شکلات تیره هوموس (هوموس دسر سالم)


آیا باورتان می‌شود اگر به شما بگویم که یک دسر شکلاتی فاسد نیز می‌تواند سالم و سرشار از پروتئین باشد و در عین حال بسیار آسان و سریع درست شود؟ اینجا شکلات تلخ هوموس ثابت کنید که تغذیه سالم به این معنا نیست که ساعت ها در آشپزخانه بمانید یا غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید!

آیا تا به حال هوموس شیرین را امتحان کرده اید، اما آن را گچی، ملایم، یا به سادگی به اندازه کافی سیر نمی کند؟ خوب، این دستور هوموس تیره نظر شما را تغییر خواهد داد.

ساخته شده از نخ چهار ماده – لوبیا کانلینی، بادام هندی، پودر کاکائو و شربت خرما – این دسر سالم نه تنها خامه ای و سرشار از چربی است، بلکه سرشار از پروتئین است (یک وعده بیش از 6 گرم پروتئین دارد) و از مواد غذایی کامل با منشا گیاهی.

به علاوه، این هوموس شکلاتی تیره همه کاره است و برای هر زمانی از روز ایده آل است. یک لحظه آن را پخش کنید نان برای یک صبحانه متعادل همچنین، اجازه دهید برخی را جاسازی کنیم میوه و کلوچه در آن برای یک میان وعده سالم و خوشمزه. تمشک و توت فرنگی مورد علاقه من هستند… بالاخره چه کسی ترکیب توت فرنگی و شکلات را دوست ندارد؟!

و اگر هوس یک دسر مجلل تر برای سرو در پایان یک شام خانوادگی داشته باشید چه؟ مشکلی نیست! باران ریز و نمناک سس کارامل روی هوموس شیرین سپس آن را با بیسکویت خرد شده و چرا که نه، مقداری خامه فرم گرفته.

در نهایت، آیا می‌دانستید که با کمی اصلاح، می‌توانید این هوموس شکلات تلخ را در فر بپزید و غذاهای غنی و مغذی درست کنید؟ کوکی دوبل چیپسی شکلاتی? تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری بلغور جو دوسر، بیکینگ پودر و چیپس شکلات را به این دستور پخت هوموس شیرین اصلی اضافه کنید. Et voi چند کوکی شکلاتی خوشمزه و سالم هستند!

هوموس شکلات تلخ کامل: چند نکته و ترفند

در اینجا نکاتی در مورد چگونگی شیرین تر و سالم تر کردن هوموس آورده شده است.

  1. لوبیا کانلینی کم سدیم را انتخاب کنید

    برخی از دانه های کانلینی کم سدیم را انتخاب کنید که نه تنها بهتر است شرایط تغذیه (همه ما می دانیم که سدیم بیش از حد می تواند باعث احتباس آب مضر و افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر بیماری های قلبی عروقی شود.) همچنین وقتی صحبت از طعم هوموس شکلات تلخ ما می شود، بهترین انتخاب است.

    در واقع، لوبیا کانلینی دارای یک عطر و طعم کمتر و قوام نرم تر در مقایسه با لوبیا گاربانزو (یا نخود). این باعث می شود آنها نوعی “بوم سفید” باشند که می توانید تمام موادی را که دوست دارید به آن اضافه کنید.

  2. آکوافابا را برای قوام یکنواخت‌تر اضافه کنید

    پروتئین های موجود در آکوافابای طبیعی – با نام مستعار آب نخود کنسرو شده – به عنوان یک امولسیفایر عمل می کنند و به ایجاد کمک می کنند. قوام نرم تر و شبیه موس.

    مقدار آکوافابایی را که به مخلوط کن اضافه می کنید با قوامی که می خواهید بدست آورید تنظیم کنید. اگر حمص نرم‌تری می‌خواهید، بیشتر و اگر هوموس متراکم‌تر چیزی است که به دنبال آن هستید، کمتر.

  3. پودر کاکائو روی پودر کاکائو

    آیا تفاوت بین پودر کاکائو و پودر کاکائو را می دانید؟ اگرچه ممکن است این دو محصول بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما پروفایل های تغذیه ای آنها شبیه به هم نیست. در واقع، از آنجایی که کاکائو در دمای بسیار بالاتری فرآوری می شود، مواد مغذی آن کمتر از پودر کاکائو است.

    از سوی دیگر، کاکائو کمتر فرآوری شده است و یکی از بالاترین منابع آن است آنتی اکسیدان ها، آهن و فلاونوئیدها (ترکیبات قدرتمندی که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند).

    به همین دلیل است که من همیشه کاکائو را به پودر کاکائو ترجیح می دهم و توصیه می کنم! علاوه بر این، هوموس طعم شکلاتی غنی تر و غنی تری خواهد داشت. یک انفجار واقعی برای دلار!

  4. مقداری شکلات تلخ ذوب شده اضافه کنید تا طعم شکلاتی خوشمزه ای داشته باشید

    این نکته درست است معتاد به شکلات بیرون وجود دارد! افزودن مقداری شکلات تلخ ذوب شده نه تنها دستور پخت هوموس را شیرین تر می کند. همچنین کرمی و طعم کلی آن را افزایش می دهد.

    توجه: اگر از رژیم کاهش وزن پیروی می کنید، توجه داشته باشید که اضافه کردن کمی شکلات باعث افزایش کل کالری و چربی در هوموس شکلات تلخ می شود. بنابراین، این دستور العمل را با نیازهای خاص و نیازهای غذایی خود تنظیم کنید!

  5. بادام هندی برای حمص شکلات تلخ خوشمزه!

    مقداری اضافه کنید بادام هندی خیس شده (خیساندن بادام هندی خام به مدت حداقل یک ساعت باعث نرم تر و راحت تر مخلوط کردن آن ها می شود) یا حتی مقداری تاهینی یا کره آجیل انتخاب یک راه عالی برای کامل کردن طعم این دسر هوموس است. به علاوه، شما چربی های سالم و پروتئین های گیاهی بیشتری را به این دستور دسر سالم اضافه می کنید!

    باز هم، تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که، به طور کلی، آجیل کاملاً مناسب است مغذی. بنابراین، همیشه در حد اعتدال تمرین کنید (به معنای حذف کامل آنها نیست!).

اگر این دستور غذا را دوباره درست می کنید، حتماً مرا در شبکه های اجتماعی خود تگ کنید!

و اگر به دنبال دستور العمل های دسر سالم و در عین حال سالم دیگری هستید، این کیک هویج ادویه دار کدو حلوایی و کوکی های جو دوسر ادویه ای کدو حلوایی برای شما عالی هستند!

هوموس شکلاتی

شکلات تیره هوموس

یام

کیتلین هاونر

آیا باورتان می‌شود اگر به شما بگویم که یک دسر شکلاتی فاسد نیز می‌تواند سالم و سرشار از پروتئین باشد و در عین حال بسیار آسان و سریع درست شود؟ اینجا شکلات تلخ هوموس ثابت کنید که غذای سالم به این معنا نیست که ساعت ها در آشپزخانه بمانید یا غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید.

زمان آماده سازی اولین ساعت ها

کل زمان اولین ساعت ها ده دقیقه

دوره صبحانه، دسر، میان وعده

آشپزی اروپا، ایتالیا، مدیترانه

وعده غذایی 8

کالری 213 کیلو کالری

  • اولین شاید لوبیا کانلینی کم سدیم
  • جام شربت روز بسته به شیرینی مورد نظر و میزان شکر اختصاص داده شده به رژیم غذایی
  • اولین قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 3 ½ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 2 قاشق غذاخوری آکوافابا (آب بادام زمینی)، کم و بیش بسته به قوام مورد نظر
  • اولین جام بادام هندی خشن
  • قاشق چایخوری نمک

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • بادام هندی خام را حداقل به مدت یک ساعت، ترجیحاً یک شبه خیس کنید تا بادام هندی نرم تر شود.

  • بادام هندی را آبکش کرده و در مخلوط کن بریزید.

  • 1-2 قاشق غذاخوری آکوافابا اضافه کنید و در صورت نیاز بعدا بقیه را ذخیره کنید.

  • مخلوط کنید تا یکدست شود.

  • همه مواد دیگر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود، اگر می خواهید قوام غلیظ تری داشته باشید، آکوافابا را اضافه کنید. احتمالاً باید از یک کاردک لاستیکی برای فشار دادن مواد به سمت پایین دیواره‌های جانبی استفاده کنید، زیرا در حین مخلوط کردن و ادامه مخلوط کردن، تمایل دارند از طرفین بشکه به سمت بالا حرکت کنند.

  • آن را با مقداری میوه – یا کیک، کراکر، نان برش داده شده سرو کنید…

کالری: 213کیلو کالریکربوهیدرات ها: 26gپروتئین: 6gچربی: 8gچربی های اشباع شده: 2gچربی های چند غیر اشباع: اولینgچربی: 4gسدیم: 122میلی گرمپتاسیم: 400میلی گرمفیبر: 3gخیابان: دهg

کلمه کلیدی شکلات، شکلات تلخ، هوموس، هوموس شیرین

❤️❤️برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر سلامتی من، درباره من بخوانید. و به یاد داشته باشید که در خبرنامه من مشترک شوید و من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید❤️❤️!

حمایت از من قدردانی می شود زیرا من برای حمایت از سفر سلامتی شما محتوا ایجاد می کنم.