صبح‌ها سخت بیدار می‌شوید؟ | چند روش ساده برای خوب خوابیدن


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، پروفسور راسل فاستر (Russell Foster) مدیر موسسه خواب و علوم اعصاب دانشگاه آکسفورد فکر می کنم که برخی از کسانی که فکر می کنند خواب آنها بدتر شده است ممکن است در واقع بهتر بخوابند.

این امر به این دلیل است که آنها خواب بیشتری دارند که ناخواسته آن را به دو یا چند بخش در روز تقسیم می کنند. این الگو به عنوان خواب چند فازی قبل می شود و همان چیزی است که اختراع الکتریسیته توسط بشر اتفاق می افتد.

keruفswr فastr meی‌گwیd: ddr طwldurana کruna ، baraharخی atharah طwalnaی ‌tr ی‌tr ی‌ خ خ خ خ خ خ خ خ چ چ ​​چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چhnabیdndd این امر افراد را به شدت مضطرب می کند زیرا آنها این واقعیت را که شب بیدار می مانند بد تفسیر می کنند.

او می افزاید: در واقع، اگر به الگوهای خواب در دوران ماقبل صنعتی شدن جوامع یا در جوامعی که منبع نور الکتریکی می شوند، نگاه کنید، می بینید که الگوی خواب به این شکل است. شما یک دوره خواب آهسته دارید، از خواب بیدار می شوید، با دیگران می توانید دوباره به خواب می روید و ممکن است یک دوره دیگر از خواب بیدار شوید و دوباره بخوابید.

صبح‌ها سخت بیدار می‌شوید؟  |  چند روش ساده برای خوب خوابیدن

پروفسور فاستر می‌گوید: آیا برای بیدار شدن به ساعت زنگ دار نیاز دارید؟ این امر نشان می دهد که شما به اندازه کافی نخوابیده اید. به گزارش سیناپرس، سؤالات دیگری که باید از خودتان بپرسید عبارتند از: آیا در روزهای تعطیل، زیاد می‌خوابید؟ آیا تعداد زیادی طول می‌کشد تا بیدار شوید؟ آیا صبح از خواب بیدار می‌شوید احساس گیجی می‌کنید؟ آیا وقتی بیدار هستید احساس خواب و میکنید؟

آیا در طول روز به چرت زدن نیاز دارید؟ آیا خود را در حال انجام کارهای احمقانه، غیرقابل تأمل و تکانشی می‌بینید؟ آیا برای ادامه فعالیت های روزانه خود به نوشیدنی های کافئین نیاز دارید؟ به اگر به سوالات بالا بله پاسخ می‌دهید، پروفسور فاستر نکاتی را برای خواب شما گوشزد می‌کند.

۱. آرام شوید: یوگا و باید حواس شما را آرام کرده و شما را کاهش دهید. برای بسیاری از زوج‌ها پایان روز تنها فرصتی است که در مورد مسائل صحبت می‌کنند، اما آنچه در مورد مسائل مالی اتفاق می‌افتد، در مورد مسائل مالی یا نگرانی در مورد بچه‌ها است که باعث افزایش زیاد و بیدار نگه داشتن افراد در شب می‌شود. می شود. پروفسور فاستر می‌گوید، در خانواده، در مسائل مالی و مسائل منفی را برنامه‌ریزی کرده و در زمان خاصی در مسائل سخت صحبت می‌کنیم.

۲. ورزش می تواند استرس را از بین ببرد، به شرطی که خیلی نزدیک به زمان خواب نباشد.

۳. دوش یا حمام شود آرامش بخش می تواند مفید واقع شود.

۴. قبل از خواب چند صفحه از رمان مورد علاقه خود را بخوانید یا به یک عکس قدیمی نگاه کنید. هر چیزی که بتواند لطافت و اندیشه را ترویج کند، برایتان مفید است.

پروفسوربارا ساهاکیان (باربارا ساهاکیان) از دانشگاه کمبریج معتقد است که هفت ساعت بهترین زمان خواب است. در این باره می گوید: خوابی یک مشکل رو به رشد است و من گمان می کنم که این امر به دلیل استرس مزمن ناشی از نگرانی در مورد محیط زیست، دلایل، جنگ روسیه با جمعیت و افزایش هزینه های زندگی باشد.

او همچنین می‌گوید: مردم در واقع بهتر از گذشته می‌خوابند چرا که مطالعات نشان می‌دهند که ۲۷ درصد از مردان و ۲۲ درصد از زنان ساعت‌های طولانی‌تری می‌خوابند و احساس آرامش بیشتری می‌کنند. او می افزاید: محدوده خواب سالم برای بزرگسالان بین ۶ تا ۱۰ ساعت است و خواب مانند کفش است که یک سایز برای همه مناسب نیست و بین افراد مختلف است.

رژیم لاغری سریع