و عمر طولانی تری داشته باشید؟ اما قبل از اینکه با یک تخته شکلات روی مبل برگردید تا شما را شاد کند، نترسید – تغییرات ساده و موثری وجود دارد که می توانید در برنامه روزانه خود ایجاد کنید. آنهایی که باید به زندگی طولانی تری منجر شوند.

از همه مهمتر، لازم نیست به باشگاه بروید یا رژیم بگیرید!

با این حال، ابتدا دریابید که آیا نیاز به کاهش وزن دارید و اگر چنین است، چقدر باید وزن کم کنید. خودتان را وزن کنید (بدون تقلب، نیازی نیست به کسی بگویید) و قدتان را بفهمید (نکته: با پای برهنه بایستید و ارتفاع سر را مستقیماً روی دیوار قرار دهید، سپس دیوار را در ارتفاع سر علامت بزنید و از زمین تا علامت اندازه بگیرید). وزن خود را بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر تقسیم کنید. این شاخص به شاخص توده بدنی یا BMI معروف است و باید بین 18.5 تا 25.0 باشد. اگر نمره شما بیش از 25.0 باشد اضافه وزن دارید و اگر بیش از 30.0 باشد چاق هستید.

اگر تناسب اندام ندارید، احتمالاً نیازی ندارید که به شما بگویم چگونه بفهمید. نفس نفس زدن پس از فعالیت خفیف معمولاً یک سرنخ است. و چقدر سریع تنفس (و ضربان قلب) شما به حالت عادی باز می گردد.

بنابراین – شما شجاع بودید و تصمیم گرفتید برای بهتر شدن تغییر کنید. آفرین، این سخت ترین قسمت است. اکنون قدم‌های کوچکی را امتحان کنید که می‌تواند منجر به جهش‌های بزرگ به سوی آینده‌ای (طولانی‌تر) سالم‌تر شود!

در اینجا فقط برخی از چیزهای ساده وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

1. از نخ دندان استفاده کنید. باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند نیز باعث بیماری قلبی و گردش خون می شوند و نخ دندان کشیدن روزانه می تواند سن بیولوژیکی شما را تا 6 سال کاهش دهد.

2. بعد از جوشیدن، قبل از دم کشیدن چای، اجازه دهید کتری یک دقیقه خنک شود. این باعث آزاد شدن آنتی اکسیدان های بیشتری از چای می شود و آنتی اکسیدان ها می توانند روند پیری را کاهش دهند.

3. به جای آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید. شما می توانید با 6 بار در روز رفتن از پله ها به مدت یک سال 2 کیلوگرم از افزایش وزن خود را کاهش دهید – بدون اینکه هیچ تغییر دیگری ایجاد کنید.

4. ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید. مقادیر مناسب این مواد مغذی می تواند با حفظ سلامت قلب و بدن و جلوگیری از بیماری های طولانی مدت، امید به زندگی را افزایش دهد.

5. آب بیشتری بنوشید. 2.5 لیتر مایعات در روز مصرف کنید. آبرسانی مناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، یبوست را برطرف می کند، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد و می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

6. سیگار را ترک کنید. سیگار احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

و اگر همه آنها بیش از حد شایسته به نظر می رسند، در مورد این پیشنهادات نسبتاً سرگرم کننده چطور؟

7. با عزیزانتان شاداب باشید. می تواند به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید و جوان تر به نظر برسید. رابطه جنسی هورمون های رشد را ترشح می کند و باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و زوج هایی که زندگی جنسی خوبی دارند بیشتر از آنهایی که این کار را انجام نمی دهند عمر می کنند.

8. در آخر هفته استراحت کنید. اگر روز دوشنبه سرحال و آماده به محل کار خود بیایید سه برابر کمتر احتمال دارد که در اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی بمیرید، بنابراین کامپیوتر را خاموش کنید و در حیاط خانه قدم بزنید یا سفالگری کنید.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که قدم های کوچک می توانند تفاوت های بزرگی ایجاد کنند، فقط باید آنها را ادامه دهید. برای مثال، چگونه یک فیل را می‌خورید (با فرض اینکه واقعاً به جویدن پاکیدرم علاقه دارید)؟ پاسخ این است: یک لقمه در یک زمان! به عبارت دیگر پیشرفت مستمر به سمت اهداف خود. دستاوردهای قابل مدیریت که به سرعت تبدیل به ماهیت دوم می شوند.