روغن MCT – یک مکمل غذایی بسیار دست کم گرفته شده

خلاص شدن از شر چربی های بدن و عضله سازی نیازمند عزم، اراده و نظم است. مردم همیشه به دنبال آن «مکمل معجزه‌آسا» یا «سلاح معجزه‌آسا» هستند تا کار را آسان‌تر کنند. صادقانه بگویم هیچ چیز آن را آسان نمی کند. شما هنوز هم باید باسن خود را کار کنید. با این حال، چند نکته و ترفند وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند سریعتر به آنجا برسید. یکی از این نکات افزایش مصرف تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) یا روغن MCT است.

روغن MCT چیست؟

روغن MCT چربی ساخته شده از روغن نارگیل و هسته خرما است. گاهی اوقات از آن به سادگی به عنوان روغن نارگیل یاد می شود.

حالا قبل از اینکه بپرسید “چگونه به افزایش مصرف چربی من کمک می کند؟” باید بدانید که همه چربی ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند.

بیشتر چربی های غذایی از تری گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCT) تشکیل شده اند که از 12 تا 18 اتم کربن در هر زنجیره ساخته شده اند. از طرف دیگر تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​کوتاهتر هستند و از 6 تا 10 اتم کربن در هر زنجیره تشکیل شده اند. به دلیل این تفاوت در ساختار، این دو چربی خواص بسیار متفاوتی دارند.

چه چیزی MCT ها را مفید می کند؟

به دلیل کاهش طول زنجیره، MCT ها جذب و سپس خیلی سریع متابولیزه می شوند. آنها به جای اینکه به عنوان چربی ذخیره شوند، بسیار کارآمد به سوخت برای استفاده فوری تبدیل می شوند. آنها برای انرژی بسیار سریعتر از گلوکز استفاده می شوند و بیش از دو برابر کالری در هر گرم دارند و آنها را به منبع عالی انرژی در طول تمرینات شدید تبدیل می کند.

روغن MCT به دلایل زیر می تواند به شما کمک کند تا خوش فرم شوید:

1. استقامت و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.
2. باعث افزایش چربی سوزی (ترموژنز) می شود.
3. 3. MCT ها سرعت متابولیسم را افزایش می دهند.
4. MCT ها توده عضلانی را حفظ می کنند.

آیا روغن MCT ایمن است؟

به غیر از برخی از عوارض جانبی ذکر شده در بالا (تهوع، ناراحتی معده، اسهال)، چند هشدار دیگر در مورد استفاده از روغن MCT وجود دارد:

اجسام کتون به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم MCT تولید می شوند، بنابراین استفاده از MCT توسط بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

افراد مبتلا به بیماری های کبدی نیز باید از MCT ها دوری کنند، زیرا MCT ها به سرعت به کبد منتقل می شوند و وجود آنها می تواند باعث ایجاد استرس بی مورد بر روی کبد شود.

افراد مبتلا به آنسفالوپاتی کبدی نباید از MCT استفاده کنند.

مصرف طولانی مدت MCT ها می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

نتیجه:

ثابت شده است که MCT ها استقامت و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشند، چربی سوزی را تسریع می کنند، متابولیسم را تسریع می کنند و توده عضلانی را حفظ می کنند.
بنابراین بله، آنها می توانند برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام و ورزشی بسیار مفید باشند، اما نباید از آنها سوء استفاده کرد زیرا عوارض جانبی بالقوه زیادی وجود دارد. مطالعات کمی برای تعیین اثرات طولانی مدت استفاده از آن انجام شده است.

پیشنهاد من این است که از روغن MCT استفاده کنید، اما از آن کم استفاده کنید. همیشه از آن استفاده نکنید. به آرامی شروع کنید تا متوجه شوید بدنتان چگونه واکنش نشان می دهد. از آن برای یک هدف خاص استفاده کنید، یا در طول سخت‌ترین تمرین‌ها یا زمانی که در مراحل پایانی رژیم کم کربوهیدرات خود هستید و تقویت می‌شوید، به شما کمک کند.

همانطور که کلیشه می گوید: “همه چیز در حد اعتدال”

سلب مسئولیت: من پزشک، پرستار، متخصص تغذیه یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیستم. اطلاعاتی که من ارائه می کنم بر اساس تجربه شخصی و مطالعات کامل من در مورد این موضوع است. خطرات احتمالی استفاده از مکمل ها همیشه باید با پزشک خود در میان گذاشته شود. لطفاً برای اطلاعات بیشتر صفحه سلب مسئولیت کامل را در وب سایت من ببینید. (لاغر و عضلانی

رژیم لاغری سریع