سالاد ذرت خیابانی مکزیکی – دستور العمل “مغذی سالم”.


فصل باربیکیو و پارتی استخر آغاز شده است! به همین دلیل می‌خواستم این دستور غذای رنگارنگ سالاد ذرت خیابانی مکزیکی را با شما به اشتراک بگذارم غذای ایده آل برای تابستاناین همچنین می تواند یک انتخاب عالی برای یک سفر ساحلی یا یک پیک نیک باشد.

سالاد سنتی مکزیکی ذرت خیابانی بدون گوجه فرنگی و آووکادو، بنابراین من اسمش را گذاشتم.پر از سلامتی“. کمی سبزیجات و رنگ بیشتر به معنای فواید سلامتی بیشتر است. معطر، کمی خامه ای، مملو از طعم های تازه و بسیار آسان است. و پاداش – بچه های شما نیز آن را دوست خواهند داشت!

مواد اصلی این سالاد خوش طعم مکزیکی ذرت خیابانی ذرت و آووکادو است، بیایید در مورد آنها و تاثیر آنها بر سلامتی شما بیشتر بدانیم.

مواد تشکیل دهنده سالاد ذرت خیابانی مکزیکی

ذرت، پادشاه این سالاد ذرت خیابانی مکزیکی

ذرت را می توان هم یک سبزی و هم یک دانه غلات در نظر گرفت.

بیش از 9000 سال پیش در مکزیک بوجود آمد و در بسیاری از نقاط جهان با نام اصلی خود “ذرت” شناخته می شود. معمولاً سفید یا زرد است اما می تواند قرمز، بنفش یا آبی نیز باشد.

علاوه بر این، ذرت غلات کامل سرشار از کربوهیدرات و سرشار از فیبر، ویتامین (C، B) و مواد معدنی (منیزیم، سلنیوم، روی و پتاسیم) است. در نهایت، کربوهیدرات های پیچیده موجود در ذرت (به شکل غلات کامل) بسیار سالم هستند. ذرت همچنین پروتئین و چربی نسبتا کمی دارد و فاقد گلوتن است.

یک فنجان ذرت شیرین زرد حاوی:

کالری: 177 کالری

کربوهیدرات: 41 گرم

پروتئین: 5.4 گرم

چربی: 2.1 گرم

فیبر: 4.6 گرم

ویتامین C: 17٪ از ارزش روزانه (DV)

تیامین (ویتامین B1): 24% DV

فولات (ویتامین B9): 19٪ DV

منیزیم: 11% DV

پتاسیم: 10% DV

فواید سلامتی

  • خوردن ذرت ممکن است برای سلامت چشم مفید باشد
  • می تواند از بیماری دیورتیکول و سایر مشکلات گوارشی جلوگیری کند
  • ممکن است به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند
  • بهبود سلامت قلب
  • پروتئین آن نسبت به بسیاری از سبزیجات دیگر بیشتر است (اگرچه برای یک وعده غذایی به تنهایی کافی نیست)، که آن را به انتخاب خوبی برای مصرف کنندگان گیاهی تبدیل می کند.

توجه داشته باشید

  • تعداد زیادی از محصولات صنعتی که حاوی ذرت هستند، از نوشابه گرفته تا چیپس و غلات، ذرت فرآوری شده (روغن، شربت) هستند که برای سلامتی شما مفید نیستند. همیشه از ذرت سبوس دار از تولید ارگانیک استفاده کنید (زیرا ذرت یکی از محصولات اصلاح شده ژنتیکی شده در جهان است)
  • تعادل در همه چیز مهم است، درست مانند هر چیز دیگری، مقدار ذرت را که در رژیم غذایی خود قرار می دهید تنظیم کنید.
  • این آجیل می تواند قند خون شما را افزایش دهد، بنابراین اگر دیابت دارید مراقب باشید.

آووکادو

آیا می دانستید که آووکادو یک میوه است؟ و همچنین یک غذای فوق العاده است!

آووکادو مملو از چربی های سالم، فیبر و مواد مغذی مختلف است. سرشار از پتاسیم، ویتامین های C، E، K و B-6، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 است.

نصف آووکادو (حدود 100 گرم) حاوی:

کالری: 160

چربی: 14.7 گرم

سدیم: 7 میلی گرم

کربوهیدرات: 8.5 گرم

فیبر: 6.7 گرم

شکر: 0.7 گرم

پروتئین: 2 گرم

فواید آووکادو برای سلامتی

  • ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد
  • محتوای چربی موجود در آووکادو می تواند به جذب مواد مغذی از غذاهای گیاهی کمک کند
  • حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند از چشمان شما محافظت کند
  • خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد
  • آووکادو به کاهش علائم آرتریت کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند

نکاتی برای سرو این سالاد ذرت خیابانی مکزیکی

  • آن را با مقداری پروتئین کبابی مانند مرغ، یک همبرگر گیاهی یا همراه با بسیاری از غذاهای مهمانی سرو کنید.
  • بلافاصله بعد از درست کردن می توانید سرو کنید، اما بهتر است کمی خنک شود.
  • برای درست کردن بوریتو با گواکامول، دیپ لوبیا سیاه، مرغ و … و البته مارگاریتا می توانید از باقیمانده غذا استفاده کنید!
  • شما می توانید از Cotija (یک پنیر مکزیکی خوشمزه که از شیر گاو تهیه می شود) یا پنیر Queso Fresco که من استفاده می کنم در این دستور غذا استفاده کنید. همه آنها پنیرهای بسیار مشابهی هستند.

https://www.healthline.com/ Nutrition/is-corn-good-for-you# what-it-is

https://www.verywellfit.com/corn-facts-content-calories-and-health-benefits-4116932

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324199

https://www.healthline.com/ تغذیه/12-مزایای-اثبات-آووکادو#TOC_TITLE_HDR_14

https://www.medicalnewstoday.com/articles/270406#benefits

https://www.verywellfit.com/calories-in-an-avocado-3495640

لطفا به من اطلاع دهید که چگونه این دستور غذا را زمانی که آن را درست می کنید! یک عکس ارسال کنید و یکی از اکانت های شبکه های اجتماعی را در زیر تگ کنید:

سالاد ذرت خیابانی مکزیکی “بار سالم”

یام

کیتلین هاونر

سالاد ذرت خیابانی مکزیکی سنتی بدون گوجه فرنگی و آووکادو، از این رو چیزی که من آن را “سالم سالم” می نامم. خامه ای است، با طعم های تازه بسته بندی شده است و درست کردن آن بسیار آسان است. و پاداش – بچه های شما نیز آن را دوست خواهند داشت!

زمان آماده سازی 30 دقیقه

کل زمان 50 دقیقه

دوره سالاد، مخلفات

آشپزی مکزیکی

وعده غذایی ده

کالری 252 کیلو کالری

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • گریل را حدود 15 دقیقه روی حرارت زیاد کنید.

  • در همین حین ذرت را آماده کنید. قسمت بالای پوسته های ذرت را برش دهید و هر گونه اضافی که ممکن است آتش بگیرد را دور بریزید. اگر دوست دارید هسته ها خاکستری باشد، مقداری از پوسته ها را کاملا جدا کنید.

  • بعد از اینکه گریل از قبل گرم شد، حرارت را کمی تا متوسط ​​کم کنید و ذرت ها را مستقیماً روی کباب پز قرار دهید. روی آن را بپوشانید و به مدت 15-20 دقیقه بپزید و هر 5 دقیقه یکبار با انبر بچرخانید.

  • وقتی ذرت ها تمام شد آن را بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

  • در همین حین سس را در یک کاسه کوچک بریزید. ماست یونانی، روغن آووکادو، آب لیمو، زیره سبز، فلفل قرمز آسیاب شده، پاپریکا و حدود 1/4 قاشق چایخوری نمک و فلفل را با هم ترکیب کرده و مخلوط کنید.

  • در یک کاسه بزرگ، نیمی از گوجه فرنگی گیلاسی، موسیر خرد شده، آووکادو خرد شده، فرسکو خرد شده و گشنیز خرد شده را با هم مخلوط کنید.

  • زمانی که ذرت به اندازه کافی خنک شد، پوست آن را جدا کرده و گوش ها را با دقت ببرید. من این کار را با قرار دادن ذرت به صورت عمودی روی یک تخته برش و برش دادن آن به سمت لپه انجام می دهم. دانه های ذرت را در یک کاسه بزرگ قرار دهید.

  • کاسه کوچک سس را به کاسه بزرگ سالاد اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. مزه دار کنید و به دلخواه نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. جالب هست!

کالری: 252کیلو کالریکربوهیدرات ها: 24.9gپروتئین: 8.3gچربی: 15.5gچربی های اشباع شده: 4.2gکلسترول: دهمیلی گرمسدیم: 127میلی گرمپتاسیم: 583میلی گرمفیبر: 6.4gخیابان: 4.9gکلسیم: 127میلی گرماهن: 3میلی گرم