راه های ساده برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن!

در اواسط زمستان، بسیاری از شما و عزیزانتان دچار حملات آلرژی، سرماخوردگی، مشکلات سینوسی، آنفولانزا و سایر بیماری ها خواهید شد. بسیاری از ما این عوامل بیماری‌زا را به‌عنوان عامل بیماری‌های خود سرزنش می‌کنیم، نه آنچه را که انجام می‌دهیم و انجام نمی‌دهیم تا به ضعف سیستم ایمنی بدن ما کمک کند. بسیاری از شما می توانید با عجله به داروخانه محلی برای پر کردن نسخه سریع یا شاید خرید داروهای بدون نسخه مراجعه کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که این داروها ممکن است به علائم شما کمک کنند اما ممکن است در مسیر مشکل قرار نگیرند.

اکثر مردم سرماخوردگی را یک حمله ویروسی یا باکتریایی به بدن می دانند. با این حال، سرماخوردگی می تواند با چیزی به سادگی آب در ریه ها شروع شود. آیا تا به حال در روز 90 درجه بیرون از خانه یک لیوان آب سرد یخ خورده اید؟ تراکم بلافاصله در قسمت بیرونی شیشه ایجاد می شود. با نزدیک شدن به دمای سردتر، بسیاری از مردم دقیقاً این را تجربه می کنند: تراکم آب در داخل کیسه های هوایی کوچک در ریه ها در حالی که بدن آنها برای حفظ دمای هسته خود در 98.6 درجه تلاش می کند. آلوئول ها کیسه های ریز پر از هوا هستند. هزاران کیسه کوچک (آلوئول ها) با هم کار می کنند تا عملکرد ریه ها را ایجاد کنند. به دلیل این متراکم شدن، این کیسه های هوا پس از آن دچار اختلال می شوند، که به ناچار تنفس را دشوار می کند. این رطوبت اضافی در ریه ها همچنین باعث افزایش سطح هیستامین و کاهش سطح سروتونین می شود. این مواد شیمیایی توسط بدن ما ساخته می شوند و به تنظیم خلق و خوی ما، آلرژی ها و قدرت سیستم ایمنی کمک می کنند. کاهش سطح اکسیژن یک محیط اسیدی ایجاد می کند که همچنین به طور قابل توجهی اثربخشی بهینه سیستم ایمنی بدن ما را کاهش می دهد. کل این سناریو امکان رشد بیش از حد ویروس ها و باکتری ها را فراهم می کند.

بنابراین برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن آنها به طور طبیعی چه می توان کرد؟ ابتدا بیایید در مورد آنچه باید اجتناب کنیم تا بدنمان بهتر عمل کند بحث کنیم.

o خوردن وعده های غذایی حجیم را متوقف کنید

خوردن بیش از حد غذا فشار بیشتری بر دستگاه گوارش وارد می کند. افزایش هضم مقدار زیادی از انرژی متابولیک بدن را مصرف می کند و سیستم ایمنی را با انرژی بسیار کمی رها می کند.

o از غذاهای فرآوری شده و شکر خودداری کنید

افزایش مصرف شکر فرآوری شده باعث رشد باکتری ها می شود. در واقع، 8 قاشق غذاخوری شکر (متوسط ​​مقدار موجود در یک قوطی نوشابه) می تواند سیستم ایمنی بدن را تا 400 درصد ضعیف کند! این قندها شامل، اما نه محدود به، آسپارتام، شربت ذرت با فروکتوز بالا، و سوکرالوز (اسپلندا) هستند.

در اینجا چند نکته سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد:

o ستون فقرات خود را سالم و تراز نگه دارید – بدن ماشین پیچیده ای است که از ماهیچه ها، اعصاب و استخوان ها تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا حرکات هماهنگ را شکل دهند. متأسفانه، مانند هر دستگاهی، گاهی اوقات ممکن است خراب شود. اکثر افراد ساختار ستون فقرات غیرطبیعی و عدم انحنای مناسب در کنار ستون فقرات دارند که باعث ساییدگی زودرس دیسک ها و رباط ها می شود. به این انحرافات ستون فقرات، سابلوکساسیون می گویند. با کمک به بیومکانیک نامناسب، انرژی اضافی هدر می رود و بدن بیشتر مستعد خستگی و آسیب می شود. به شدت توصیه می شود که یک کایروپراکتیک را انتخاب کنید که بر بیومکانیک وضعیت بالینی تمرکز دارد، تکنیکی که در اصلاح ساختاری ستون فقرات تخصص دارد. این روش انتخابی کایروپراکتیک از رویکردی برای سلامتی استفاده می‌کند که توسط مجموعه‌ای از تحقیقات قابل توجه پشتیبانی می‌شود. اولویت اول ما تسکین درد شما است، اما هدف اصلی ما این است که ستون فقرات شما را تا حد امکان به حالت طبیعی خود برگردانیم که برای کل بدن مفید است. مانند یک ماشین، بدن شما بر روی “محور ستون فقرات” شما سوار می شود. اگر اکسل خودرو خم شده یا آسیب ببیند، لاستیک ها به درستی نمی چرخند و آسیب بیشتری به خودرو وارد می کنند – همانطور که آسیب یا تغییر شکل ستون فقرات می تواند در سراسر بدن تقویت شود. مطالعات پزشکی مورد بررسی، ارتباط قوی بین از دست دادن یا عدم تراز نرمال ستون فقرات و انواع اختلالات اسکلتی عضلانی و عصبی پیدا کرده اند. تعهد ما به سلامت ستون فقرات به این معنی است که از تسکین علائم شما فراتر می رویم تا به علل واقعی آنها رسیدگی کنیم. درد در بازوی چپ می تواند نشان دهنده مشکل قلبی باشد. میگرن شدید می تواند نشان دهنده مشکل در جریان خون یا شاید فشار خون بالا باشد.

o از غذاهای کامل حاوی منیزیم، روی، پتاسیم، کلسیم و ویتامین C استفاده کنید. منابع خوب آن در غذاها عبارتند از سبزیجات برگ دار، لوبیا لیما، آووکادو، سبزیجات سبز، بروکلی و سوپ های خانگی.

o چای داغ بدون کافئین با لیمو (چای گیاهی، سبز، سفید و زنجبیل) بنوشید. اینها تقویت کننده های ایمنی عالی هستند که کاهش التهاب و تورم در بدن را آسان تر می کنند.

o مصرف آب را با لیمو افزایش دهید. آب به دفع سموم در بدن کمک می کند و تمام سلول ها، عضلات، رباط ها، دیسک ها و اندام های شما را هیدراته نگه می دارد.

o همه چیز با لیمو، پاپایا و آناناس. این 3 میوه برای تغییر سطح PH در دهان، گلو و دستگاه گوارش عالی هستند، به کشتن باکتری ها و ویروس ها و جلوگیری از رشد بیشتر آنها کمک می کنند.

o پوشیدن کلاه و کت، حتی زمانی که دما 55 درجه یا کمتر است، به بدن کمک می کند دمای مرکزی خود را حفظ کند، که انرژی کمتری نیاز دارد و انرژی بیشتری برای سیستم ایمنی شما باقی می گذارد.

با پیروی از چند راه طبیعی ساده برای تقویت سیستم ایمنی خود، مطمئناً می توانید پاییز و زمستانی سالم داشته باشید و از سرماخوردگی های مزاحم جلوگیری کنید.