طرز تهیه 3 مدل سالاد کتویی

دسته بندی : دستور غذا

زمان انتشار : 1399/11/01

زمان به روز رسانی : 1399/11/01

ممکن است انتخاب سالادی که مطابق رژیم کتوژنیک باشد، دشوار به نظر برسد. ما در این مقاله چند نوع سالاد کتوژنیک را به شما معرفی می کنیم:

 

*سالاد مرغ گریل شده

این سالاد، چندان پروتئینی نیست ولی به دلیل وجود روغن زیتون فرابکر، آووکادو و زیتون در آن، سرشار از اولئیک اسید و سایر اسید های چرب مفید است.

مطالعات زیادی نشان داده اند که اولئیک اسید خاصیت ضد التهابی دارد و همچنین از بروز بیماری هایی مثل سرطان پیشگیری می کند.

 

مواد لازم برای ۲ نفر:

۲۲۵ گرم ران مرغ گریل شده ی خرد شده

۲۰۰ گرم کاهوی خرد شده

۶۰ گرم گوجه ی گیلاسی خرد شده

نصف یک خیار متوسط اسلایس شده

نصف یک آووکادو خرد شده

۲۸گرم پنیر فتا

۲۸گرم زیتون بدون هسته ی خرد شده

دو قاشق غذا خوری سرکه

۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۲ حبه سیر له شده

نمک، فلفل و آویشن به مقدار دلخواه

 

دستور تهیه

 

  1. مرغ ها را با نمک، فلفل و آویشن مزه دار کنید.

 

  1. روغن زیتون را در تابه بریزید و اجازه دهید روی شعله ی ملایم گرم شود. سپس مرغ ها را در تابه قرار دهید و آنقدر آن ها را بپزید تا قهوه ای رنگ شوند.

 

  1. در یک ظرف بزرگ، کاهو، گوجه، خیار، زیتون و روغن زیتون را بریزید. وقتی مرغ سرد شد، آن را تکه تکه کنید و به باقی موادتان بیفزایید.

 

  1. به دلخواهتان، سرکه و ادویه های مورد علاقه تان را به سالاد اضافه کنید.

 

ارزش تغذیه ای:

این مقدار سالاد در کل، ۶۷ کیلو کالری، ۳۰ گرم پروتئین، ۵۲ گرم چربی، ۱۱ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر دارد.

 

 

*سالاد تاکو

این سالاد، در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می شود. این سالاد منابع کلسیم سرشاری دارد. مثل خامه و پنیر. کلسیم نقش مهمی در سلامت قلب، انتقال پیام عصبی در سیستم عصبی وعملکرد عضلات دارد.

 

مواد لازم برای دو نفر:

۲۲۵گرم گوشت گوساله ی خرد شده

۱۰۰گرم کاهوی خرد شده

نصف یک آووکادو خرد شده

۲۸گرم پنیر چدار رنده شده

۶۰ گرم خامه ی ترش

پیاز قرمز خرد شده

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون فرابکر

یک قاشق غذا خوری زیره ی سبز

یک قاشق غذا خوری پاپریکا

نمک و فلفل

 

دستور تهیه

 

  1. روغن زیتون را در تابه ای بریزید و اجازه دهید با شعله ی ملایم رو به بالا داغ شود. گوشت ها را به آن اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا قهوه ای شوند.

 

  1. نمک، فلفل، پاپریکا و زیره را اضافه کنید و بگذارید گوشت به آرامی بپزد.

 

  1. کاهو، گوجه، آووکادو و پیاز را خرد کرده و در دو ظرف مناسب بریزید.

 

  1. گوشت های سرخ شده را به سالاد اضافه کنید. نهایتا مقدار دلخواه خامه و پنیر چدار روی سالادتان بریزید.

 

ارزش تغذیه ای:

این سالاد ۵۵۵کیلوکالری، ۲۵ گرم پروتئین، ۴۷ گرم چربی، ۹ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر دارد.

 

 

*سالاد بیکن، تخم مرغ و اسفناج

این سالاد انتخاب مناسبی برای هر وعده ی غذایی شماست. سرشار از منابع ویتامین A  است و در حفظ سلامت چشم بسیار موثر است.

 

مواد لازم برای ۲ نفر:

۳ تخم مرغ اب پز شده ی خرد شده

۱۰۰ گرم بیکن سرخ شده

۱۷۰ گرم اسفناج خام

نصف قاشق غدا خوری سس خردل

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

۱ونیم قاشق سرکه

نمک و فلفل

 

دستور تهیه

 

  1. ۳ تخم مرغ را به خوبی بپزید. ۱۰۰ گرم بیکن را هم با روغن زیتون سرخ کنید تا ترد شوند.

 

  1. در یک ظرف، روغن زیتون، سس خردل، سرکه و نمک و فلفل را باهم خوب مخلوط کنید. این چاشنی سالاد شماست.

 

  1. تخم مرغ، بیکن و اسفناج را در یک ظرف ریخته و چاشنی را به آن اضافه کنید.

 

ارزش تغذیه ای:

این سالاد ۳۹۷ کیلوکالری، ۲۱گرم پروتئین، ۳۳ گرم چربی، ۷ گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر دارد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید