شام سالم لحظه آخری – مواد اولیه و مفاهیم


من عموماً از تهیه غذا خوشم نمی آید و خبر خوب این است که شما هم مجبور نیستید آن را دوست داشته باشید. فقط منو دنبال کن ایده های شام سالم لحظه آخری، و غذای شما در 30 دقیقه یا کمتر آماده می شود.

اینجا همه هستند پایه ها و مفاهیم تو باید بدانی!

در اینجا راهنمای رایگان من برای ساختن یک آشپزخانه سالم (با این لوازم اصلی و موارد دیگر) است.

شام سالم لحظه آخری: نکات و ترفندهای من

1. یخچال خود را با غذاهای کامل پر کنید

اولین توصیه من برای پختن یک شام سالم در لحظه آخر این است که یخچال خود را با غذاهای کامل پر کنید. این شامل لبنیات کم چرب مانند ماست یونانی کم چرب، شیر کم چرب، پنیر کم چرب و همچنین گوشت های کم چرب. دومی شامل مرغ، ماهی و گوشت گاو بدون چربی است. در صورت امکان، دریافت کنید بریدگی های مرتعی که با علف تغذیه می شوند. علاوه بر این، ذخیره کنید تخم مرغ و منابع پروتئینی گیاهیمانند توفو، تمپه و انواع مختلف لوبیا.

دوم، خرید میوه ها و سبزیجات فصلی این نه تنها تضمین می کند کیفیت و طعم بهتر از محصولات اما شما نیز خواهید بود هرگز خسته نشو از آنها زیرا شما همیشه می توانید چرخاندن از طریق انواع میوه ها و سبزیجات.

سوم، انباری خود را با انواع مختلف ذخیره کنید منابع کربوهیدرات های تصفیه نشدهمانند برنج قهوه ای، کینوآ و ماکارونی سبوس دار. شما همچنین می خواهید همیشه مقداری داشته باشید آجیل و دانه ها، مانند بادام، بادام هندی، انواع کره آجیل، دانه چیا، تخمه آفتابگردان و غیره.

به عنوان منبع اصلی شما چربی های سالم، انتخاب کنید روغن زیتون اضافی. داشتن نوعی از آن نیز خوب است موجودی (در صورت امکان ذخیره گیاهی) و سرکه در انبار شما (مورد علاقه من سرکه بالزامیک است)، و همچنین انواع مختلف گیاهان. شما عادت خواهید کرد بدانید که چه نوع گیاهانی با مضامین مختلف غذا، مانند ترکیبات غذای آسیایی، مخلوط مکزیکی، مخلوط ایتالیایی، مخلوط مرزه‌ای پایه، ترکیبات هندی و غیره سازگاری دارند.

2. تابه و ظروف مناسب داشته باشید

اینجا هستند برخی از لوازم اولیه آشپزخانه شما می خواهید که داشته باشید. اول از همه، یک کاردک، فنجان های اندازه گیری و قاشق های اندازه گیری. پس یک درب کن کنسرو، قاشق شکاف دار و بسیاری موارد دیگر. ویدئوی بالا را برای اطلاعات بیشتر در این لیست مشاهده کنید، یا راهنمای رایگان من در مورد ایجاد یک آشپزخانه سالم را دانلود کنید. بقیه آن فقط یک جایزه است. به عنوان مثال، من عاشق مرکبات گیر خود هستم، اما می توانم بدون آن نیز کار کنم. از طرف دیگر، من احساس نمی کنم که می توانم بدون من زندگی کنم زودپز و سرخ کن بادی، از آنجایی که آنها کارها را بسیار آسان و سریع می کنند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید.

3. تکنیک هایی برای جمع آوری یک شام سالم در آخرین لحظه

اولین کاری که معمولا انجام می دهم این است به تمام فاسد شدنی های من نگاه کن و جستجو کنید غذاهایی که در شرف خراب شدن هستند. خیلی وقت ها از این به عنوان الهام بخش برای شام آن شب استفاده می کنم. به عنوان مثال، در حال حاضر من مقداری کلم بروکلی و کدو سبز دارم که باید استفاده شود. یکی از دستورهایی که من واقعاً دوست دارم با آنها انجام دهم، سرخ کردن توفوی آسیایی است.

تکنیک دیگر این است که فقط با چیزی که آن شب در حال و هوای آن هستید بروید و به اطراف نگاه کنید تا ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. به عنوان مثال، در روز سه شنبه ما معمولاً نوعی مکزیکی انجام می دهیم. علاوه بر این، می توانید برای مثال دوشنبه مدیترانه ای یا جمعه پیتزا انجام دهید. داشتن این نوع تم کمک زیادی به این موضوع می کند حذف کردن بخشی از خستگی تصمیم به تصمیم گیری در مورد اینکه برای شام چه بپزیم مرتبط است.

4. از فرمول غذایی سالم من استفاده کنید

از این فرمول غذایی سالم به عنوان راهنمای انتخاب موادی که در وعده های غذایی خود قرار می دهید استفاده کنید. با هر وعده غذایی، من دوست دارم حدود یک اندازه کف دست برای هر فرد از یک پروتئین، انتخاب حیوان یا گیاه یا ترکیبی از هر دو، کاری است که من معمولاً ترجیح می دهم انجام دهم.

نوع دوم از موادی که می خواهید در وعده های غذایی خود داشته باشید نوعی است کربوهیدرات پیچیدهترجیحا غلات کامل سپس اضافه کنید سبزیجات و میوه ها. من دوست دارم برای هر نفر حدود دو مشت سبزیجات انجام دهم. سبزیجات سرخ شده خوشمزه هستند، سالادها سریع و آسان هستند و حتی راحت تر بخارپز کردن یک کیسه سبزیجات یخ زده است. در نهایت، می خواهید شکلی از آن را اضافه کنید چربی های سالم. من معمولاً بیشتر شام‌هایم را با روغن زیتون می‌پزم، اما آجیل، دانه‌ها و آووکادو را نیز دوست دارم.

5. نکاتی برای جلوگیری از اتلاف وقت

اگر پول مشکلی نیست، سبزیجاتی را بخرید که از قبل خرد شده اند. من همچنین کاملاً زودپز خود را دوست دارم زیرا می تواند زمان پخت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. من اغلب استفاده می کنم تحویل والمارت همچنین. تحویل والمارت واقعاً عالی است زیرا می توانید وسایل را در سبد خرید خود قرار دهید و وانت را رایگان انجام دهید یا فقط به راننده کمک کنید تا آن را به خانه شما بیاورد.

یکی دیگر از گزینه ها برای آسان کردن کارها این است که به صورت عمده بپزید. گاهی اوقات مرور ادویه ها و اندازه گیری همه آنها برای ایجاد مخلوط، زمان زیادی طول می کشد، بنابراین اگر می توانید خرید مخلوط چاشنی، آنها همچنین می توانند زندگی شما را بسیار آسان تر کنند. به عنوان مثال، من کاملاً عاشق ترکیب چاشنی تاکو هستم و از آن در بسیاری از غذاهای مختلف استفاده می کنم، نه فقط غذاهای مکزیکی. در نهایت، من نیز از طرفداران بزرگ آن هستم سبزیجات یخ زده را در مایکروویو بریزید.

6. چگونه هزینه های خود را کاهش دهید

اولین کاری که می توانید برای کاهش هزینه های خود انجام دهید این است نگران خرید ارگانیک از همان ابتدا نباشید. اگر می خواهید برخی از مواد غذایی ارگانیک بخرید، بررسی کنید که چه چیزی در لیست دوجین کثیف سال وجود دارد و آن اقلام تولیدی را ارگانیک کنید. اینها همچنین ممکن است کاملاً مقرون به صرفه باشند تا از بازار کشاورز تهیه کنید.

از سوی دیگر، مقررات پیرامون ارگانیک گوشت و لبنیات کاملا شل هستند، بنابراین ممکن است خرید را ترجیح دهید محصولات آزاد و تغذیه شده با علف. این نوع گوشت و لبنیات نه تنها برای شما بهتر است بلکه برای محیط زیست نیز مفید است. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های مصرف گوشت و لبنیات پرورش‌یافته در مراتع این است برش 50-50 با منبع گیاهی پروتئین.

اگر مشکلی ندارید که فقط کمی غذا را آماده کنید، این کار را انجام دهید لوبیا و غلات خشک بسیار مقرون به صرفه تر از آماده کردن آنها است. در حقیقت، هرچه غذاهای شما کامل تر و اساسی تر باشند، ارزان تر خواهند بود.

یک نکته عالی دیگر این است که محصولات خود را در فصل بخرید این امر آنها را ارزان‌تر می‌کند زیرا احتمالاً مسافت زیادی برای سفر نداشتند و همچنین ارزش غذایی بیشتری دارند. در نهایت، شما نیز می توانید فاسد نشدنی خود را به صورت عمده بخرید.

اینها همه اصول و مفاهیم آشپزخانه هستند که برای درست کردن وعده های غذایی خلاقانه و سالم در لحظه آخر نیاز دارید!

رژیم لاغری سریع